Toon posts:

PC springt maar 5 sec. aan, voeding te zwak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Hallo,

Een vriend van me heeft wat onderdelen van me over gekocht, we hebben samen alles over gezet en alles werkt goed, alleen als ik alle hardeschijven aansluit gaat de pc een paar seconden aan en valt weer uit.

Nu verdenk ik zelf de voeding daar van maar wat is jullie mening daar over?

Oude systeem (wat het goed deed)
Athlon Xp 2400+
Gigabyte S-A moederbordje
768MB DDR geheugen
Radeon 9600 XT 256MB
FireWire PCI kaartje
Dvd brander
2 IDE hdd's, 1x80GB 1x160GB

Nieuw systeem (wat dus afslaat)
Amd 64 3500+
Asus A8V Deluxe
768MB DDR
Geforce 6600GT 128MB
FireWire PCI kaartje
Dvd brander
2 x 200GB sata in raid-0 + 1x 80GB + 1x160GB IDE

Wanneer ik dus die 2 IDE schijven nog eens aansluit wil het systeem meestal niet opstarten, de eerste keer werkte dit wel, later niet meer.

De voeding betreft een Codegen 450 Watt voeding. De 12V 4 pins kabel is uiteraard aangesloten, de Molex van de videokaart ook. Temperaturen zijn heel netjes.

Kan iemand ons vertellen of dit aan de voeding ligt of iets anders?

Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test de lijnen eens van je voeding, misschien zie je gekke waarden staan. En als je 1 IDE schijf gebruikt, hoe doet je PC het dan?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:55:
Test de lijnen eens van je voeding, misschien zie je gekke waarden staan. En als je 1 IDE schijf gebruikt, hoe doet je PC het dan?
Soms start íe op met één IDE hdd, soms met beide, meestal niet, met beide afgekoppeld zijn er nog geen problemen geweest.

Ik heb geen volt meter hier, verder, voor de waarden in het BIOS moet ik hem zelf even vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens het bios zijn de spanningen als volgt:

vcore voltage: 1.46
3.3v voltage: 3.31v
5v voltage: 5.2v
12v voltage: 12.35v

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
moeten je nieuwe harde schijven niet gewoon een paar seconden opspinnen?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Kan het niet zo zijn dat de powerknop blijft hangen ofzo? Want als je die 4 sec ingedrukt houdt, gaat een pc uit. Dit kan je testen door de pinnetjes van de powerknop van het moederbord los te halen en de pc te starten door even een schroevendraaier tussen de pinnetjes te houden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:10
Haan schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:31:
Kan het niet zo zijn dat de powerknop blijft hangen ofzo? Want als je die 4 sec ingedrukt houdt, gaat een pc uit. Dit kan je testen door de pinnetjes van de powerknop van het moederbord los te halen en de pc te starten door even een schroevendraaier tussen de pinnetjes te houden.
My point exactly! Probeer de twee pinnen eens te kortsluiten met een schroevendraaider idd

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FoutTM schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:28:
[...]

My point exactly! Probeer de twee pinnen eens te kortsluiten met een schroevendraaider idd
Maar zonder HDD's aangesloten is het probleem er niet.

@ TS : Het zou goed kunnen dat de PSU ontoereikend is. HDD's zijn stroomvretertjes, en als je PC goed opstart zonder, en met niet, kan dit erg goed op de PSU duiden.
Pagina: 1