homecinemaset met netwerk mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
Zijn er (betaalbare) homecinemasets welke de mogelijkheid hebben om aan een (wireless) netwerk gekooppeld te worden?
Ik zou graag een homecinema set willen hebben die van een pc of netwerkschijf in mijn netwerk mp3's en videobestanden kan afspelen. Bestaat dat? Ik heb wel wat gevonden op het internet maar eigenlijk alleen maar de mogelijkheid tot het afspelen van mp3.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was je huidige setup laten staan, een omgebouwde xbox van marktplaats halen (100 €?, met XBMC) en een kleine 17" TV halen waar je de xbox op aan sluit. Universele AB van logitech erbij en je hebt een fijn systeempje! Voor de xbox kan een wifi module gekocht worden.

of zoiets?
http://www.my-noxon.com/ Er zijn meer van dit soort systemen waarbij je met knopjes/AB een playlist van je pc kan doorbladeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 13:53 ]

• sjongenelen
  • Laatst online: 08-02 12:16
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:39:
Ik zou als ik jou was je huidige setup laten staan, een omgebouwde xbox van marktplaats halen (100 €?, met XBMC) en een kleine 17" TV halen waar je de xbox op aan sluit. Universele AB van logitech erbij en je hebt een fijn systeempje! Voor de xbox kan een wifi module gekocht worden.
als hij gesoftmod is kun je ook je XBMC (xbox media centre) beheren met je controller

you had me at EHLO

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 15:59
TheNymf schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:40:
als hij gesoftmod is kun je ook je XBMC (xbox media centre) beheren met je controller
en met de Xbox DVD kit heb je er een infrarood ontvanger en afstandsbediening bij.

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:56
JVC sophisti? heeft een wireless netwerkfunctie

• chippie777
DanielvdMark schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:42:
JVC sophisti? heeft een wireless netwerkfunctie
Ziet er mooi uit en is inderdaad (bijna) wat ik bedoel, maar.....
Waarom maar 3 speakers? Ik heb nu ook een JVC set maar met dolby 5.1 is het tegenwoordig dan zo goed dat ze hetzelfde kunnen bereiken met 3 speakers?

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:56
Ik denk voor de echte die hard audio fan niet. Maar voor huis-tuin-keuken gebruik is het geluid goed.

Verwijderd

Wat is betaalbaar voor jou ? Geef je exacte butget aan want voor iemand is 2000 euro betaalbaar en voor en ander 200 euro.

Paar dingen die ik zo uit mijn hoofd weet:

1. SqueezeBox
2. MediaCenter PC of nog goedkoper en Xbox / Xbox 360
3. DVD/XVID spelers van Kiss die netwerk aansluiting hebben, google maar eens..
4. Paar home cinima sets van JVC en Philips hebben ook netwerk functionaliteit.

Er zullen vast wel meerdere mogelijkheden zijn, je moet kijken wat het beste bij je past en of het binnen je budget valt.

Zelf ben ik van plan om een Mac Mini te kopen en aan mijn receiver + TV te hangen.

• chippie777
@Grample: die KISS player is inderdaad iets wat ik zou kunnen gebruiken. Ik ga mijzelf hier eens iets verder in verdiepen. Zijn er al ervaringen met deze player?

Verwijderd

chippie777 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:50:
@Grample: die KISS player is inderdaad iets wat ik zou kunnen gebruiken. Ik ga mijzelf hier eens iets verder in verdiepen. Zijn er al ervaringen met deze player?
Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500
Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500
Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III

Enige wat ik gedaan heb is zoeken op "Kiss" in AVH ;)

• chippie777
Ik heb inmiddels al het een en ander gelezen. Wat ik wel vind is dat een en ander nog in de kinderschoenen staat. Inderdaad Philips en JVC bieden de gevraagde mogelijkheid en het merk KISS ziet er ook goed uit. Maar ik lees ook dat er nog veel problemen met deze systemen zijn. Misschien moet ik nog even wachten tot een en ander verder ontwikkeld is. Op het moment zit misschien meer te denken aan een USB schijf met netwerkaansluiting. Gewoon alles erop zetten en als ik dan via mijn homecinemaset wat wil zien of luisteren dan deze schijf daarop aansluiten. Ik dat geval moet de homecinemaset werl voorzien zijn van een usb aansluiting.

• chippie777
Ik ben inmiddels wat verder gaan zoeken, en kwam de showcenter 200 tegen van pinnacle. Ik denk dat, dat apparaat misscien iets voor mij is.

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:39:

of zoiets?
http://www.my-noxon.com/ Er zijn meer van dit soort systemen waarbij je met knopjes/AB een playlist van je pc kan doorbladeren.
Ha! Een wfi module voor mijn oude XBOX, dat is slim. Ik stond op het punt om een ShowCenter aan te schaffen totdat ik dit las. Bedankt voor deze tip. Enig idee waar ik deze modules kan kopen.

• chippie777
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost. Inmiddels heb ik mijzelf weer wat meer verdiept in deze materie. Ik zit nu te denken aan de Ziova 505 mediaplayer i.c.m. een netwerkdrive lijkt mij dat een prima oplossing voor wat ik wil. Zijn er hier ervaringsdeskundige van dit apparaat?

• chippie777
Het is dus ook de zovia niet geworden.
Door de aanschaf van een nieuwe pc had ik ineens de beschikking over een HDMI aansluiting. Pc verbonden met LCD tv dmv 15 meter lange HDMI kabel. Nu gebruik ik de pc als media player. (windows vista media center)
Het werkt voor mij voorlopig prima, kan al mijn foto's gewoon op de tv bekijken d.m.v. de afstandsbediending welke bij de pc zat. Ook media bestanden worden afgespeeld via het media center.
Nog niet alles werk vlekkeloos (met name wat problemen met Divx) maar het is een prima oplossing voor mij op dit moment.

• chippie777
Het is weer een tijdje geleden maar ik wilde dit topic toch nog even aanvullen.
Ik heb sinds kort de Popcorn Hour A110 gekocht (inclusief 1 TB HD) en moet zeggen dat ding doet wat ik wil en beter dan mijn pc met hdmi kabel.
Alles wat ik bekijk wordt keurig netjes scherm vullend op mijn lcd tv weergegeven en hij kan overweg met nagenoeg alle soorten media inclusief HD.
Het is weliswaar geen homecinemaset met netwerk aansluiting, zoals in eerste instantie mijn bedoeling was maar het is wel wat ik eigenlijk wil. Ik kan nu rustig zoeken naar een homecinema set waar ik de A-110 op kan gaan aansluiten om optimaal te gaan genieten van alle soorten media die ik op dat ding ga verzamelen.
Pagina: 1