Toon posts:

'omgekeerde' KVM switch

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 systeem maar wil op 2 verschillende bureaus kunnen werken. De bureaus staan naast elkaar.
Ik vraag me af of er 'omgekeerde' KVM switches bestaan. Een kastje om 2 keyboars, 2 muizen en 2 monitoren op aan te sluiten, iedere set op een kanaal zeg maar, en dan switchen tussen deze kanalen.

Heeft iemand enig idee of deze bestaan en hoe ze heten?

Verwijderd

Er zijn genoeg videokaart met dual-output, het is tegenwoordig zelfs vrij standaard.

Ook kun je zoveel USB toetsenborden en muizen aansluiten als je maar wil, dus daar zit ook geen probleem.

Je hebt dus niets bijzonders nodig, met standaard hardware is dit al goed mogelijk.

• Fjutrackx
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-11-2025
En dan kloon je je beeld.
Maar een usb kabel mag max 3m lang zijn indien je geen toestel hebt om je signaal te versterken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties maar deze oplossing had ik al bekeken. Echter werk ik ook met applicaties die 2 actieve toetsenborden en muizen niet 'snappen', en dus problemen geven.

Ben dus echt op zoek naar een KVM-achtige oplossing.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vast niet wat je zoekt maar een draadloze toetesenbord/muis combinatie :$ ?

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
draadloos toetsenbord?
spuit11

[ Voor 30% gewijzigd door gemini85 op 16-05-2007 13:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:20:
Bedankt voor de reacties maar deze oplossing had ik al bekeken. Echter werk ik ook met applicaties die 2 actieve toetsenborden en muizen niet 'snappen', en dus problemen geven.

Ben dus echt op zoek naar een KVM-achtige oplossing.
Ik weet niet welk OS je draait, maar onder Windows is het nog niet standaard mogelijk 2 toetsenborden of 2 muizen te hebben,

Je kan wel fysiek meerdere devices hebben, maar voor Windows blijft er altijd maar 1.

Wat betreft het 3 meter limiet: Pak een powered USB hub van 2 euro bij de Aldi en dat probleem is opgelost. In de praktijk doet USB het ook nog wel als het kabeltje wat langer is dan 3 meter.

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet iemand of de hardware oplossing bestaat?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:49
Volgens mij kun je een standaard KVM-switch gewoon andersom aansluiten, het kan in ieder geval wel met mijn Eminent EM1021. Hoogstens wat M>M of F>F adapters nodig dacht ik zo.

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:40
zoiets?

http://www.kvmware.nl/?id=24&OID=6mhpd2ef08oac9f0

Deze is eigenlijk beter denk ik :

http://www.kvmware.nl/?id=24&OID=1mgb0c2omgkvb6bw

[ Voor 43% gewijzigd door PaveloW op 16-05-2007 14:00 ]

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:32
Kan het niet met een gewone KVM switch alleen sluit je hem achterste voren aan? dus waar je normaal het ene toetsenbord had, dat je daar nu de pc aansluit? USB weet toch in principe niet wat voor en achter is?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38
Het limiet van USB is overigens officieel 5 meter (daarom zijn er ook 5 meter verlengkabels...)
Langer werkt overigens (afhankelijk van je moederbord) ook perfect.

KVM andersom aansluiten werkt met onze Aten's niet ivm. intelligente KVM switches (detecteren automatisch signaal, omschakelen met het toetsenbord, etc...)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Voor de monitor zijn kastjes te krijgen die de boel dupliceren, maar het makkelijkst is de videokaart gebruiken.

De tb/muis, als je 2 USB toetsenborden aansluit werken ze bijna altijd prima. Komt omdat Windows de toetsaanslagen ontvangt en vervolgens alszijnde 1 toetsenbord doorstuurt naar de programma's. Als je software er toch moeilijk over doet...

Er zullen vast wel boxjes zijn die hier speciaal voor gemaakt zijn, maar ik ken ze zo snel even niet. (en zullen ongetwijfeld duur zijn). Wat je wel kunt doen is een ouderwetse KVM switch gebruiken (zo'n oudje, zonder CPU en met draaischakelaar). Als je dat goed aansluit kun je de boel omdraaien en dus voor elkaar krijgen wat jij wilt.

Een andere optie is een server-KVM met meerdere console poorten. Ik heb bijvoorbeeld een 8 poorts Compaq liggen (weet ff de naam niet), die dus tussen 8 computers switched. Daarmee kun je dus tussen 8 computers schakelen vanaf 2 werkplekken. (Het 8 computers schakelen is dan niet belangrijk voor jouw, maar die dingen hebben dus 2 "uitgangen"). Deze dingen kun je nog wel is goedkoop 2e hands op de kop tikken.

En inderdaad, USB verleng je gewoon met een powered USB hub. Gewoon 2 verlengkabels (dus langer dan 5 meter) zou kunnen werken, maar dan moet je geluk hebben. Die 5 meter komt namelijk niet door een gebrek aan stroom, maar door een timingprobleem. Het verkeer duurt er te lang over om aan de andere kant te komen als je kabel langer dan 5 meter is. Omdat een hub het verkeer ontvangt en opnieuw uitzendt omzijl je dat met een hub.

[ Voor 17% gewijzigd door Nijn op 16-05-2007 14:05 ]

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:39

Bravo

Second Best

Ik kom toevallig na het lezen van dit topic dit tegen. Een omgekeerde KVM-switch van Newstar.
Geen idee wat het kost, maar het doet precies wat je wilt.

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info allemaal, het is me duidelijk.
Ik ga eerst proberen met 2x een USB hub en een VGA-splitkabel.

Mocht dit niet het gewenste effect hebben dan maar wat investeren voor zo'n kvmware reverse switch.

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:23:
[...]

Ik weet niet welk OS je draait, maar onder Windows is het nog niet standaard mogelijk 2 toetsenborden of 2 muizen te hebben,

Je kan wel fysiek meerdere devices hebben, maar voor Windows blijft er altijd maar 1.

Wat betreft het 3 meter limiet: Pak een powered USB hub van 2 euro bij de Aldi en dat probleem is opgelost. In de praktijk doet USB het ook nog wel als het kabeltje wat langer is dan 3 meter.
Dit klopt niet, ik heb ervaring dat meerdere USB muizen aansluiten perfect werkt en ze functioneren dan ook volledig. Tevens heb ik ook wel vaker gezien bij iemand: hij had een USB toetsenbord, werkte niet onder DOS, dus ook maar een PS2 toetsenbord aangesloten en onder windows werken beide perfect.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
2 usb hubs met aan/uit schakelaar, en je probleem is al helemaal opgelost :)
Al zie ik het probleem sowieso niet: welke applicaties gebruik je dan die niet met meerdere keyboards en muizen omkunnen? Ik ken er zo geen enkele: juist omdat windows niet eens onderscheid maakt tss de verschillende devices :)

Verwijderd

CR35 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:16:
[...]

Dit klopt niet, ik heb ervaring dat meerdere USB muizen aansluiten perfect werkt en ze functioneren dan ook volledig. Tevens heb ik ook wel vaker gezien bij iemand: hij had een USB toetsenbord, werkte niet onder DOS, dus ook maar een PS2 toetsenbord aangesloten en onder windows werken beide perfect.
... Dan klopt het toch juist wel?

Natuurlijk blijft het goed werken, maar onder Windows is het standaard gezien onmogelijk om meerdere input devices te hebben, je hebt er altijd maar 1. Dus hoewel je wel 2 fysieke devices kunt hebben (bijvoorbeeld 2 muizen), die dan dus ook gewoon perfect werken, heb je voor Windows gewoon maar 1 device.

Praktisch resultaat hiervan is dat je niet 2 muiscursors op het scherm krijgt en programma's geen enkel idee hebben dat er 2 muizen of 2 toetsenborden zijn.

Het maakt verder niet uit hoe je het aansluit, USB, PS/2, misschien zelfs wel RS232, onder Windows blijft het altijd op dezelfde manier werken. Je hebt maar 1 muis en 1 toetsenbord, alle fysieke devices zitten dus aan 1 device uiteindelijk.
the_stickie schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:20:
2 usb hubs met aan/uit schakelaar, en je probleem is al helemaal opgelost :)
Al zie ik het probleem sowieso niet: welke applicaties gebruik je dan die niet met meerdere keyboards en muizen omkunnen? Ik ken er zo geen enkele: juist omdat windows niet eens onderscheid maakt tss de verschillende devices :)
Onder Windows is het inderdaad bijna onmogelijk dat het niet werkt.
Maar misschien gebruikt ie geen Windows ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 14:44 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 19:09
Niet gewoon Dual-screen en dan alles aansluiten op een hubje? (Die je dan pc verwisseld door 2 kabels te maken naar een makkelijke plek en daar snel te switchen)

Lijkt mij makkelijk.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat de oplossing is wat Jetway vroeger had waarvan ik nog een bord heb liggen: Twinview. Dat is een Nforce2 moederbord met een socket A processor waarmee je dan in WIndows kon aangeven dat je monitor/tb/muis 1 en monitor/tb/muis 2 had. Ook geluid kon je delen dmv 2 geluidskaarten volgens mij. Dan kon je onafhankelijk van elkaar werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1