Toon posts:

Keyboard verwijderen acer travelmate 2410

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Collega van mij heeft een acer travelmate 2410 waarvan het keyboard niet werkt.
Nu hebbe we al een poosje gespeurd op het internet hoe we het keyboard kunnen verwijderen om em schoon te maken en kabeltje te controlleren. Maar we hebben geen idee hoe we em eruit kunnenkrijgen.
mijn vraag dus bij deze of iemand hier ervaring mee heeft en ons verder kan helpen. :)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Is er geen manual waar dit instaat?
Dit is de manual voor mijn laptop (heb je niet zoveel aan denk ik :))
ftp://ftp.software.ibm.co...obiles_pdf/39t6192_01.pdf

Kun je niet gewoon voorzichtig de schroeven eruit draaien en kijken wat er los komt?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Aan de bovenkant zijn er nergens schroefgaten zichtbaar en aan onderkant zitten alleen de schroeven voor de klepjes van de acu, memory, hardisk. etc etc ..

Thuis heb ik zelf een toshiba liteline en daarbij hoef ik alleen met plankje bove et toetsebord los te klikken (waar de aanknop en ledjes opzitten) en daaronder zit een schuifje waarmee ik zo het toetsenbord mee losklik.
Ik verwachte eigenlijk een soortgelijk iets bij deze laptop maar het kan zijn dat je em eerst helemaal van onder los moet maken.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bij de thinkpad T42 heb je aparte schroeven aan de onderkant waarmee je het toetsenbord losdraait.
Nog ff gezocht (vaak lijken modellen kwa assembly op elkaar, dus misschien heb je hier wat aan):

2420: http://www.notebookforums...e/index.php/t-188287.html
I took it apart b4, and took them apart roughly (the notebook is now not with me) as follows:

1. Wiggle or pop out or take out the cover plate, i.e. the cover with power switch and lights
2. You will see 2 or 3 screws, unscrew them and then wiggle the keyboard out (pull the KB towards the screen direction).
3. Be very careful with the ribbon behind the keyboard.

The most diffiuclt part was to re-assemble the ribbon back to the motherboard. Its very easy and took about 10 minutes to replace the KB. Thats about it.

8402: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=120583

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 16-05-2007 13:19 ]

☻/
/▌
/ \

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Aan de achterkant van de laptop zitten als het goed is 3 schroefjes (deze zitten op de 'scharnierstukjes' tussen je beeldscherm en de rest. Als je deze 3 schroefjes eruit draait dan moet je daarna het scherm horizontaal aan de rest van de laptop plaatsen. Vervolgens kan je het stukje waar de aan/uit knop en de ledjes enzo op zitten eruit kikken en dan kan je de rest van je toetsenbord losmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb wat foto's gevonden. erg duidelijk is het niet want het is allemaal in pools volgens mij
http://forum.laptopy.info.pl/viewtopic.php?t=1553

Niet echt duidelijk hoe ze dat klepje daar los hebbe gekregen maar die moet in iedergeval wel eerst los.

Zag trouwens geen drie schroefjes aan de achterkant .. alleen 1 wit palletje waarmee die regristreerd ofscherm open of dicht geklapt is en verder de gebruikelijke aansluitingen.. vga netwerk etc etc ..

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

1. Wiggle or pop out or take out the cover plate, i.e. the cover with power switch and lights
O-)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
We hebben em losgekregen door die coverplate voorzichtig los te wiggelen
bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1