Reparatie\onderhoud camera en lens

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Topicstarter
Hallo mede fotografen\tweakers.

Ik heb het forum hier al wat afgezocht, maar heb nog geen bevredigend antwoord kunnen vinden.

Ik ben op zoek naar een bedrijf\persoon in de omgeving van Zwolle en\of Groningen die in staat is om mijn trouwe Minolta 7D een onderhoudsbeurt te geven. De camera werkt prima, maar ik wil de CCD en dergelijke een keer laten reinigen (zelf durf ik dit nog niet aan)

Tevens is een van mijn oude, trouwe minolta objectieven toe aan een interne reinigingsbeurt. Het gaat hier om een geheel metalen versie van een 28-85 objectief (een van de eerste serie Minolta AF objectieven), waarvan op het voorste glaselement aan de rand, op de binnenzijde een versmering\verduistering zit. Het kan zijn dat dit schimmel is, maar aangezien ik heb het vermoeden dat dit goed te reinigen is. Aangezien dit echt een van mijn meest gebruikte en geliefde objectieven is en niet makkelijk meer te vinden is, wil ik de poging wagen tot reparatie\reiniging. Het heeft nu nog geen invloed op de foto's en het is me ook pas recentelijk opgevallen, maar ik wil het wel verholpen hebben (als het schimmel is kan het verder groeien). Ook hiervoor ben ik dus op zoek naar een bedrijf\persoon in de eerder genoemde regio's die dit zou kunnen.

Heeft een van jullie tips\adressen of aanbevelingen? Het zou zeer welkom zijn.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 14:31

qless

...vraag maar...

Ik zou dan eens kijken bij fotokonijnenberg

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:49
qless schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:31:
Ik zou dan eens kijken bij fotokonijnenberg
Die kunnen de sensor wel, maar het objectief niet hoor...

www.rofarepair.nl .. je moet den haag maar even in de buurt maken ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Topicstarter
Ik zal eens vragen of ze Den Haag willen verplaatsen

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!