Twee ip-segmenten onder Windows98

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Om mijn lokale verkeer te scheiden van mijn internetverkeer (krijg een vast ip-adres) zou het handig kunnen zijn om twee ip-segmenten aan een netwerkkaart te hangen. Onder NT is dit geen probleem, maar Windows98 wil niet. Twee keer aan de dial-up adapter is geen probleem, ipx en ip aan een netwerkkaart ook niet, twee netwerkkaarten werkt prima, maar hoe hang ik twee ip-segmenten aan een netwerkkaart?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

in één woord: niet >:)

weet uberhaupt niet of het kan met win 9x

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Lijkt mij door 2 ip adressen aan 1 ethernet adapter toe te kennen, en ik heb hier een tijdje geleden een topicje gezien hierover.
Moest d.m.v. een keytje in de registry te editten ofzo.
Moet je ff zoeken in de forumpjes.

Nou blijft alleen de vraag wil je dit ook, in principe wil je uit veiligheidsoverwegingen je netwerk opdelen.
Maar dan doe je dat met Win9x een van de minder veilige OS :( en .. lijkt me niet verstandig kies dan liever voor een NT4 of Win2K als je dan windows wilt blijven houden.
Beter nog in mijn optiek is een Linux of FreeBSD routertje ertussen hangen (moet je wel ergens nog een peeceetje over hebben :) )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Cyclone:
Linux, NT, en andere echte OS'en zijn geen optie. Ik wil spelletjes kunnen spelen, en geen ruzie met het OS of en hoe dat moet.
Een machine ertussen is een optie. Maar is dat ook nodig? Wat doet hij meer dan bepaalde poorten dicht zetten? Het grootste gat ontstaat doordat ik windows-sharing aan wil hebben, daar helpt volgens mij geen firewall meer aan. En ik wil sharen, of ik moet te horen krijgen dat de wachtwoordbeveiliging op de shares van Windows98 niet te vertrouwen is (via andere methoden dan een dictionary attack). Zie mijn vraag of dit veilig is.
Ik had al gezocht voordat ik de vraag stelde. Alleen houden de search en ik niet van elkaar. Oftwel ik kan het niet vinden :'(.
[ edit: was nog werk in uitvoering [ /edit]

Verwijderd

Wat dacht je van twee netwerkkaarten???

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Dat werkt, alleen ga ik zo hard door mijn pci-sloten heen. Ik heb er nog maar een op reserve.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:31
Je vraag is inmiddels in 2 stukken te splitsen:
1) Is het gebruik van shares beveiligd met een wachtwoord veilig?
2) Kan ik 2 ip-adressen hangen aan 1 netwerkkaart?

1) Nee, er schijnt een exploit te zijn die stuurt allereerst elke mogelijke letter als wachtwoord naar de share. Afhankelijk of deze letter goed of fout is reageert de server anders. Hierna verlengt het programma het wachtwoord met de tweede letter. Geen dictionary attack dus, dus erg snel gekraakt.

2) Zie voor uitleg hoe op Win95 (ik hoop dat dat hetzelfde werkt op Win98):
MS Technet Windows 95 Guide

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
ad 1) die vraag heb ik dan ook hier geplaatst. De exploit schijnt met de juiste patches niet meer mogelijk te zijn.

ad 2) ga ik bekijken...

Pagina: 1