[ASP.NET] MembershipProvider maken lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 18:08
Ik ben bezig met een "knutsel project", en wil een site maken in VB. Ik gebruik hiervoor Visual Studio (versie 2.2.50727).

Ik wil een loginscherm maken. Hiervoor gebruik ik de standaard componenten in VS. Ik ben eerlijk gezegd een "nieuwkomer" (klinkt beter als n00b 8)7).

Het probleem is dat als ik een loginbox maak, deze verder aanpas (layout), en daarna m'n datasource wil aangeven, dat het niet werkt zoals het hoort. Ik pas m'n web.config aan (connection string en provider), en zorg dat de locale SQL Server ingericht wordt zoals het hoort (aspnet_regsql.exe). Dit werkt. Tabellen worden netjes aangemaakt.

Daarna ga ik naar de ASP .NET Configuration. Deze is gigantisch traag (kan gebeuren), maar als ik een data source wil selecteren (de ASPNETMembershipProvider) schiet hij (denk ik) in een TimeOut.
Hij wil op geen enkele manier de provider aanmaken. Ook niet via de tab Security (zoals op internet te vinden is). Daar geeft hij aan dat ik eerst een provider moet aanmaken.

Heeft iemand hier een oplossing voor, of is dit een bekend probleem?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
je kunt je provider gewoon handmatig in je web.config zetten ipv via IIS of de Configuratie website.

gewoon ff zoeken op goole naar custom providers icm memberschip.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 18:08
Het is inmiddels gelukt!!! :P

Het probleem was dat ik in m'n web.config het volgende moest zetten:

<remove name="LocalSqlServer"/>
<add name="LocalSqlServer" connectionString="Data Source=localhost;Initial Catalog=ASPLogin;Integrated Security=True" providerName="System.Data.SqlClient"/>

Anders werkt het niet :S...

Alleen blijft de vraag nog steeds... Hoe beveilig ik pagina's zonder dat ik m'n membership provider om zeep help... Weet iemand tips/links/manual te vinden waar een beginneling ook wat mee kan?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Acid__Burn schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:47:
Het is inmiddels gelukt!!! :P

Het probleem was dat ik in m'n web.config het volgende moest zetten:

<remove name="LocalSqlServer"/>
<add name="LocalSqlServer" connectionString="Data Source=localhost;Initial Catalog=ASPLogin;Integrated Security=True" providerName="System.Data.SqlClient"/>

Anders werkt het niet :S...

Alleen blijft de vraag nog steeds... Hoe beveilig ik pagina's zonder dat ik m'n membership provider om zeep help... Weet iemand tips/links/manual te vinden waar een beginneling ook wat mee kan?
:? http://quickstarts.asp.ne...c/security/formsauth.aspx

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
VB.NET dus, geen VB.
En Visual Studio.NET, geen Visual Studio.
En ASP.NET, geen ASP.

Dit zijn totaal andere dingen.

Ik heb je topic titel ook maar even verduidelijkt ... Gelieve daar in't vervolg even op te letten

https://fgheysels.github.io/