[PHP] [RSS] website content volledig op rss draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een website volledig te laten draaien op een rss feed. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij www.nu.tv . Maar ik kan nergens hierover ene tutorial vinden. Een tutorial waarbij ik op een link klik van de rss item en die item op een andere pagina weergeef, zoals op de bovenstaand url.

Ik ben wel wezen googlen, maar kan alleen dit soort tutorials vinden over sql en php, en ik wil en moet het ontwikkelen van rss en php.

Het is mischien een domme vraag, als iemand een tutorial weet of enige tips heb naar literatuur dan ga ik zelf hierover een tutorial schrijven, want dit zal vast wel gewild zijn bij sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is het mogelijk om een website te laten draaien op één of meerdere RSS Feeds. Afhankelijk van wensen en structuur zal je duidelijk moeten hebben welke RSS Feeds te gaat gebruiken. RSS is in XML formaat en kan je dus prima inlezen middels PHP en is als content voeding best te gebruiken. Als je dus een file kan inlezen, een socket kan openen, dan kan je prima met RSS overweg. Wellicht zijn er ook wel standaard RSS projecten die je kan gebruiken, maar die ken ik niet. Als je zelf iets wil maken zou je wellicht ook gebruik kunnen maken van het DOmDocument model om de structuur te parsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:44:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een website volledig te laten draaien op een rss feed. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij www.nu.tv .
wat bedoel je hiermee?

RSS is gewoon een output formaat voor data, welke toevallig op XML gebaseerd is (net als XHTML)..

je kunt als je bepaalde data hebt en hieruit door PHP een output laat genereren gewoon kiezen om die output te laten genereren in RSS formaat of juist XHTML ... dat is een kwestie van ofwel een bepaalde template manager te gebruiken of zelf de "echo( 'blaat' );" zo op te zetten dat er een bepaald formaat 'uitgespuugd' wordt.

Als je data echter van buiten aangelevrd wordt in de vorm vane en RSS feed kun je dit zien als een XML formaat dat je door PHp kunt laten uitlezen en op basis hiervan kun je weer gewoon een ander formaat uitspugen ...
Of eigenlijk is het misschien eenvoudiger om gewoon XSL te gebruiken om het ene XM-format (RSS) om te vormen naar een ander XML-formaat (XHTML)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik zat net te denken, zou ik de rss feed niet beter kunnen parsen naar sql? Dit lijkt me een makkelijkere methode, maar jah ik speculeer ook maar :) ik heb er ook nooit ervaring mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmm, het intikken van php en rss op google leverde als eerste hit http://magpierss.sourceforge.net/ op. Met deze lib kun je keurig een rss feed uitlezen en afdrukken.

--

Parswn naar sql? Je bedoeld dat je de rss op wilt slaan in een database? Tenzij je je data wilt gaan cachen of bewaren tot in de eeuwigheid snap ik niet waarom je dit wilt gebruiken. Ik dacht dat je orginele topic ging over het weergeven van rss data.

[ Voor 44% gewijzigd door Janoz op 16-05-2007 11:09 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een stukje PHP kan je de RSS feed uitlezen en neer planten in je HMTL met opmaak zoals je zelf wilt

Kan je vinden op verschillende PHP sites ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Janoz schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:08:
Tenzij je je data wilt gaan cachen of bewaren tot in de eeuwigheid snap ik niet waarom je dit wilt gebruiken. Ik dacht dat je orginele topic ging over het weergeven van rss data.
MagPie cached de feeds standaard een uur lang. Werkt echt prima, MagPie.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik er wel uitkom met magpierss...

ik denk zelf dat ik het zelf gewoon niet helemaal meer begreep want ik gebruikte magpierss al om het uit te lezen :|
Pagina: 1