Draadloos niet boven de ~ 9 Mbit?

Pagina: 1
Acties:

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 19:12
Ik zit met de volgende situatie:

20 Mbit Solcon adsl
Siemens gigaset sx762 modem
SMC 54 MBit Usb 2.0

Bij een testopstelling is de signaalsterkte 100 % en wordt er verbinding gemaakt op 54 Mbit. De adsl verbinding zelf gaat tot ~ 14 Mbit via utp. Echter via wireless maximaal 9 Mbit :?

Reeds alle beschikbare kanalen getetst maar dit mag niet baten.. Enig idee hoe dit sneller kan?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

USB eruit kicken en PCI nemen.
Zou dat helpen?

USB is door timesharing niet geschikt voor netwerken.
Het werkt wel, maar nooit optimaal.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Remko
Hmm, dat zou wel eens goed kunnen.. Iemand die dit uit de praktijk kan bevestigen?

-edit- 14 Mbit zou normaal toch geen probleem voor usb 2.0 mogen zijn :/ vooral als er geen overige usb devices zijn aangesloten?

[ Voor 44% gewijzigd door Remko op 16-05-2007 11:47 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Remko schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:36:
Hmm, dat zou wel eens goed kunnen.. Iemand die dit uit de praktijk kan bevestigen?

-edit- 14 Mbit zou normaal toch geen probleem voor usb 2.0 mogen zijn :/ vooral als er geen overige usb devices zijn aangesloten?
Maar je hebt met wireless sowieso al wat meer verlies..al is 5 Mbit dan wel wat veel.

• Remko
Klopt, echter er wordt dus verbinding gemaakt op 54 Mbit. Dan zou tot ~20 Mbit normaal mogelijk moeten zijn?

• Remko
Anti-XP schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:19:
USB eruit kicken en PCI nemen.
Zou dat helpen?

USB is door timesharing niet geschikt voor netwerken.
Het werkt wel, maar nooit optimaal.
Pci variant gehaalt, en helaas wederom 9 Mbit max... :?

Verwijderd

Heb je encryptie aanstaan? Bij goedkopere routers/access points kun je de hogere snelheden gewoon niet halen omdat ie de encryptie niet zo snel voor elkaar kan krijgen.

Probeer anders even zonder encryptie maar met MAC filtering aan, niet als permanente oplossing maar gewoon om te kijken of dat het probleem is.

• Remko
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:11:
Heb je encryptie aanstaan? Bij goedkopere routers/access points kun je de hogere snelheden gewoon niet halen omdat ie de encryptie niet zo snel voor elkaar kan krijgen.

Probeer anders even zonder encryptie maar met MAC filtering aan, niet als permanente oplossing maar gewoon om te kijken of dat het probleem is.
Reeds getest, helaas geen verschil in perfomance.

[ Voor 4% gewijzigd door Remko op 20-05-2007 16:34 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kunt je laptop even met een UTP kabeltje direct in je modem stoppen om de wireless factor uit te sluiten?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Zelf haal ik met men draadloze laptop een 12mbit intern onder Vista. Wat sneller is dan de 8mbit die ik er onder XP kan uithalen op diezelfde laptop. Het is dan ook het enige punt waar Vista vlotter op is :)

Snelste dat ik ooit ergens gezien heb was ongeveer 16mbit. Was een opstelling met een WRT54G met gemodde firmware en een zware (lees : snelle) laptop, maar ben het merk/model kwijt.

Jou 9mbit is dus gewoon 'normaal' voor een 54mnit wifi connectie...

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
axis schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:35:
Je kunt je laptop even met een UTP kabeltje direct in je modem stoppen om de wireless factor uit te sluiten?
Lees first post!

@TS: Als je de mogelijkheid heb kun je een nog een wireless accespoint naast je router zetten en dan snelheid testen. Zo kun je testen of het aan je router ligt.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Staat je modem toevallig in de meterkast zoals veel van die experiadozen?

Ik haal overigens 24 Mbit met mijn Macbook en Linksys WAP54G, dan staat WPA2 aan.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Remko
Anti-XP schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:09:
Staat je modem toevallig in de meterkast zoals veel van die experiadozen?

Ik haal overigens 24 Mbit met mijn Macbook en Linksys WAP54G, dan staat WPA2 aan.
Klopt, echter ook een stuk uit de meterkast geeft ie een bagger snelheid. Vanmiddag trouwens een fimrware update van Siemens gekregen, maar maakt weinig verschil uit. Snelheid is nog steed laag & instabiel.

Lijkt er gewoon op dat het wireless gedeelte van de Siemens vrij slecht is, wat is nu de beste oplossing?

• ff_tweake
Je kunt kiezen uit:
- Andere wireless modem / router, zelf aanschaffen. (vrij duur denk ik)
- Een draadje leggen (goedkoopste oplossing qua materialen, maar misschien moelijk te doen)
- Een goede wireless acces point kopen, en die naast de router zetten. Draadloze gedeelte van siemens router uitzetten dan.

Edit: dit accespoint zou je kunnen nemen

[ Voor 18% gewijzigd door ff_tweake op 21-05-2007 20:23 ]

• Remko
ff_tweake schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:18:
Je kunt kiezen uit:
- Andere wireless modem / router, zelf aanschaffen. (vrij duur denk ik)
- Een draadje leggen (goedkoopste oplossing qua materialen, maar misschien moelijk te doen)
- Een goede wireless acces point kopen, en die naast de router zetten. Draadloze gedeelte van siemens router uitzetten dan.
Zat al aan optie 1 te denken, wellicht deze ?

Optie 2 wordt nogal lastig, optie 3 zou ook kunnen.. Graag advies :)

• ff_tweake
Wat is je budget? Als je daar niet zo op hoef te letten zou ik gelijk één goed apparaat kopen. Die jij noemde lijkt me wel oké, maar ik kan zo 123 geen reviews vinden. Als je liever ~€40 in je zak wilt houden moet je een losse access point kopen.
Pagina: 1