Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:53:
Je gaat misschien best voor een mp3 speler zonder display? Ik denk aan de ipod shuffle. Ik heb er geen ervaring mee maar bij een ipod kan je niet gewoon aansluiten en kopiëren, je bent verplicht iTunes te gebruiken.
Een mp3 speler met een display met grote leesbare letters en duidelijke knoppen ben ik alleszins nog niet tegengekomen.
Creative heeft een kopie van de ipod shuffle, de zen Stone. Dit is een UMS, je kan je bestanden dus gewoon overslepen van je computer.
Een display met duidelijk leesbare letters hoeft niet meteen te betekenen dat het letters van formaat 20 moeten zijn.
Ik heb m'n iPod nu op het bureau liggen en kan het display niet lezen. Pas op het moment dat ik mijn scrollwheel aanraakt en de verlichting aanraak is het leesbaar. De storende factor is meestal het contrast in verhouding met de letters en verlichting. De menustructuur is duidelijk opgezet en geziek met knoppen heb ik niet. Je hebt 5 knoppen met een simpele functie. Een Nano, zelfde principe, is net een stap te klein.
Niet dat ik een iPod aan ga praten en ik ben zeker geen "apple freak", maar mijn ervaring is dat deze een prettig en goed afleesbaar display hebben.
Ik denk dat ik met +22,5 & +23 in de lenzen dan ook voor een slechtziende mag spreken