Toon posts:

[EXCHANGE] Hoe handelt Exchange een mailtje af?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe gaat exchange met een binnenkomend mailtje om? Stel er word een mailtje met een attachment van 2 MB naar 8 verschillende ontvangers gestuurd. Bewaard Exchange dan 1 kopie van het mailtje zodat elke ontvanger daarbij kan komen of wordt er echt een kopie van dat mailtje naar de verschillende inboxen van de ontvangers gestuurd, met als gevolg dat je dus ipv 2 MB, 16 MB aan ruimte op je server kwijt bent?

Ik ben nou niet bepaald een expert, dus wellicht is dit een simpele vraag. Ik kreeg deze vraag hier van één van de users.

[edit] Ik heb het hier over Exchange 2003 small business server

Mrorange

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 09:35 ]

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 20:29
aub, overigens erg makkelijk te vinden met google (of elke andere favoriete zoekmachine ;)): Exchange single-instance storage and its effect on stores when moving mailboxes

[ Voor 10% gewijzigd door Caeruleus op 16-05-2007 09:34 ]

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanx,

Ja ik wist de vraag niet kort en bondig te formulieren op google. Je zit er overigens wel kort op :) Volgens mij is de engine van google minder snel :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:32:
Hoi,

Hoe gaat exchange met een binnenkomend mailtje om? Stel er word een mailtje met een attachment van 2 MB naar 8 verschillende ontvangers gestuurd. Bewaard Exchange dan 1 kopie van het mailtje zodat elke ontvanger daarbij kan komen of wordt er echt een kopie van dat mailtje naar de verschillende inboxen van de ontvangers gestuurd, met als gevolg dat je dus ipv 2 MB, 16 MB aan ruimte op je server kwijt bent?
Dat ligt eraan hoe het mailtje binnenkomt. Als er op de server één bericht, gericht aan meer ontvangers, binnenkomt dan Exchange single-instance storage and its effect on stores when moving mailboxes , maar komt het bericht acht keer binnen, dan heb je kans dat het bericht acht keer opgeslagen wordt.

edit: duh... volgende keer eerst maar het hele topic lezen en zien dat hetzelfde antwoord al gegeven is.

[ Voor 5% gewijzigd door StevenK op 16-05-2007 09:47 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.