Moterola Multikabel modem tweaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-01 14:45
Ik was eventjes aan het klooien met mijn netwerk en kwam opeens op dit IP 129.168.100.1 en dat bleek het adres te zijn van mijn oude vertrouwde moterola multikabel modem.
En bij de optie Configuration:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h_bos/modem.jpg
Ik heb momenteel het Power abbonement maar is het niet wat sneller te krijgen als ik 1 van deze opties aanpas?
Frequency Plan, Upstream Channel ID, Frequency?
Ik heb al wat gelezen dat de Firmware automatisch van de provider komt en dat het niet aan valt te passen, maar misschien heeft er nog iemand een tip voor me.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nee, in die config kun je niks.

Wat wel kan is de modem andere config file in laten laden door een andere pc in je netwerk voor te doen als de server van je provider. Hiervoor moet je wel eerst de huidige config file uit je modem zien te halen en daarin de snelheden aan passen.

Ken iemand bij @home en die heeft dit bevestigd. Zoek eens naar TCNiSO op google, is wel veel over te vinden. Makkelijk is het ieder geval niet allemaal.

Verwijderd

Cartman! schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:27:
Nee, in die config kun je niks.

Wat wel kan is de modem andere config file in laten laden door een andere pc in je netwerk voor te doen als de server van je provider. Hiervoor moet je wel eerst de huidige config file uit je modem zien te halen en daarin de snelheden aan passen.

Ken iemand bij @home en die heeft dit bevestigd. Zoek eens naar TCNiSO op google, is wel veel over te vinden. Makkelijk is het ieder geval niet allemaal.
_O- Zo simpel is het niet meer een andere PC even te faken als Config Server.

TcnIso staat bekend om laksheid vanaf hun kant (ja ik spreek uit ervaring). Je kan maar beter niet bij TcnIso iets regelen, want support is er nauwelijk van hun kant af. Een goede docu kan je ook wel vergeten.

De truucks van de afgelopen tijd zijn verouderd, en wat je op internet nog vind zal nauwelijks werken. De enige echte manier is een kabel op je modem solderen, en je modem vervolgens flashen. Dan kan je het e.a wel doen & proberen, maar zodra Multikabel (of @home / casema) erachterkomt, dan sluiten ze je gewoon direct af en kan je een verbinding in de toekomst wel bij hun vergeten.

Als je je snelheid wilt verhogen zonder er meer voor te betalen dan ben je bezig met bandbreedte-diefstal, en daar staat een straf op ja.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-01 14:45
Dat klopt ik heb zelf ook google gezocht en vond wel wat interessante artikelen, maar helaas waren deze al redelijk gedateerd.
En omdat het strafbaar is ga ik geeneens een poging wagen, oftewel hier kan een slotje op en bedankt voor de info! :)

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:50:
[...]

_O- Zo simpel is het niet meer een andere PC even te faken als Config Server.
Zeg ik ergens dat het simpel is dan? Volgens mij niet dus ga dan niet zo bijdehand reageren. Ik weet best hoe die shit werkt en het is zeker niet simpel inderdaad, het kan dus wel.

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:19:
[...]

Zeg ik ergens dat het simpel is dan? Volgens mij niet dus ga dan niet zo bijdehand reageren. Ik weet best hoe die shit werkt en het is zeker niet simpel inderdaad, het kan dus wel.
Voor iemand zonder ervaring met zulke modems is dit niet 'simpel' nee.
Dus... het vereist flink wat speurwerk eerdat je zoiets al kan uitvoeren ;)

Verwijderd

Dit alles heeft 0 nut.
De snelheid van je abonnement wordt niet in het modem bepaald.
Dit wordt bij de provider bepaald.

Als het provisioningssysteem bij de provider verteld dat het modem x B/s krijgt, dan is er geen enkele firmware verandering of instelling in het modem die kan zorgen dat er meer dan die x B/s geleverd wordt.

Vergeet trouwens niet dat dat modem niet je eigendom is en dat je dus kan gaan betalen als je het kapot maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 18:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:50:
De snelheid van je abonnement wordt niet in het modem bepaald.
Dit wordt bij de provider bepaald.
Of dit nu nog zo is, weet ik niet, maar het werdt wel idd bepaald door de modem vroeger. Hence waarom een Kabelboer na een upgrade, of hoger/lager pakket je ook vraagt je modem te resetten, zodat het de nieuwe config-file kan pakken.

Elke motorola kabelmodem, die bevat zo'n configbestandje. Er zijn in USA ISP"s ja die based op serialnummer je snelheid bepalen. Het wijzigen van de configbestand werkt dan niet meer. Wel kan je, het serienummer van een ander overnemen die bijv wel de volle pond betaald, en onopgemerkt "een sneller abbo" genieten. Hoever de techniek hierachter nu is om dit te achterhalen weet ik ook niet, informatie hierover is schaars :P

De huidige firmware bij de sb5100(E) laten deze praktijken niet meer toe, om bijv het modem te neppen met een andere TFTP server, of om het configbestandje in te zien. Daar komt toch echt hardcore soldeerwerk bij kijken + het geven van een andere flash.

Het blijkt, dat na zo'n flash het e.a vrijkomt wat normaal hidden is, zoals ook je config-bestand. Maar het blijft diefstal, dus ga ik er maar niet teveel op in ;)

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Hier bij chello word nogsteeds gebruik gemaakt van een config file op de modem waarbij de up en down en nog andere dingen instaan, ook aan de server side word het vastgelegt alleen is deze snelheid 5a10Mbit hoger voor down, en 3a5Mbit up

Verwijderd

devil-strike schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:01:
Hier bij chello word nogsteeds gebruik gemaakt van een config file op de modem waarbij de up en down en nog andere dingen instaan, ook aan de server side word het vastgelegt alleen is deze snelheid 5a10Mbit hoger voor down, en 3a5Mbit up
Ik neem aan dat chello gewoon kabel is ? Ik denk dat die snelheid dan bepaald is bij de wijkkast, als er uberhaubt een 'serverside' cap op zit.

het scheen vroeger ook mogelijk te zijn (met een oudere firmware) om bijv met je buurman te chatten langs het kabelnetwerk zelf heen. Je zette als het ware je eigen server buiten je internetverbinding om op de lijn zelf, en zo kon je chatten :P

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:11:
[...]

Ik neem aan dat chello gewoon kabel is ? Ik denk dat die snelheid dan bepaald is bij de wijkkast, als er uberhaubt een 'serverside' cap op zit.

het scheen vroeger ook mogelijk te zijn (met een oudere firmware) om bijv met je buurman te chatten langs het kabelnetwerk zelf heen. Je zette als het ware je eigen server buiten je internetverbinding om op de lijn zelf, en zo kon je chatten :P
Nee bij chello word de snelheid bepaalt in de modem via een config file bijvoorbeeld: extreme.cm. en aan de CMTS kant word ook de snelheid vast gezet alleen is dit dus hoger dan de modem kant.
chello geruikt nu ook server side cap om illegale config files teweren, vooral bij de motorola modems.

[ Voor 12% gewijzigd door devil-strike op 18-05-2007 19:24 ]

Pagina: 1