Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reageert witte spuitverf op UV?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
Eigenlijk zegt de titel het al: ik vraag me af of witte spuitverf op UV reageert.
Ik ben bezig met een klein HTPC projectje en heb nog wat UV balkjes over die ik er eventueel wel in wil zetten, daarom vroeg ik me dit af.

Verwijderd

Het is niet écht uv-active, maar het valt wel enorm op!
(denk aan witte t-shirts in een disco met uv verlichting ;))

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 23:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:59:
Het is niet écht uv-active, maar het valt wel enorm op!
Dat komt afaik door uv-reactieve stoffen die in wasmiddelen gebruikt worden.

Dus eerst je witte spuitverf in de wasmaschine, succes verzekerd d:)b

vV voelt goed, èh? :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 23:05 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:59:
offtopic:
Vergeet niet dat witte shirts meestal ook met waspoeder speciaal voor witte was gewassen worden en dat daar shit in zit wat wél reageert op UV ;) Denk dus dat 't niet zo simpel te zeggen is :P

edit:
Ahw, fuck it, zelfs op dit tijdstip gewoon spuit 11 zijn _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 15-05-2007 23:03 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Dat van die T-shirts komt voor een stuk door de witmakers, dit zijn stoffen die licht uit het onzichtbare spectrum (UV) omzetten naar zichtbaar wit licht, vandaar de kreet "witter dan wit" (er komt meer wit licht uit dan je rederlijkerwijs kan verwachten).

Ik denk dat het er van af hangt, de ene verf zal wel reageren (oplichten) en de andere niet. Even met een blacklight bij de verfboer passeren is geen optie?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
naftebakje schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:12:
Dat van die T-shirts komt voor een stuk door de witmakers, dit zijn stoffen die licht uit het onzichtbare spectrum (UV) omzetten naar zichtbaar wit licht, vandaar de kreet "witter dan wit" (er komt meer wit licht uit dan je rederlijkerwijs kan verwachten).

Ik denk dat het er van af hangt, de ene verf zal wel reageren (oplichten) en de andere niet. Even met een blacklight bij de verfboer passeren is geen optie?
Moet ik daar met een voeding, een inverter en een blacklight balkje heen :P Denk niet dat dat een fijn plan is, maarja, ik kom er net achter dat ik niet heb nagedacht voordat ik dit topic opende. Ik maak er namelijk helemaal geen window in. :z Zal vast aan het tijdstip liggen. Als mijn kastje klaar is staat hij bij kleine mods :) tot dan.

Verwijderd

Een paar batterijen en voila.
Tweaker of niet? ;)

offtopic:
lol @ ondertitel

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik denk dat als je matte verf gebruikt, het perfect werkt.

Misschien is papier ook een optie, ik weet niet wat je toepassing is, maar hier heb ik dat wel eens perfect toegepast.

Verwijderd

Ik denk idd ook dat niet-glanzend verf goed zichtbaar zou zijn.
Ik heb wel eens IDE kabels geround met wit electrotape, en dat valt ook op met UV.
Pagina: 1