Ik ben van plan om een website op te gaan zetten en ben erg benieuwd of mensen mij hier mee willen helpen. Wat vind jij van dit idee? En van de problemen? Hoe op te lossen? Ik beschik zelf over kennis van PHP, databases (MySQL), javascript, XHTML, CSS, en kan ook aardig photoshoppen.
Idee:
Een webportal maken waar gebruikers URL’s kunnen posten naar streams van hun favoriete TV series, en waar gebruikers links kunnen deleten als ze niet langer werken. Het zou het leukst zijn als alles door embedded links vanaf de website bekeken kan worden.
Ik weet dat er al sites zijn waar mensen dit kunnen doen, maar ik heb een aantal ideëen waardoor de uitvoering net een stuk gemakkelijker wordt gemaakt voor de gebruikers.
Ik denk dat het haalbaar is om iets van de grond te krijgen, maar het is natuurlijk belangrijk om te denken aan problemen die kunnen ontstaan.
Problemen:
- Te weinig gebruikers, leidt tot:
o Weinig links ingestuurd door gebruikers
o Veel dode links omdat deze niet gerapporteerd worden door gebruikers
o Conclusie: gebruikers en bezoekers zijn vitaal voor de website!
- Juridische issues:
o Het is niet illegaal om te linken (toch?) maar ik ben benieuwd hoe het wordt gezien als je content niet host maar opneemt als embedded links.
o Copyright issues
o Linken zonder toestemming van eigenaar is mogelijk
Misschien is deze post niet technisch genoeg voor dit forum, maar vond het ook niet echt passen in andere fora.
Idee:
Een webportal maken waar gebruikers URL’s kunnen posten naar streams van hun favoriete TV series, en waar gebruikers links kunnen deleten als ze niet langer werken. Het zou het leukst zijn als alles door embedded links vanaf de website bekeken kan worden.
Ik weet dat er al sites zijn waar mensen dit kunnen doen, maar ik heb een aantal ideëen waardoor de uitvoering net een stuk gemakkelijker wordt gemaakt voor de gebruikers.
Ik denk dat het haalbaar is om iets van de grond te krijgen, maar het is natuurlijk belangrijk om te denken aan problemen die kunnen ontstaan.
Problemen:
- Te weinig gebruikers, leidt tot:
o Weinig links ingestuurd door gebruikers
o Veel dode links omdat deze niet gerapporteerd worden door gebruikers
o Conclusie: gebruikers en bezoekers zijn vitaal voor de website!
- Juridische issues:
o Het is niet illegaal om te linken (toch?) maar ik ben benieuwd hoe het wordt gezien als je content niet host maar opneemt als embedded links.
o Copyright issues
o Linken zonder toestemming van eigenaar is mogelijk
Misschien is deze post niet technisch genoeg voor dit forum, maar vond het ook niet echt passen in andere fora.