Toon posts:

website idee: hulp en feedback gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een website op te gaan zetten en ben erg benieuwd of mensen mij hier mee willen helpen. Wat vind jij van dit idee? En van de problemen? Hoe op te lossen? Ik beschik zelf over kennis van PHP, databases (MySQL), javascript, XHTML, CSS, en kan ook aardig photoshoppen.

Idee:
Een webportal maken waar gebruikers URL’s kunnen posten naar streams van hun favoriete TV series, en waar gebruikers links kunnen deleten als ze niet langer werken. Het zou het leukst zijn als alles door embedded links vanaf de website bekeken kan worden.

Ik weet dat er al sites zijn waar mensen dit kunnen doen, maar ik heb een aantal ideëen waardoor de uitvoering net een stuk gemakkelijker wordt gemaakt voor de gebruikers.

Ik denk dat het haalbaar is om iets van de grond te krijgen, maar het is natuurlijk belangrijk om te denken aan problemen die kunnen ontstaan.

Problemen:
- Te weinig gebruikers, leidt tot:
o Weinig links ingestuurd door gebruikers
o Veel dode links omdat deze niet gerapporteerd worden door gebruikers
o Conclusie: gebruikers en bezoekers zijn vitaal voor de website!
- Juridische issues:
o Het is niet illegaal om te linken (toch?) maar ik ben benieuwd hoe het wordt gezien als je content niet host maar opneemt als embedded links.
o Copyright issues
o Linken zonder toestemming van eigenaar is mogelijk

Misschien is deze post niet technisch genoeg voor dit forum, maar vond het ook niet echt passen in andere fora.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

• Feedback over een bestaande site, kan op sitechecks.nl
zie ook Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy#sitechecks

Hulp zoeken doen we ook niet aan, daarvoor hebben we http://tweakers.net/jobs en tot slot lijkt dit ook een beetje op een Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy#requests ;)

Als je je ideeen en problemen in 't algemeen wilt bespreken, dan zou dat moeten kunnen, zolang er geen eigen belang danwel commercieel belang bij is ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:47:
Problemen:
- Te weinig gebruikers, leidt tot:
o Weinig links ingestuurd door gebruikers
o Veel dode links omdat deze niet gerapporteerd worden door gebruikers
o Conclusie: gebruikers en bezoekers zijn vitaal voor de website!
Zorg voor goede reclame voor je site. Bijv. de site aanmelden bij Google. En zorg voor banners op andere sites etc... Zo krijg je vanzelf bezoekers.
Zorg ook dat je al een hoop te zien hebt voordat de bezoekers komen, anders is er niets voor de bezoekers en zijn ze weer weg.
- Juridische issues:
o Het is niet illegaal om te linken (toch?) maar ik ben benieuwd hoe het wordt gezien als je content niet host maar opneemt als embedded links.o Copyright issues
o Linken zonder toestemming van eigenaar is mogelijk
Zolang je de content zelf niet host is er niks illegaals aan. Let overigens wel op hotlinken, want dat kan nog weleens in het verkeerde keelgat schieten bij sommige (lees: de meeste) websites.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zie BtM909 in "website idee: hulp en feedback gezocht" (en Waar hoort mijn topic?)

Je bent van harte welkom met concrete vragen (als ze op SEA van betrekking zijn), maar wat keywords dumpen en verwachten dat daar een discussie op losbarst...nah

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 15-05-2007 23:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.