Toon posts:

documents and settings kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na op mijn computer een nieuwe windows te hebben gezet na veel problemen met het (kapotte) moederbord werkt mijn computer weer goed. Het enige is dat ik mijn documents and settings map kwijt lijk te zijn of iig niet meer terug kan vinden. Hiermee bedoel ik met de instellingen zoals het oude bureablad etc. Alles heb ik terug behalve die mapjes, iemand enig idee hoe ik die terugkrijg ?
Alvast bedankt!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 15:45
Wat heb je precies gedaan? Heb je windows gerecovered of heb je gewoon windows opnieuw geinstalleerd op dezelfde schijf als waar je oude windows stond? In het laatste geval ben je het nl gewoon kwijt want dan heb je alles gewoon nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op een andere schijf geinstalleerd dan waar het vroeger stond. Misschien is er daar wat fout gegaan, maar is er geen optie om die nog terug te halen dan? Met wellicht een paar programmatjes ofzo? Hier stonden namelijk nog wat bestanden op die ik nog wel kan gebruiken!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hehe wat dacht je er van dan eens op die andere schijf te kijken en daar af te halen wat je nodig hebt. Ik neem aan dat je niet verwacht dat als je windows ergens opnieuw installed er zomaar alle settings weer zijn offfuuuuu.........

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 15:45
Als je het op een andere harde schijf hebt geinstalleerd is het heel makkelijk om je bestanden ed terug te halen. Dan kun je toch gewoon in explorer naar de harde schijf gaan waar je oude windows staat en de mappen die je nodig hebt kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik , maar dat mapje wordt aangegeven dat er niks inzit, en ik heb er geen toegang toe om een of andere reden. Wat heb ik fout gedaan? En hoe is het wellicht te herstellen?

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:14
waarschijnlijk heb je geen rechten op deze map omdat je een nieuwe windows hebt geinstalleerd, dan moet je jezelf owner maken van deze map (in NTFS Permissie's) en daarna jezelf rechten geven (Full Control) en op alle subitems opnieuw instellen (is een vinkje)

How to take ownership of a file or folder in Windows XP

als dat niet is wat je bedoeld, en de map echt weg is dan moet je hem terughalen met een recovery tool (google) of terugzetten van je back-up.

[ Voor 5% gewijzigd door LinuZZ op 15-05-2007 23:04 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het is inderdaad zoals LinuZZ ook aangeeft, een rechtenkwestie.
Het staat vrij uitgebreid beschreven in de FAQ hier, als ik me niet vergis.
Als je XP Home Edition hebt, zal het in de veilige modus, als Administrator moeten gebeuren, de rechtenoptie is in de normale modus niet zichtbaar in XP Home.
Als je XP Pro hebt, moet je bij de mapopties "eenvoudig delen" uitschakelen, dan krijg je een tabblad beveiliging bij de mappen te zien, en kun je rechten gaan overnemen.

Edit:
Mocht je moeten gaan recoveren, GetDataBack for NTFS bevalt mij erg goed.
Nadeel is alleen dat het niet gratis is. De trail versie kan alleen scannen om te kijken wat er terug te halen valt, maar kan niet recoveren. Ik heb de aanschaf al dubbel en dwars terug verdiend...

[ Voor 23% gewijzigd door Brede P op 15-05-2007 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
fantastisch. Met het aanpassen van de rechten heb ik alles terug kunnen halen. Dank voor de waardevolle adviezen!
Pagina: 1