Toon posts:

Externe behuizingen..

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Ik zoek een externe behuizing-oplossing waar ik een harddisk in kan plaatsen.
Ben ik dan automatisch beperkt tot externe behuizingen/oplossingen met enkelt USB of Firewire aansluiting als ik NIET zo'n extra voedingsadapter erbij wil hebben dat de schijf appart voedt?

Ik heb namelijk 2 SATA schijven die ik graag extern wil gebruiken (bij gebrek aan ruimte in pc kast)
En ook voor een laptop wel zo handig. Maar alle SATA behzuingen die ik ben tegengekomen hebben zo'n naar externe adapter dat weer appart gevoe dmeot worden enzovoort.
Estethisch vind ik het wat minder met al die extra kabels enzeau..

Iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 22:03 ]

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 18:43

Quintus

Eg wel! Dus....

Als je even zoekt dan vind je wel meer topics over dit onderwerp. Daar komt ook de optie om via eSata te verbinden aan bod. Daarvan zijn er behuizingen die je vanuit de pckast kunt voeden maar ook met een losse adapter.

Een losse adapter is wel zo handig omdat de mobiliteit bij gebruik van eSata van de schijf achteruit gaat door het gerbuik van een bracket in je kast om de stroomtoevoer naar buiten te lussen.

Wil je alleen één kabel dan zit je vast op een 2,5 inch schijf verbonden via USB.

[ Voor 42% gewijzigd door Quintus op 15-05-2007 22:10 ]

Unknown

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Volgens mijn kan dat alleen bij 2,5" HDD en behuizingen.

edit/
Schijnbaar kan het wel met esata, zoals hier boven word gezegt.

[ Voor 39% gewijzigd door mad_max234 op 15-05-2007 22:06 ]

Verwijderd

Het zou helpen als je wat meer gebruik maakt van leestekens en kortere zinnen, hier is geen touw aan vast te knopen.
Wat ik ervan kan maken: je wilt een externe harde schijf, die slechts één kabel mag hebben (eSATA, USB of FireWire), en dus geen externe voeding? In dat geval ben je aangewezen op een 2,5" behuizing; alleen laptopschijven trekken zo weinig stroom dat ze via een USB poort gevoed kunnen worden.

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 18:43

Quintus

Eg wel! Dus....

De vraag is dus ook of de TS de schijf niet extra gevoed wil hebben met een externe stroombron of puur en alleen maar één kabel op de schijf wil aansluiten.

Unknown

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:07:
Het zou helpen als je wat meer gebruik maakt van leestekens en kortere zinnen, hier is geen touw aan vast te knopen.
Of je hebt een aandachts tekort door die stortvloed aan informatie op internet en moet je minder ICT'en
Wat ik ervan kan maken: je wilt een externe harde schijf, die slechts één kabel mag hebben (eSATA, USB of FireWire), en dus geen externe voeding?
Yes.
In dat geval ben je aangewezen op een 2,5" behuizing; alleen laptopschijven trekken zo weinig stroom dat ze via een USB poort gevoed kunnen worden.
Enkelt laptopschijven?
Dat heb ik dan fout begrepen. Ik dacht dat externe 3.5 USB-schijven wel via de USB-poort gevoedt konden worden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:11:
[...]
Enkelt laptopschijven?
Dat heb ik dan fout begrepen. Ik dacht dat externe 3.5 USB-schijven wel via de USB-poort gevoedt konden worden.
Verkeerd begrepen dus. En dan zelfs nog alleen 5400 en 4200 rpm schijven, het schijnt dat de 7200 rpm schijven al teveel stroom vragen voor een USB-poort.

Maar ga eens zoeken, zou ik zeggen. Kijk of je een 3.5" USB schijf kan vinden zonder externe voeding.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Quintus schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:12:
De vraag is dus ook of de TS de schijf niet extra gevoed wil hebben met een externe stroombron of puur en alleen maar één kabel op de schijf wil aansluiten.
Ik zoek een externe behuizing voor 1 SATA schijf dat geen extra vodeings-adapter nodig heeft.
Al die extra kabels en draden vind ik vervelend.

Bestaan er ook externe behuizingen die een SATA schijf kunnen behuizen.
Maar daarnaast gekoppeld kunnen worden aan een USB-poort?
En waardoor de schijf ook gelijk gevoedt wordt (zonder externe vodeings-adapter)?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Een simpel rekensommetje leert ons dat de gemiddelde 3,5" schijf ongeveer 20 Watt verbruikt.
Een USB poort kan max. 5V en 0,5A leveren, ongeveer 2,5 Watt dus.
Je zou dan 8 USB poorten nodig hebben om zo'n schijf te voeden...niet echt een charmante oplossing, dan is een adapter in het stopcontact netter...

Edit: Kortom, 3,5" casings zijn gewoon simpelweg niet te voeden via alleen USB/Firewire...
Er komt altijd een tweede kabel bij, hetzij bij eSata m.b.v. een SATA powerconnector extern, dus 2 kabels vanaf de PC, echter hebben de meest laptops deze aansluiting niet, dus is je mobiliteit meteen verdwenen. En bij USB/Firewire zul je echt met een adapter moeten gaan werken...

[ Voor 37% gewijzigd door Brede P op 15-05-2007 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK. dus ik kom niet onder die extra adapters uit. USB of niet.
Ik heb nog een externe scsi-kastje voor 2 IDE apparaten.
Kan ik daar mijn 2 SATA-schijven in stoppen?

1 stekker vind ik dan nog iets eleganter dan 2 losse voedings-adapters.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:30:
OK. dus ik kom niet onder die extra adapters uit. USB of niet.
Ik heb nog een externe scsi-kastje voor 2 IDE apparaten.
Kan ik daar mijn 2 SATA-schijven in stoppen?

1 stekker vind ik dan nog iets eleganter dan 2 losse voedings-adapters.
Kom op, dit is toch allemaal zelfzoek werk? Staat allemaal in de FAQ. sATA en IDE zijn niet hetzelfde.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Jamaar jamaar, ik ben afentoe zo alleen. Soms is 'het erover hebben met anderen'
leuker dan 'maar weer zelf uitzoeken achter je schermpje met ellenlage saaie FAQ's en Google.nl'
(kletsen snappie? mens = een sociaal dier..)

Maarja, ben er al uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 03:00 ]

Verwijderd

Geen excuus; tweakers zijn over het algemeen nogal mensenschuw ;)
Mooi dat je 't gevonden hebt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, Maar natuurlijk. Dat is het gewoon. Sorry dat ik het aard van beestje even vergat.
Pagina: 1