Toon posts:

[Orange] Veranderen van IP mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een Orange ADSL family abbonement.
Ik heb hierbij een vast IP adres.

Is het mogelijk om mijn IP toch te veranderen?
Zou mijn IP veranderen als ik van modem verander (USB modem naar LIveBox) ?

Nog andere tips?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

De helpdesk bellen want het heet niet voor niets een vast IP adres. Die kun je niet wijzigen, ook niet door een ander modem te gebruiken.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Belangrijker dan de vraag of het mogelijk is zonder de hulp van je ISP is beginnen met schrijven waarom je deze vraag stelt. Zonder dat is er al snel de gedachte dat je ergens een IP-ban hebt opgelopen en daar onderuit probeert te komen op deze manier.....

Misschien kunnen andere je wel helpen van die specifieke IP ban af te komen.

Problemen oplossen is vele malen netter dan de ISP of de volgende gebruiker van dit IP ermee opzadelen natuurlijk.

Heb je van je ISP een IP gekregen waar een ban op zit ergens bij een service of dienst van een 3de partij zonder dat je dat zelf veroorzaakt hebt kun je contact opnemen met de ISP of de abusedesk van de ISP (hangt beetje van de ISP af waar ze het onderbrengen, vaak de abuse afdeling) om het samen op te lossen en tot een oplossing te komen.

Bij mijn weten hangt Orange een IP aan een verbinding, dus maakt niet uit wat je aansluit je krijgt deze steeds weer op die aansluiting. Dan zou je moeten opzeggen en opnieuw laten aansluiten waardoor je zeker 2 weken zonder internet zit en je contract loopt waarschijnlijk nog sowieso.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 15-05-2007 22:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 11:50
aan je "enzeau.." in een ander topic dat je net hebt geopend te zien heb je een geenstijl ban :)

Verwijderd

Topicstarter
Goh wat slim.
Niet op geen-stijl maar wel op een game-forum. Tja, ik denk niet dat Orange mijn Ip banned,
maar de forum zelf inclusief mijn MAC-adres ofzo (ja ik google wel hoor)
Ik neem aan dat als ik van modem verander mijn mac adres ook verandert?
Dan kan ik via anonymous login alsnog de forum bekijken. Want nu lopen ze natuurlijk besloten over mij te k*******

maja, verdere suggesties welkom.

Verhaal van bjck moet ik nog ff doorlezen want die begrijp ik denk ik niet helemaal

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:05:
Goh wat slim.
Niet op geen-stijl maar wel op een game-forum. Tja, ik denk niet dat Orange mijn Ip banned,
Dan kan ik via anonymous login alsnog de forum bekijken. Want nu lopen ze natuurlijk besloten over mij te k*******

Verhaal van bjck moet ik nog ff doorlezen want die begrijp ik denk ik niet helemaal
Even nadenken dus. Je MAC-adres etc is helemaal niet zichtbaar buiten je breedbandverbinding, ze blokkeren alleen je IP-adres. Die is modem-onafhankelijk, want je IP-adres is gekoppeld aan je telefoonaansluiting. Nieuw modem etc zal dus helemaal niets helpen, en Orange gaat je geen nieuw IP-adres geven omdat je een ban hebt.

Als je een ban hebt, dan heb je je waarschijnlijk misdragen, en dan is het tegen de GoT policy in om je te helpen dit te omzeilen. De manier om een ban weer op te laten heffen is je excuses aanbieden aan de forumbeheerders, en je daarna netjes te gedragen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:05:
Goh wat slim.

Google nog even verder op wat MAC adressen doen, het wisselen van MAC adres gaat je echt niet helpen.

De post van bjck beschrijft zo ongeveers alles wat je moet weten/doen, meer kunnen we hier niet.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Je kan er niks aan doen. Orange geeft je altijd hetzelfde ip adres. Ze zullen het ook niet veranderen, omdat jij het wilt. Dat geeft namelijk al aan, dat je ergens iets niet helemaal goed hebt gedaan. Het antwoord is in principe gegeven en de reden van jouw vraag ligt nog steeds in het midden. Vindt dat dit soort vragen in de policy moeten (=niet toegestaan). Slot erop.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36
Ik heb Speedlinq ADSL met bellen dan en als ik mijn modem 3x laat herstarten en of ik doe de fabriekinstellingen dan is mij verteld dat ik een nieuw IP krijg (zei helpdeskmedewerkster toen ik der sprak) (deze is dynamisch). Ik ben dus sinds ik dat weet extra voorszichtig met stekker uit me modem halen ofzo... Ik wil juist een vast adres (makkelijker met webserver enzo).

Bij KPN internet plus bellen en dan de Siemens Experia box (weetniet of het ook bij de Speedtouch serie is) was het gewoon keihard uitzette factory reset en hij haalt na 2x mislukken (dus 2x reset) een nieuw adres enzo op. Baalde ik van toen ik daar achter kwam...

Ik zou dus zeggen .. Wees blij met een vast IP.

Als je ergens verbannen bent kun je 3 dingen doen:

1. Niks doen en daar dus ook niet meer komen.

2. Je excuus aanbieden en hopen dat je weer mag komen wat vaak het geval is.

3. Jezelf via een "vermomming" (lees ander IP) weer laten zien.

Keuze 2 is het best daarna 1 en ja 3 is eigenlijk geen keuze...

[ Voor 22% gewijzigd door Cave_Boy op 16-05-2007 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat een stelletje correcte nerds hiero.
Nederlanders erop een ander dat wijzende vingertje te geven.

Stelletje Arseholes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 07:08 ]

Verwijderd

correcte nerds? Je hebt een ban gekregen op een website omdat je je blijkbaar misdraagde. Nu kom je hier om te vragen hoe je om die ban heen kan komen, omdat je bang bent wat ze allemaal over je zeggen op het betreffende forum.

Dit vind ik sowieso al raar; waar maak je je druk om? Wat kan jou het schelen wat anderen achter je rug om over je zeggen? Het zijn maar virtuele mensen die je niet ken en waar je je helemaal niet druk om zou moeten maken, je reactie geeft een enigszins verslaafde indruk...

En tja, als ik dit laatste bericht van je lees dan kan ik wel begrijpen waarom je daar gebanned ben en kan je dat hier op een gegeven moment ook wel verwachten. Als je je echt druk maakt om je reputatie is het maken van dit forum en de manier van reageren natuurlijk niet bevoordelijk van hoe mensen over je denken.

Zoek naar email adressen en stuur die lui van het betreffende forum een net emailtje.. Je krijgt vanzelf wel een negatieve reactie terug, waar je dan weer een positieve reactie op terug kan krijgen. Laat je niet te snel de kast op jagen, doe rustig aan en beleefd. Als je er met een ander IP op komt en reageert op wat ze zeggen (en dat zal je echt wel doen) zullen ze je alleen maar harder bannen!

Verwijderd

@gunslinger
Ook gezien je posthistorie verbaast het me niet dat je gebanned bent. Je heb in 10 dagen tijd al meer topics geopend dan ik ooit gedaan heb, je taalgebruik slaat als een tang op een varken en je beledigt mensen die je wijzen op de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan toen je je registreerde }:O . Ik ben ook erg goed inl ompe reacties geven, maar mensen uitmaken voor moraalridder en strontgat doe ik zelfs niet 8)7 .

Succes met je cursus "hoe word ik volwassen in 3 dagen" , deze kan je goed gebruiken denk ik :w
Pagina: 1