Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als je niet in bezit bent van een creditcard maar wel afentoe dingen online ziet die je enkelt kunt
kopen middels creditcard..Wat voor andere opties heb je dan nog?

De meeste creditcard aanbieders bieden naast de populaire kaarten geen paypal of anderzijds
andere betaalmogelijkheden aan.
(Bv. amazon.co.uk...)

Tips pls.

PS. beetje raar, maar ik zit vast fout hier. Maar wist anders ok niet waar dit topic te plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 23:20 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je enkel kunt betalen met een credit card dan is de enige optie die je hebt het nemen van een creditcard. Zo erg is dat niet hoor, het is niet alsof je je ziel aan dirk scheeringa verkoopt ofzo. Zeker in combinatie met je normale bankrekening heb je heel normale aanbiedingen waarbij je vaak niet eens rente betaald. Daarnaast wordt de creditcard hier in nederland ook steeds gangbaarder (Ik gebruik hem bijvoorbeeld altijd voor de parkeer garage)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 13:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Je moet wel of student zijn of genoeg verdienen, maar dat is maar iets van 600-700 bruto.

Verder moet je er wel op letten dat je elke maand meteen alles terugbetaalt. Op die manier kost een credit card je alleen de kaartkosten zelf, en verder niets. Als je niet meteen 100% terugbetaald dan moet je rente betalen over alles dat je niet meteen terugbetaald, en dan komen de echte kosten pas.

Zorg er ook voor dat je goed bijhoudt wat je uitgeeft, want met een CC kun je snel geld uitgeven dat je eigenlijk niet hebt, en dan kun je soms behoorlijke schulden opbouwen.

Dus nogmaals: betaal altijd alles meteen terug (kan automatisch), dan is er niks aan de hand.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:49

BCC

Visa heeft tegenwoordig Verified by Visa.
http://www.visa.nl/iusevisa/main.html

Da's wel wat duurder dan bijv. de Rabobank, maar wel erg veilig

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

IceManX schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:42:
Je moet wel of student zijn of genoeg verdienen, maar dat is maar iets van 600-700 bruto.
Dat ligt er maar net aan bij wie je die aanvraagt. Mijn bank ziet graag € 1500,- netto binnenkomen voordat je een CC krijgt :)

Ik zag laatst dat zelfs de Gamma een CC heeft die je hooguit € 15,- per jaar zou moeten kosten. Geen idee wat de exacte voorwaarden zijn, maar de drempels voor zo'n ding lijken steeds lager te worden.

Verwijderd

Wat dacht je van https://www.wirecard.com. Gratis online creditkaart. Je betaald wel 1 euro om er geld op te zetten en je betaald geld als je geld over maakt, En je moet je eenmaal legimiteren bij een duitse bank of ambassade.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:08
Ik heb verschillende creditcards gehad en heb voor geen enkele aan moeten tonen dat ik een inkomen had (wellicht dat de creditcards van banken naar de vulling van je rekening kijken), echter wel met een vrij laag limiet en dit kon wel natuurlijk wel opgeschroeft worden dan moest ik een loonstrookje overleggen. Maar dat heb ik nooit gedaan, ik liep nooit tegen het limiet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door squaddie op 16-05-2007 00:05 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

SmartDoDo schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:46:
[...]
Ik zag laatst dat zelfs de Gamma een CC heeft die je hooguit € 15,- per jaar zou moeten kosten. Geen idee wat de exacte voorwaarden zijn, maar de drempels voor zo'n ding lijken steeds lager te worden.
Ik moest nu denken aan een zeker verhaal dat ooit in de Donald Duck heeft gestaan, waarin Donald een creditcard aantreft in een pack cornflakes waar dan standaard een limiet van 25 cent opzit :D

Het is helaas inderdaad zo dat mensen steeds makkelijker in staat worden gesteld om grote bedragen uit te geven. De koppeling tussen hun financiële situatie en de mogelijkheden die ze hebben wordt steeds losser. Ik vind dat wel een zorgelijke ontwikkeling. Er komen jaarlijks steeds meer mensen in de schuldhulpverlening terecht omdat ze gewoon hun financiële belangen niet goed kunnen waarnemen (laat staan behartigen).

Ik ben ook bang dat dat niet te voorkomen is. Ook al krijg je cursussen budgetteren op de middelbare school, de mens blijft een zwak wezen (zeker als hij een laag inkomen heeft en wel gevoelig is voor de dingen waar mensen met hogere inkomens mee lopen te pronken: 'daar heb ik ook recht op').

Verwijderd

Topicstarter
Als je tegenwoordig op een hobby winkel in de UK een setje vijlen wilt kopen voor 3GBP, heb je al een CC nodig.
Kijk die ontwikkeling vind ik nou gewoon jammer. Dat je wel een CC moet hebben om nog iets te kunnen kopen. (nederlands: niks is verplicht bla bla < ja maar het wordt je wel moeilijker gemaakt op internet niet?)
De cc bedrijven die maken het de webwinkels zo aantrekkelijk mogelijk voor om een CC payment-service op te zetten. En volgens mijn willen ze dit doordrijven tot alle winkels enkelt cc services aanbieden.
Dan kunnen mensen zonder CC in de toekomst niet snel meer even iets kleins kopen. Zoals ik.

En heus, Ik ben echt een van de laatsten die een creditcard wilde. Nooit nodig gehad. Ik vond het
maar aanstellerij. En ja het zijn wel wijze woorden van de vorige poster. Maar geen woorden die niemand kent.
Of mensen in schulden zich wat van dat verhaal aantrokken, boeit me niet. Ik ben hen niet
Ja er zijn er veel die met een CC lukraak dingen gaan kopen, gelukkig ben ik niet zo. Ik heb echt
enkelt een cc nodig voor kleine bedragen op het internet. Dat vind ik jammer.
Ik ken die mensen in de schulden trouwens ook. Toffe peren maar idd. wel met een schuld van 20.000.

Ik heb trouwens even rond gekeken naar verschillende mogelijkheden en kosten.
En ik zie er toch maar vanaf, ondanks dat ik afentoe een CC nodig heb voor kleine bedragen,
zoals een DVD of iets anders. Tja. Ik haat die corporate companies :(

edit: Ik vraag gewoon aan m,n vrienden die wel een creditcard hebben :P

Verwijderd

Ja, daar erger ik me ook wel aan. Ik koop ook wel 'ns bij winkels waar je alleen met een creditcard kunt betalen en daar moet je vaak, voordat ze een creditcard van buiten de VS accepteren, eerst een nogal omslachtige 'papieren' verificatieprocedure doorlopen. Echt zo lomp. Heb je een kaart waar Postbank N.V. (of welke andere grote jongen dan ook) garant voor staat, is het wéér niet goed en moet je weer tijden wachten omdat zij (lees: de Amerikanen) zo nodig willen vasthouden aan dat achterlijke systeem.

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 22:10
Ze doen dat ook niet voor hun lol natuurlijk. Ze zullen het wel als voorzorgsmaatregel doen door hun ervaringen. Maar ik geef je wel gelijk in dat het heel irritant is af en toe als ze om een kopie van je CC en legitimatie vragen voordat je kan betalen met een credit card. Gelukkig is dit niet overal zo (in de USA)

Verwijderd

Klopt. En het lompste is dan nog wel dat ze die complete procedure weer willen doorlopen als je kaart gewoon vanwege het verlopen van de vervaldatum vervangen is en alle overige gegevens verder volledig gelijk zijn gebleven.

Rare jongens, die Amerikanen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:36:
[...]

Ik moest nu denken aan een zeker verhaal dat ooit in de Donald Duck heeft gestaan, waarin Donald een creditcard aantreft in een pack cornflakes waar dan standaard een limiet van 25 cent opzit :D

Het is helaas inderdaad zo dat mensen steeds makkelijker in staat worden gesteld om grote bedragen uit te geven. De koppeling tussen hun financiële situatie en de mogelijkheden die ze hebben wordt steeds losser. Ik vind dat wel een zorgelijke ontwikkeling. Er komen jaarlijks steeds meer mensen in de schuldhulpverlening terecht omdat ze gewoon hun financiële belangen niet goed kunnen waarnemen (laat staan behartigen).

Ik ben ook bang dat dat niet te voorkomen is. Ook al krijg je cursussen budgetteren op de middelbare school, de mens blijft een zwak wezen (zeker als hij een laag inkomen heeft en wel gevoelig is voor de dingen waar mensen met hogere inkomens mee lopen te pronken: 'daar heb ik ook recht op').
heuh, volgensmij was dat cow&chicken :>
Karretje vol met vlees, komen ze erachter dat die CC maar 25c was. Ipv het vlees komen ze met een stukje kauwgom van 5c aanzetten waarna ze continu door the red guy worden achtervolgd voor de rente....

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 16-05-2007 16:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:50:
[...]

heuh, volgensmij was dat cow&chicken :>
Karretje vol met vlees, komen ze erachter dat die CC maar 25c was. Ipv het vlees komen ze met een stukje kauwgom van 5c aanzetten waarna ze continu door the red guy worden achtervolgd voor de rente....
Oja, klopt inderdaad! Thanks, ik weet het weer. Dan gaan ze naar dat 'Weenie Emporium' waar Chicken een 'Weenie-Flavoured Bubble Gum' wil kopen en Cow 'L'Essence du Meat' eau de toilette, en dat kunnen ze dan niet betalen inderdaad :D

Met die pa ook: "CONGRATULATIONS, son! You're a MAN now!"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 16:59 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:58:
[...]

Oja, klopt inderdaad! Thanks, ik weet het weer. Dan gaan ze naar dat 'Weenie Emporium' waar Chicken een 'Weenie-Flavoured Bubble Gum' wil kopen en Cow 'L'Essence du Meat' eau de toilette, en dat kunnen ze dan niet betalen inderdaad :D

Met die pa ook: "CONGRATULATIONS, son! You're a MAN now!"
Maar ze begonnen met een winkelkarretje vól met vlees waarbij ze beide kwijlent achter het karretje stonden. :9
En the red guy... wat een vreemd figuur, liglag regelmatig (toen cartoon network nog te ontvangen was hier) dubbel van het lachen. _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 16-05-2007 17:02 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Hehe, right again. Het is ook zo lang geleden dat ik dat gezien heb. Ik heb destijds een hele zomervakantie alleen maar CN gekeken, de héle tijd Cow & Chicken, Dexter, Johnny Bravo etc.

Fun times :P

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:02:
Hehe, right again. Het is ook zo lang geleden dat ik dat gezien heb. Ik heb destijds een hele zomervakantie alleen maar CN gekeken, de héle tijd Cow & Chicken, Dexter, Johnny Bravo etc.

Fun times :P
those were the days...., zat regelmatig naar CN te kijken totdat ie van de kabel werd gehaald :'(

Oscar Wilde

Verwijderd

IceManX schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:42:
Dat heb ik nooit begrepen hier in Nederland, dat je ofwel student moet zijn ofwel genoeg moet verdienen. Een student hoeft blijkbaar niet te verdienen en kan blijkbaar wel gewoon schulden krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:04:
[...]

Een student hoeft blijkbaar niet te verdienen en kan blijkbaar wel gewoon schulden krijgen?
Dat is juist. Ik heb nog eens gecorrespondeerd met de Postbank op vrij hoge toon nadat mijn aanvraag voor duizend euro roodstand (GiroKwartaalKrediet) was afgewezen. Ik heb ze toen gevraagd waarom ik (advocaat die net begonnen was bij één van de top drie kantoren in de Benelux) geen rood kon staan, terwijl ik vroeger (toen nog een armzalig studentje zonder bijbaan) vrijwel maandelijks aanbiedingen van ze kreeg waarin me doorlopende kredieten en allerlei andere faciliteiten werden aangeboden, waarmee je soms duizenden euro's kon lenen terwijl je alleen een kopie van je propedeuse hoefde over te leggen (!!).

Het ging natuurlijk om de eis van een vast inkomen (drie maanden achter elkaar minstens het bedrag dat je rood wilt staan bij een 'gewoon' GiroKwartaalKrediet). Bij een student geldt dat kennelijk niet maar zodra je arbeider bent wel. Ook begrepen ze het nog niet nadat ik ze meldde dat het toch gaat om een beoordeling van iemands kredietwaardigheid en je juist bij studenten lang niet altijd de garantie hebt dát ze wel goed gaan verdienen. Uiteindelijk heb ik het maar laten zitten maar eigenlijk had ik van bank moeten wisselen, de Postbank is echt extreem niet-yupminded, zullen we maar zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 17:15 ]

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:01:
Als je tegenwoordig op een hobby winkel in de UK een setje vijlen wilt kopen voor 3GBP, heb je al een CC nodig.
Kijk die ontwikkeling vind ik nou gewoon jammer. Dat je wel een CC moet hebben om nog iets te kunnen kopen. (nederlands: niks is verplicht bla bla < ja maar het wordt je wel moeilijker gemaakt op internet niet?)
De cc bedrijven die maken het de webwinkels zo aantrekkelijk mogelijk voor om een CC payment-service op te zetten. En volgens mijn willen ze dit doordrijven tot alle winkels enkelt cc services aanbieden.
Dan kunnen mensen zonder CC in de toekomst niet snel meer even iets kleins kopen. Zoals ik.
Ik heb een aantal jaar geleden een uitgebreid artikel gelezen over niet-contante betaalmethodes. Het hele idee van pinnen en met name het doen van betalingen in winkels via pin is vooral een nederlands succes. In nederland staat op zo'n beetje elke hoek van de straat een flappentapper en in vrijwel alle winkels kan je betalingen verrichten met je pinpas. Kijk je naar het buitenland en met name buiten europa dan zie je het doen van betalingen met een pinpas veel minder gebruikelijk is en daarvoor in de plaats de creditcard wordt gebruikt. Het nederlandse succes heeft ervoor gezorgt dat de creditcard niet populair is in nederland en waarschijnlijk nooit zal worden, enerzijds bied een creditcard weinig voordelen en anderzijds kan je bij relatief weinig bedrijven betalingen verrichten met een creditcard al zie je dat dit langzaam aan het verbeteren is.

Waarschijnlijk is nu ook duidelijk waarom webshops een duidelijke voorkeur hebben voor de creditcard, andere voordelen zijn bijvoorbeeld:
* Met een betalingssysteem is zo'n beetje de hele wereld een potentiele klant, weinig betalingssystemen hebben zo'n internationaal karakter als de creditcard.
* Het hele betalingsproces is van begin tot het einde te automatiseren.
* Het bied voor beide partijen een grote mate van zekerheid en veiligheid.
Paypal heeft vergelijkbare voordelen en doet een aardige poging maar is zeker nog niet zo gemeengoed als de creditcard.
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:11:
Ja, daar erger ik me ook wel aan. Ik koop ook wel 'ns bij winkels waar je alleen met een creditcard kunt betalen en daar moet je vaak, voordat ze een creditcard van buiten de VS accepteren, eerst een nogal omslachtige 'papieren' verificatieprocedure doorlopen. Echt zo lomp. Heb je een kaart waar Postbank N.V. (of welke andere grote jongen dan ook) garant voor staat, is het wéér niet goed en moet je weer tijden wachten omdat zij (lees: de Amerikanen) zo nodig willen vasthouden aan dat achterlijke systeem.
Ik heb DVDs liggen met regiocodes 1, 3 en 4, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een verificatieprocedure moest doorlopen. Even min bij anderee zaken die ik via internet en creditcard heb besteld, heb ik een dergelijke procedure moeten doorlopen.

[ Voor 16% gewijzigd door squaddie op 17-05-2007 01:52 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:14:
de Postbank is echt extreem niet-yupminded, zullen we maar zeggen.
Ik ben vanwege onder andere die reden overgestapt naar een andere bank, een bank die niet rekening hoeft te houden met vijftien miljoen mensen :P
Nu ben ik klant bij een bank die wél rekening houdt met individuele situaties, die dus op basis van mijn situatie enkele diensten aanbood die niet standaard waren. Zoals een studentenrekening met creditcard, ook al ontving ik geen studiefinanciering.

Ik snap de afkeer die sommige mensen tegen creditcards hebben niet zo. Het is niet zo dat iedereen die een creditcard heeft te dure dingen koopt en in financiële problemen komt. Ik zou zelf niet meer zonder kunnen, het is zo handig om een creditcard te hebben bij internationale betalingen en internetaankopen. Bovendien is het een veilige betalingsmethode en zijn aankopen een half jaar verzekerd tegen diefstal, beschadiging en verlies.

Uiteraard gebruik ik hem weleens om geld uit te geven dat ik nog niet op mijn rekening heb staan, maar de factuur komt altijd pas aan het einde van de maand en dan is mijn salaris er ook. Als je maar bijhoudt dat je niet meer geld uitgeeft dan je binnenkrijgt is dat prima te doen. Maar ik realiseer me wel dat dit een strakke persoonlijke administratie vereist.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Canaria schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 00:37:
[...]

Ik snap de afkeer die sommige mensen tegen creditcards hebben niet zo. Het is niet zo dat iedereen die een creditcard heeft te dure dingen koopt en in financiële problemen komt.
Iemand die moeilijk met geld om kan gaan is mischien een CC helemaal geen goed Idee. Het is hetzelfde als bij de bank rood kunnen staan, tot op een bepaald bedrag. Bij een CC is dit vaak groter, en het gevaar is juist dat men 'roodstaand' als eigen geld gaat beschouwen, dus in de zin uitgeven wat niet van hun is / onverantwoord + niet eens terug kunnen dokken.

Nee. Ik overwoog zelf ook om een CC te nemen, maar alleen om voor 1 ding van 9 euro laat ik het al zitten, want zodra je 'm voor je neus hebt liggen en je bent met toeval op Ebay dan ga je het gebruiken ook, terwijl je jezelf alleen voor had genomen om voor dat ding te nemen.

Het mag mischien de veiligste betaalmogelijkheid op Internet zijn, maar doe mij maar een simpel alternatief zoals Paypal of gewoonweg de Bank zelf.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:56

Wildfire

Joy to the world!

squaddie schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 01:42:

[...]

Ik heb DVDs liggen met regiocodes 1, 3 en 4, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een verificatieprocedure moest doorlopen. Even min bij anderee zaken die ik via internet en creditcard heb besteld, heb ik een dergelijke procedure moeten doorlopen.
Ik koop zelf ook regelmatig wat met m'n creditcard, o.a. diverse software van bedrijven uit de VS. Maar ik heb *nooit* een verificatieprocedure ofzo hoeven te doorlopen. Waarom zou dat nodig zijn? Ik heb een Mastercard en dat is naast Visa de meest geaccepteerde creditcard ter wereld. Waarom zou mijn Mastercard een verificatie nodig hebben tov iemand uit de VS met een Mastercard?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
Heb zelf ook een Rabocard, want in het buitenland is dat echt wel nodig (autohuur, hotel boekingen, etc), al is het maar om een verificatie (van kredietwaardigheid?) te doen.

Maar in Nederland gebruik ik dat ding zo weinig mogelijk, simpelweg omdat de retailers tot 5% mogen inleveren aan Visa MC of Amex etc. Dat geld vloeit allemaal naar die (Amerikaanse) ondernemingen. Terwijl een PIN-transactie vaak niet meer kost dan iets van €0,35 per transactie.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

@squaddie & Wildfire: Neem bijvoorbeeld:
For all International orders (including US territories outside of 50 US states) or orders placed with a non-US issued credit cards other than AmEx we require a copy of back and front of your credit card as well as our credit card authorization form to charge your card the amount of the order plus the cost of freight. You can either scan that info and email it to us to Care@OpticsPlanet.com or fax it to us (847) 556-1053. Unless you pay via bank wire transfer, your International order will not be shipped until we receive the documents listed above.
Dan moet je met een Visa of MC toch eerst met papieren aan de slag :)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens. Ik hoor net dat een Creditcard in the USA zo te krijg is. Al ben jeen hamburger flipper.
Dus in reactie op degenen die zeggen dat CC houders per definitie bertouwbaarder zijn:
Hoezo zijn CC-houders dan betrouwbaarder? Slaat toch nergens op?
Creditcard maatschappijen willen gewoon je geld meen ik. Niks meer niks minder.
Het zou ze een worst wezen als je het terrug kan betalen of niet. Daar hebben ze nog altijd voorrang en speciale regelingen voor.
Ze willen gewoon dat je jaarlijks 15-40 euro dokt voor 'virtueel geld'. En zodat ze rente en commissie kunnen trekken voor elk bedrag (of eigenlijk lening) dat zij voorschieten..
En als je dat koppelt aan ebay met een smoes over "betrouwbaarheid en veiligheid" ben je al helemaal binnen.
Want ebay trekt gewoon errug veel mensen. Dat is wat ik denk.
Waarom geloven de mensen toch die mooie etische PR-bla van de maatschappijen zelf?
En herhalen dit oo nog es braaf voor andere mensen? Raar toch? Met me eens of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 00:41 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:38:
Trouwens. Ik hoor net dat een Creditcard in the USA zo te krijg is. Al ben jeen hamburger flipper.
Dus in reactie op degenen die zeggen dat CC houders per definitie bertouwbaarder zijn:
Hoezo zijn CC-houders dan betrouwbaarder? Slaat toch nergens op?
Jij bent de eerste die het in dit topic over betrouwbaar heeft. Waarom denk je dat men CC houders betrouwbaarder vindt?
Creditcard maatschappijen willen gewoon je geld meen ik. Niks meer niks minder.
Goh, net zoals _elk_ ander bedrijf in deze hele wereld.
Het zou ze een worst wezen als je het terrug kan betalen of niet.
Oh, ze hebben liever wel dat je het terug kunt betalen hoor; wees daar maar niet bang voor. In de VS durven ze echter wat meer risico te lopen dan in Nederland.
Daar hebben ze nog altijd voorrang en speciale regelingen voor.
Wat voor 'speciale regelingen' hebben we het dan over?
Ze willen gewoon dat je jaarlijks 15-40 euro dokt voor 'virtueel geld'.
Ze leveren een dienst. Nogal logisch dat ze daar een vergoeding voor willen. Of was jij van plan je envelopje met bankbiljetten persoonlijk te gaan bezorgen bij een Amerikaanse webshop? Daarbij koppelen veel CC maatschappijen automatisch een verzekering aan gekochte objecten. Altijd handig :)
En zodat ze rente en commissie kunnen trekken voor elk bedrag (of eigenlijk lening) dat zij voorschieten..
De commissie merk jij als klant niets van; je betaalt evenveel als wanneer je cash zou betalen. Rente betaal je sowieso niet bij de meeste CC's als je het altijd in één keer van je rekening af laat schrijven.
En als je dat koppelt aan ebay met een smoes over "betrouwbaarheid en veiligheid" ben je al helemaal binnen.
Creditcards zijn betrouwbaar, veilig, veelgeaccepteerd en gewoon handig :)
Want ebay trekt gewoon errug veel mensen. Dat is wat ik denk.
Waarom geloven de mensen toch die mooie etische PR-bla van de maatschappijen zelf?
PR is niet per definitie onjuist. Sterker nog; meestal is het gewoon waar, maar alleen een beetje opgeklopt, of wordt er niet bij vermeld dat dezelfde voordelen voor elke willekeurige concurrent ook gelden.
En herhalen dit oo nog es braaf voor andere mensen? Raar toch? Met me eens of niet?
Nou, je verhaal komt niet echt op mij over als een gedegen onderbouwd coherent betoog tegen CC maatschappijen maar eerder als een grote verzameling van onderbuikgevoelens :)

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Ik was vroeger ook altijd redelijk anti cc, en na veel ergernissen dat ik ergens niet kon betalen (vooral online) heb ik er me toch maar 1 gehaald.
En eigenlijk is het best wel een handig ding. Ik gebruik het nu ook altijd op restaurant. Dan hoef ik niet meer eerst te checken of je er wel kan pinnen, en hoef ik niet met veel contant geld rond te lopen (meestal heb ik niet meer dan 10 euro op zak).
Op vakantie is het ook superhandig, hoef ik me niet meer suf te zoeken naar een geldterminal die cirrus aanvaard, alhoewel dat dat de laatste tijd wel meevalt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

eamelink schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 01:01:
Jij bent de eerste die het in dit topic over betrouwbaar heeft. Waarom denk je dat men CC houders betrouwbaarder vindt?
<knip de rest van dit goede stuk>
Amen. Ik snap ook niet zo goed wat mensen tegen CC 's hebben. En ja, ik ben ook een keer voor 300 euro opgelicht met m'n CC in het buitenlands wisselkantoor, was m'n eigen schuld overigens, maar nog vind ik de CC de beste uitvinding sinds gesneden brood! d:)b

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CC is gewoon een zeer betrouwbaarder betaalmiddel. Vind niemand het vreemd dat iDEAL ontwikkeld is terwijl er al heel lang een creditcard systeem is? De enige reden om iDEAL te ontwikkelen is om de transactiekosten op de koper te kunnen afwentelen. Voor CC-betalingen mag immers geen meerprijs gevraagd worden. Tevens is iDEAL, net als een bankoverschrijving, een vorm van vooruitbetaling die de positie van kopers ondermijnt. Als de winkel niet levert -> klant geld kwijt, winkel falliet -> klant geld kwijt, garantiedispuut met winkel -> klant kan betaling niet ongedaan maken. Allemaal dingen die met het creditcard systeem beter zijn geregeld omdat ze de bewijslast bij de verkopende partij leggen.
En mensen maar denken, goh handig dan heb ik geen creditcard nodig. 8)7

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik vraag me trouwens af hoe vaak er misbruik wordt gemaakt van een creditcard... ik gebruik hem zelden, maar laatst heb ik bijvoorbeeld een keer in een restaurant met een creditcard betaald (had geen cash, en was in duitsland, dus pinnen in het restaurant kon niet), en dan staat op de bon keurig mijn creditcardnummer en vervaldatum... het restaurant (en dus iedere medewerker) heeft een kopie van die bon... kleine moeite om dan met met mijn gegevens het halve internet leeg te kopen....

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tja, en dan meld je dat bij de CC-maatschappij (of die analyseert de zaken zelf en heeft jou al op de hoogte gesteld) en wordt de misbruiker zeer hard aangepakt. Qua security is het niet waterdicht, verre van, maar dat wordt heel aardig opgevangen door het beleid erachter.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Edwardvb:
Bij internet aankopen moet je vaak ook de verificatie code invullen die op de achterkant van je CC staat. Deze hebben ze dan weer niet in het restaurant.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
ari3 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:17:
CC is gewoon een zeer betrouwbaarder betaalmiddel. Vind niemand het vreemd dat iDEAL ontwikkeld is terwijl er al heel lang een creditcard systeem is? De enige reden om iDEAL te ontwikkelen is om de transactiekosten op de koper te kunnen afwentelen. Voor CC-betalingen mag immers geen meerprijs gevraagd worden. Tevens is iDEAL, net als een bankoverschrijving, een vorm van vooruitbetaling die de positie van kopers ondermijnt. Als de winkel niet levert -> klant geld kwijt, winkel falliet -> klant geld kwijt, garantiedispuut met winkel -> klant kan betaling niet ongedaan maken. Allemaal dingen die met het creditcard systeem beter zijn geregeld omdat ze de bewijslast bij de verkopende partij leggen.
En mensen maar denken, goh handig dan heb ik geen creditcard nodig. 8)7
Hoezo mag een geen meerprijs worden gevraagd voor het gebruik van een CC? Bij Ryan en Transavia betaal ik toch echt €2,50 tot €9 aan CC-toeslag.

En zoals ik al zei: retailers zijn veel kwijt aan CC fees. De transactiekosten voor iDeal liggen, net als bij PIN, vele malen lagen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Janoz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:57:
@Edwardvb:
Bij internet aankopen moet je vaak ook de verificatie code invullen die op de achterkant van je CC staat. Deze hebben ze dan weer niet in het restaurant.
Je moet toch echt je creditcard tonen bij betaling, zodat het personeel de handtekening kan controleren. Die verificatiecode staat in het handtekeningvak, makkelijk even te onthouden dus.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1