Siemens 5890 SDSL Modem: Uitgaande VPN geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Een klant van mij heeft vandaag zijn SDSL lijn opgeleverd gekregen. Hierbij heeft heeft ie een Siemens 5890 SDSL modem gekregen van KPN. Nadat alle machines waren aangesloten probeerde hij verbinding te krijgen met het hoofdkantoor(Het is de bedoeling dat er een ander modem komt, maar er is iets fout gegaan in de communicatie).

De VPN blokkeert met fout 721 tijdens het controleren van gebruikersnaam en wachtwoord met de fout dat de server niet reageert. Meestal wijst dit erop dat GRE pakketten NIET gerouteerd worden.

Ik heb dus eventjes de handleiding erop nageslagen, en deze vermeldt alleen dat er geen limiet zit op het aantal VPN tunnels en dat je met de VPN passthrough instelling kan wijzigen of er 1 VPN tunnel kan liggen of 'onbeperkt'. Deze staat op onbeperkt omdat er momenteel meerdere tunnels moeten liggen(Inefficient, maar is maar tijdelijk).

Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met dit probleem? En hoe kan ik het oplossen? ik heb meerdere dingen geprobeerd, maar ik begrijp niet waarom de machine niet reageert...

Toolmaker

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Hoe staat die modem geconfigureerd?
Ik heb bij meerdere klanten een SDSL verbinding draaien (alleen niet met die Siemens modems maar met Alcatels).
Standaard krijg je 5 IP adressen tot je beschikking. In die hoedanigheid heb je dus ook niets te maken met vpn-problemen in de modem. (ervanuitgaand dat je dus gewoon je subnet doorzet)

Wij gebruiken achter de speedtouch een Sonicwall. Deze handelt alle VPN/netwerktraffic af. De sonicwall bouwt zelf tunnels met de andere vestigingen, en laptopusers vpnnen naar de sonicwall.

• Toolmaker
Het SDSL modem geeft de IP adressen door naar de PCs(Het gaat om max 5 PCs), dus PC1 heeft .147 en PC2 .148.

Als ik een draadloos netwerk uit de lucht pluk dan werkt de VPN wel. Als het niet aan het modem ligt, waar ligt het dan wel aan?

• Toolmaker
Ik ga dit topic bumpen... Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Is er toevallig een firewall op het modem die roet in het eten gooit?

• Toolmaker
De firewall is uitgeschakeld, was het eerste waar ik naar keek.
Pagina: 1