Toon posts:

Mobo temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ is doorgelezen en ik kan nergens vinden hoe warm je MB eigenlijk mag worden voordat er dingen gaan uitvallen.

Ik heb deze vraag al eerder gesteld en toen werd mijn topic gesloten(?).

Dus ik vraag het nog een keer!

PC specifications:

PSU: Cooler Master eXtreme Power 380W @ 3100 RPM
MB: ASUS A8N32-SLI DELUXE
CPU: AMD Athlon 64 3700+ - Cooled by Zalman CNPS700B @ 2300 RPM
GPU: 2x NVIDIA GeForce 7300 GT @ SLI

Mijn temperaturen zijn:

MB @ idle: rond de 37 C
MB tijdens het gamen: rond de 43 C

CPU @ idle: rond de 32 C
CPU tijdens het gamen: rond de 40 C

GPU1 @ idle: 58 C
GPU1 tijdens het gamen: rond de 80C

GPU2 @ idle: 68 C
GPU2 tijdens het gamen: rond de 90 C

MB & CPU temperatuur gemeten met: ASUS PC Probe II v1.00.43
GPU temperatuur gemeten met: NVIDIA nTune

Ik had deze vraag al eerder op de ASUS forums gesteld toen ASUS PC Probe II een temperatuur aangaf van 55 C, die ik zelf al te hoog vond, dus werd mij daar verteld dat ik er wat aan moest doen. En dat heb ik gedaan, ik had er die zelfde dag nog 3 kleine koelertjes ingezet(1 voor de intake en 2 voor de exhaust) en sinsdien is mijn MB temperatuur nog nooit over de 45 C gegaan.

Nou vroeg ik mij dus af of de temperaturen die ik nu heb gemeten te hoog zijn voor een MB...

Ik moet er ook bij vermelden dat dit alles in een redelijke oude kast zit waar nog een Windows 98 sticker op zit :9

Alvast bedankt!

Misconduct

Edit: Ik heb niks overclocked.

Verwijderd

Ik zal je geruststellen. Je mobo wordt absoluut niet te warm. Je hebt een goede stap gezet met de casefans.

Veel plezier met het gamen

Benjamin

--edit--

Alleen die 90 graden van de tweede GPU is wat erg hoog. Heb je zo overclockt? Dan zou ik wat terug gaan met de frquentie. Zoniet, dan heb je meer koeling van je kast nodig

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je gerustellende antwoord BenjaminX2 :p

Nee, ik heb mijn GPU's niet overclockt. Het is denk ik GPU1 die GPU2 zo warm maakt aangezien ze allebei passief gekoeld worden en ze boven op elkaar zitten. Ik heb nog een of andere vage koeler die speciaal voor videokaarten is bedoeld, dus die ga ik er zo snel mogelijk inzetten en kijken wat mijn temperatuur dan is.

Nogmaals bedankt.