P5B Deluxe - 8 Phase Power Design de moeite?

Pagina: 1
Acties:

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 12:28
Hey,

heb al wat rondgekeken op het forum (search en FAQ) en het net, maar nog geen antwoord op mijn vraag gevonden namelijk; gaat die 8-phase power design veel uitmaken voor een niet overclocker? of kan ik beter dat geld sparen en voor de P5B Plus gaan? (ik vind zelf nergens een review van de p5b plus :? )

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:42
m.i. is het "8 phase power design" een functie die misschien of misschien niet van invloed is bij overclocken (volgens mij is het meer een marketing praatje). Maar bij niet overclocken heb je er zeker helemaal niets aan.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:34
Heel dat 8 phase of 12 phase is allemaal marketing bullshit.
Elk mainboard draait tegenwoordig stabiel onder normale omstandig heden.
Als je wilt overklokken maakt 8 phase ofzo ook niet uit, een goed ontworpen 4 phase is beter dan een slecht ontworpen 8 phase VRM. Dus meeste is marketing

• TwistedAnimator
ok dan ga ik voor een p5b-e plus (heeft onderaan een pci slot vergeleken met de gewone p5b plus)

waar staat die "E" trouwens voor? enig verschil met de gewone p5b plus? op de asus site word ik alvast niet wijzer :?

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 23:59
TwistedAnimator schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:38:
ok dan ga ik voor een p5b-e plus (heeft onderaan een pci slot vergeleken met de gewone p5b plus)

waar staat die "E" trouwens voor? enig verschil met de gewone p5b plus? op de asus site word ik alvast niet wijzer :?
Ik heb de plaatjes van de P5B-Plus vergeleken met mijn P5b-e plus. Er zit een verschil in de aansluitingen. P5b plus heeft een printer poort en een 4 pins power design, p5b-e plus heeft een 8 pins power design en een serieele poort. De P5b-e plus heeft een ledje met de tekst asus dat brandt als je pc aanstaat of stroom krijgt. de p5b plus heeft alleen een ledje

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1179/powerLED.gif

Maakt allemaal vrij weinig uit volgens mij...

• TwistedAnimator
zal idd weinig uitmaken, aangezien ze praktisch evenveel kosten heb ik dan maar voor de E versie gekozen

hartelijk bedankt voor alle info iedereen!

Met vriendelijke groeten

Verwijderd

Nou het ontworpen aantal phases is misschien marketeers onzin maar solide condensatoren gaan langer mee.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 15:21 ]

Pagina: 1