Toon posts:

Videocamera live uitzenden in powerpoint?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor een evenement met pinksteren in zelhem hebben wij een viptent en ik zou graag een camera bij het veld neer willen zetten zodat mensen live kunnen kijken vanuit de viptent op het velt. Nu heb ik gewoon een normale canon videocamera. Kan ik die ook live laten uitzenden en dan zeg maar naar een bestandje mpeg of zo die contine geupdate word en als ik die uitlees?

Of zou lezen en schrijven niet kunnen heeft iemand een ander idee?

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-07 23:09
Invoegen -> Films & Geluiden -> Film uit bestand

Probeer anders eens:
Beeld -> Werkbalken -> Werkset besturingselementen -> icoontje rechtsonder
en sjees daar eens door, of er zoiets tussen staat.

succes.

Of deze oplossing: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-919143.php
(Hint: google voor webcam in powerpoint)
Edit: Waarom wil je dit in powerpoint doen? - er zijn vast betere oplossingen :p

[ Voor 32% gewijzigd door DutX op 15-05-2007 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Def1ant schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:49:
Invoegen -> Films & Geluiden -> Film uit bestand

Probeer anders eens:
Beeld -> Werkbalken -> Werkset besturingselementen -> icoontje rechtsonder
en sjees daar eens door, of er zoiets tussen staat.

succes.

Of deze oplossing: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-919143.php
(Hint: google voor webcam in powerpoint)
Edit: Waarom wil je dit in powerpoint doen? - er zijn vast betere oplossingen :p
ikz ou ook gewoon een webserver op de laptop kunnen zetten en dan dan via internet explorer aanroepen ;)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

waarom in powerpoint? Waarom via een PC? Waarom niet gewoon een TV aansluiten op die videocamera?

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:18:
waarom in powerpoint? Waarom via een PC? Waarom niet gewoon een TV aansluiten op die videocamera?
This wij hebben een presentatie in de viptent. En dan willen wij ook wel eens switchen naar het veld zodat ze dat ookv an dichtbij kunnen zien. Het enigste wat ik daar heb is een videocamera-beamer-laptop

Verwijderd

Je kan een USB/Firewire tv-kaart (http://www.hauppauge.tv/prod/USB_analoog/prod_usb2.htm) op de laptop aansluiten, en dan de videocamera daarop aansluiten met de composiet-uitgang.

De camera laat je dan niet opnemen maar gewoon alleen aanstaan (en af en toe in/uitzoomen zodat hij niet standby gaat.) Dan kan je in de software die bij die tv-kaart zit live het beeld bekijken.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:49:
[...]

This wij hebben een presentatie in de viptent. En dan willen wij ook wel eens switchen naar het veld zodat ze dat ookv an dichtbij kunnen zien. Het enigste wat ik daar heb is een videocamera-beamer-laptop
ok duidelijk, maar dan hoeft het dus niet perse in powerpoint. Dat maakt h.e.e.a. heel erg simpel. Gewoon een TV-in kaartje via USB kopen en gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door j-w op 16-05-2007 12:31 ]

Pagina: 1