Toon posts:

[Flash] Areo glass

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik probeer om het vista aero glass efect in Flash na te maken gebruikend actionscript, en ik heb daarbij wat hulp nodig. Ik heb nu mijn "pane" lijkend op de rand om de vensters in vista (zie afbeelding), compleet met transparantie en met een gradient daarin. Maar hier komt het: Ik zou alles willen blurren dat onder de glasruit te zien is, maar niet als het daarbuiten valt, zoals het vista effect. Maar Ik weet niet hoe dit te te bereiken: hoemoet ik niets behalve dat deel van een afbeelding of een achtergrond blurren dat onder de ruit is?. wie kan helpen? ik gebruik windows vista en adobe cs3 als dat van belang is

Hier is een afbeelding van wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://image57.webshots.com/757/1/86/45/2030186450077439070eCjUFJ_ph.jpg?track_pagetag=/page/photo/entertainment/digitalart&track_action=/Owner/Shortcuts/FullSize

hulp zeer gewaardeerd,
bram1993

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Je image is dood :)

Omelette du fromage!

Verwijderd

Goede link

Heb je dit met Flash gemaakt :X Knap! _/-\o_

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:48

The Zep Man

🏴‍☠️

Nog steeds foute link.

Goede link.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Derde poging

Die hier boven gaf een 403....

hmm, al weer te laat....

Hmmz, wazig, deze werkt iig wel voor mij :+

[ Voor 22% gewijzigd door Harrie op 15-05-2007 20:40 ]

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:13
Die werken dus ook niet :9 :P

[ Voor 30% gewijzigd door Nano2009 op 15-05-2007 20:39 ]

• Bob_M
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-02 21:37
Volgens mij nog steeds foute link: ;)
"You don't have permission to access /757/1/86/45/2030186450077439070eCjUFJ_ph.jpg on this server."
Edit: Alweer te laat

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
Nog steeds hoor :S

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:48

The Zep Man

🏴‍☠️

Bob_M schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:39:
[...]

Volgens mij nog steeds foute link: ;)
"You don't have permission to access /757/1/86/45/2030186450077439070eCjUFJ_ph.jpg on this server."
Dan is het het probleem dat je niet mag hotlinken vanaf die server. Even een browser openen naar die server, de URL wijzigen (1 letter veranderen) en dat daarna corrigeren zou het op moeten lossen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 13:57

Mark Lor

...

Ze doen het allemaal, gewoon even enteren als je de 403 ziet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:35
Zit blijkbaar een of ander hotlinkbeveiliging op het plaatje, dus dan maar even op een andere plek:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/84134999d2d39b8ec0559196c173f274/full.jpg

The devil is in the details.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:14
Al ben ik geen gebruiker van flash en ben ik ook maar een ammateur fotosoeper, toch heb ik een aardig mooi Aero effect gemaakt. Het is daar echter wel zo dat de achtergrond is geblurred bij mij en niet het vlak zelf. Heb zelf wat tutorials gevolgd (die ik overigens niet geweldig vond) en daar zelf wat verder mee zitten prutsen. Ben zelf aardig tevreden over mn "Glasplaat" :P.

Zal me wallpaper ff voor je zoeken, misschien heb je er wat aan.

Edit: Wallapper met glasplaat

Vlak gemaakt, wat effecten gebruikt. Daarna geselecteerd en de background als actieve layer geset en dan wat blurren (blur more). Daarna nog de Vista "strepen "op de glasplaat gemaakt die je ziet in je balk.

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 15-05-2007 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal,
tnx voor alle reacties. sorry voor die hotlinkfout, had beter bij webshots regels moete kijke... tnx voor het uploaden naar de tweakers server. @GremliN-Online: ziet er mooi uit! ik wil het echter in flash doen, ik zou graag zien dat de gebruiker het pane ook kan bewegen door te slepen, en met fotosoep krijg je alleen een statisch plaatje. ik vrees dus echt dat het geprogrammeerd moet gaan worden. ik bed8 net trouwens nog een oplossing: kan ik niet een mask maken met twee plaatjes: plaatje 1 gewoon scherp, daaronder plaatje geblurd. de gebruiker beweegt een mask heen en weer, waardoor het onderste plaatje zichtbaar wordt. kan iemand tips geven of dat gaat lukken of niet?

ik heb dat plaatje waar zoveel over te doen was niet in flash gemaakt hoor! sorry voor het misverstand, dat is gewoon een vista screenshot.

ik ga wat in elkaar knutselen. als het een beetje mooi word zet ik hier een link. feedback = welcome!

bram1993

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29

TheBorg

Resistance is futile.

Je hebt nieteens 2 plaatjes nodig. Een mask en een blur filter is genoeg. Kijk hier eens.

Verwijderd

Topicstarter
hey,

het is gelukt! ik ben zeer tevreden over het resultaat. je kunt het hier bekijken: http://www.freewebs.com/gama-007/glass.swf
hij ziet er het best uit op 800x600 anders vermormt ie heel erg. dus rechtsklik>opslaan als en in flash player openen... tnx voor alle hulp, ik ga het verder uitwerken.

edit: en hier ook nog eentje met alleen maar glas: http://www.freewebs.com/gama-007/aero.swf hiervoor geldt ook dat ie er het best uitziet bij 800 bij 600.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 17:26 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wow, netjes.. mooi gedaan man :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
tnx!

Verwijderd

Topicstarter
btw... hij werkt idd alleen maar als je hem opslaat. zo te zien ondersteund ook freewebs geen hotlinken. hè, boycotten die boel. naja, ik hoor graag nog reacties!

Verwijderd

Link kopiëren en in een nieuwe venster weer plakken werkt wel. Mooi gedaan idd.

offtopic:
boycotten*

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel. heb een nieuwe post gestart die hier mee te maken heeft in forum webdesign. nog een vraagje over layer folders. hoop dat er antwoorden komen.
sorry, ben pas 14 jaar geworden 8)7 boycotten niet in mijn vocabulaire.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 11:26 ]

Pagina: 1