Toon posts:

Pc start niet door geen post piep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb al gezocht maar het antwoord hier niet gevonden, vandaar dit topic voor hulp.

Ik heb een p5b deluxe, e6600, 2 gb corsair xms2 c4, 5 hardeschijven, 2 in raid 0, en een corsair HX520 psu.

Alles gloednieuw maar het volgende vreemde verschijnsel doet zich voor. Af en toe met nadruk op af en toe start de pc niet door. 6 op de 10 keer:

Ik druk de powerbutton in gaan de ventilatoren hard draaien dan moet je de post piep horen. Deze komt dus niet de ventiliatoren blijven hard draaien en het beeld blijft zwart.

Als ik vervolgens de pc uitzet de stroom eraf haal stekker erin powerbutton weer indruk start hij wel goed door 8 op de 10 keer.

Bios update, bios reset, andere voeding, ander geheugen bieden geen opslossing voor dit probleem. Iemand enig idee?

Ik ben het einde zoek.

Gr,
noni

Verwijderd

Misschien niet de definitieve oplossing, maar probeer eens conservatieve settings in je BIOS. Dus laat proc, FSB en geheugen en eventueel graka eens wat lager lopen.

Ik denk trouwens dat het eerder wat met je schijven te maken heeft. Trek er eens een paar uit?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:32:
Misschien niet de definitieve oplossing, maar probeer eens conservatieve settings in je BIOS. Dus laat proc, FSB en geheugen en eventueel graka eens wat lager lopen.

Ik denk trouwens dat het eerder wat met je schijven te maken heeft. Trek er eens een paar uit?
Biedt geen opslossing harde schijven zeg je? Alle schijven los gekoppeld behalve die inraid 0 (OS). Probleem is dat hij nu dus gewoon steeds doorstart. gister ook de pc wel 10x herstart doet het gewoon. Vanochtend uitgezet, vanavond aan en hij heeft het probleem als hierboven beschreven. Dan stekker eruit reststroom eruit en hij start weer gewoon op.

pc werkt ook gewoon als een tielelier en stabiel eenmaal opgestart.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Het is niet helemaal hetzelfde, behalve het moederbord, mar misschien vind je hier nog wat

Verwijderd

Waarom probeer je het niet even zonder schijven? Dat geeft pas problemen na de POST.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:49:
Waarom probeer je het niet even zonder schijven? Dat geeft pas problemen na de POST.
bedankt voor de reacties tot nu toe het vreemde is dat hij nu gewoon weer opstart. Net nog gedaan. aar zeker dat morgen weer hetzelfde zich voordoet kan ik dus verhelpen door de stroom eraf te halen.

snap het werkelijk niet meer.
Pagina: 1