Toon posts:

Gmail in outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een half jaar gebruik ik gmail, en ongeveer een half jaar ontvang en verstuur ik alles via outlook.
Maar sinds een week kan ik via outlook geen gmail meer versturen. (wel ontvangen)
Niets veranderd aan de instellingen trouwens...

Alle instellingen staan goed, de pop en smtp allebei op SSL en doe goede poorten (995 en 465)

Als ik de troubleshooter van Gmail draai is alles ok.
Als ik van outlook een de accountinstellingen test verschijnt bij melding "Test-emailbericht verzenden: Het testbericht kan niet worden verzonden. Controlleer het veld E-mailadres"

Nou ook daar staat alles goed, emailadres goed, en gebruikersnaam zoals het was en zoals Gmail aangeeft incl "@gmail.com"

Ook nog gedacht dat het na een nachtje slapen over zou gaan, maar ook helaas niets.....

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
En hoe dit op te lossen?

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Configuratie bestandje uitvoeren staat onder (doorsturen en POP)

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je? Waar ook de troubleshooter staat?

Deze heb ik gedraait, maar de troubleshooter kon geen fouten vinden......

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Probeer eens binnen de webmail de POP functionaliteit uit- en aan te zetten. Gmail blijft natuurlijk een beta dienst, en zo meen ik zulkse problemen wel eens opgelost te hebben met mijn Gmail

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

Reptile209

- gers -

Niet stiekum een firewall die de SMTP-verbinding blockt? Of een virusscanner?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner en Firewall blocken niet de SMTP.

Nou POP uit en weer aanzetten in Gmail heeft tot resultaat dat ik nu ook niets meer ontvang en outllook.

Zucht.....

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Welke provider heb je? Krijg je een foutmelding? Kun je evt de uitgaande mailserver van je ISP instellen om te testen?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Chello. (UPC)

Als ik uitgaande server de server van Chello instel gaat het "testberichten" van outlook goed, er wordt daadwerkelijk een testmail verzonden en ontvangen.

Maar zodra ik dan alles voltooi en dan outlook weer gebruikt verschijnt de popup van outlook waar je gebruikersnaam en wachtwoord in moet voeren. Deze kloppen zeker wel. (gebruikersnaam is ook incl @gmail.com), maar toch verschijnt telkens weer de popup.

Als ik de SMTP instellingen van Gmail gebruik dan verschijnt al bij het maken van het testbericht de melding: "Test-emailbericht verzenden: Het testbericht kan niet worden verzonden. Controlleer het veld E-mailadres" en loopt het bij het testbericht dus al vast.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:32:
Virusscanner en Firewall blocken niet de SMTP.

Nou POP uit en weer aanzetten in Gmail heeft tot resultaat dat ik nu ook niets meer ontvang en outllook.

Zucht.....
Niet om bijdehand te doen, maar: het komt best nogal eens voor dat een virusscanner (met mailscan functies bijvoorbeeld) "opeens" je email om zeep helpt. Idem voor een firewall. Dus: heb je geprobeerd om beiden eens uit te schakelen en te kijken of dat helpt?

Wat ik ook nog niet tegen ben gekomen is: heb je al geprobeerd om je email account in outlook te verwijderen en helemaal opnieuw in te stellen? Heb je de mogelijkheid om het met Outlook Express te testen om problemen met Outlook uit te sluiten? (of nog beter: vanaf een andere PC om zeker te weten dat het niet aan je GMail account ligt)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, firewall en virusscanner allebei uit gezet en geen resultaat:
Ook via outlook express geprobeerd en krijg daar de volgende melding:
Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is xxxxx@gmail.com. Onderwerp 'test', Account: 'pop.gmail.com', Server: 'smtp.gmail.com', Protocol: SMTP, Reactie van server: '530 5.5.1 Authentication Required k1sm5118030ugf', Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 530, Foutnummer: 0x800CCC78

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:40
Bij mij in mijn outlook staat poort 587 voor de uitgaande server en ik kan gewoon mail verzenden..., met versleuteling op TLS, niet dat ik hem daar ooit op heb gezet, maar hij staat er wel op.

[ Voor 31% gewijzigd door thoomie op 16-05-2007 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik voor de versleuteling TLS kiezen?

Ik heb outlook 2002, en ik zie daar alleen SSL staan, en nergens zie ik waar ik TLS kan kiezen.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 15:08
Wat wel vaak helpt is om eerst je firewall/virusscanner uit te zetten, vervolgens je account verwijderen en opnieuw toevoegen. (je mails blijven wel bewaard)

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:40
Bij mij staat dat bij meer instellingen, vervolgens onder het kopje geavanceerd. Op dezelfde plaats waar je de poort voor POP en SMTP in kan stellen. Daar kan ik kiezen bij type versleuteling voor: Geen, Automatisch, SSL en TLS. Als ik hem op die poort op SSL zet dan werkt het bij mij niet meer. Ik heb overigens outlook 2007. Heb je het al eens zonder SSL geprobeerd?

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Je kan ook gewoon de smtp server van je provider gebruiken.

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
download dit progje van de gmailpage: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=44769

en run dit.

vervolgens kreeg ik twee foutmeldingen, iets met gebruikersnaam en wachtwoord en met de smtp-server. Aan die eerste bleek het te liggen. Vervolgens kreeg ik een link voorgeschoteld waardoor ik naar een bepaalde gmailpagina werd geleid en waar er iets werd 'geleegd', ben even de naam vergeten. Iig, werkte na deze actie alles weer prima!

Verwijderd

Zeker een speedlinq abbo?
Ik heb exact hetzelfde probleem, en ik heb toentertijd ontdekt dat een van de routering servers waarop speedlinq is aangesloten op een spam blacklist stond..... (als ik het iig goed begrepen heb)

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Er zijn toch redelijk veel providers die enkel hun eigen smtp server toelaten? Bij verschillende providers in Belgie kan je enkel de smtp server van de provider zelf gebruiken.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:48
croontje schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:35:
Er zijn toch redelijk veel providers die enkel hun eigen smtp server toelaten? Bij verschillende providers in Belgie kan je enkel de smtp server van de provider zelf gebruiken.
Idd, ik onderhoud bij een aantal mensen hun computer ed. en ik krijg de laatste tijd regelmatig vragen warom ze geen email meer kunnen versturen, blijkt dat een aantal nederlandse providers hier ook mee begonnen zijn.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54
verzenden met gmail via POP werkt bij mij ook niet in outlook 2007...poorten en alles staat goed ingesteld, en het gekke is dat windows mail wel kan verzenden?

troubleshooter gedraait, dan kom ik op een site met verdere uitleg waar dit staat:

'Van'-adres komt niet overeen met account
Het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij Van: komt niet overeen met uw huidige account. U moet hier uw Gmail-adres opgeven, inclusief @gmail.com.
Opmerking: als u een geregistreerd aangepast Van:-adres gebruikt, kunt u deze fout negeren.
Pagina: 1