Toon posts:

Notebook HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Past een toshiba-HDD niet in een Compaq notebook, of doe ik iets verkeerd?

Bij het opstarten telt hij het geheugen wel, maar ziet verder geen drives, zowel FDD als HDD niet.

Geeft alleen een ratelend geluid.:? :? :'(

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 09:48
Op woensdag 07 februari 2001 15:12 schreef Quadrizz het volgende:
Geeft alleen een ratelend geluid.:? :? :'(
misschien kapot??? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef misschien te weinig info:
in een compaq notebook heb ik een nieuwe toshiba harde schijf geplaatst, deze kan hij niet lezen, als ik de schijf eruit haal zegt hij dat ik de harde schijf moet plaatsen.
Nou heb ik gehoord dat compaq een stukje software op de HDD zet zodat hij hem herkent, kan ik dat omzeilen, zodat hij de toshiba pakt?

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:55
inderdaad er staat een onzichtbare partitie op je oude hd waarmee je de bios van je laptop kunt benaderen en waar je laptop de initialisatie bestanden om tijdens de opstart te checken welke hardware er aanwezig op bewaart.

je laptop zoekt deze dus,ik geloof dat je bij compaq de bestanden kunt downloaden om deze hidden partie weeraan te maken op een nieuwe hd.

weet niet precies waar bij compaq op de site
moet je daar maar even zoeken.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:55

Yucko

One clown to rule them all !

Maar in principe moet het geen ruk uitmaken dat je een toshiba hdd in een compraq wil douwen, aangezien ik een Toshiba 1,4 gb in een compraq 486 craptop had gestouwd en dat werkte perfect :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Inderdaad, ik had in m'n Compaq Armada 1130 (pentium 120) een 3.2 Gb IBM Travelstar gefrot, werkte perfect.
Ik denk dat je de softpacs van je laptop moet downloaden, en dan de zogenaamde diagnostic partition (dacht dat die partitie zo heette ?) erop te zetten.
Pagina: 1