Problemen met geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ludlum
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 13:34
Ik heb vorige week mijn hardware voor mijn nieuwe pc binnen gekregen:

P5N32E-SLI PLUS
4GB OCZ2P800R22GK
X-Fi Elite Pro
Core2Duo E6600
graka is die van een vriend (nVidia PCI-E)

Nadat ik alles ineen had gestoken en geïnstalleerd had heb ik enkele BSOD's gekregen.
0x0000009c Machine_check_exception
0c0000004E PFN_List_corrupt

Na deze 2 nagekeken te hebben op de site van Windows kwam ik tot de conclusie dat het
1. de hardware moest zijn
2. het geheugen (zeker na de 2de BSOD)

Ik heb de nieuwste BIOS gezet op het MoBo (nog steeds BSOD, hij boot maar gaat nt door naar windows ==> BSOD nr 1 Machine_check_exception)
Heb Memtest86+ 1.70 gedownload en ga deze vannacht laten draaien want denk dat deze test veel tijd nodig heeft.

Is er iets dat ik over het hoofd heb gezien of dat ergens een conflict kan veroorzaken?

Verwijderd

probeer is met enkel 2 GB,

mborden kunnen problemen opleveren waneer alle 4 sloten bezet zijn.

• Ludlum
Zal ik eens proberen, eerst de memtest runnen

• Ludlum
Met 2 GB draait het wel stabiel. Probleem is dat de P5N32-E SLI niet kan samenwerken met 4 latjes an 1024MB van OCZ.
Het probleem is gekend door OCZ en nu is het wachten op nieuwe BIOS van ASUS.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou eerst even kijken met memtest (Ja, ik weet dat het pas vanacht in gaat), maar dan heb je iig duidelijkheid als er ook iets mis is met een reepje geheugen :) Op dit moment is het nog zoeken naar een naald in een hooiberg.

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 16-05-2007 17:59 ]

Wauw, een sig!

• Ludlum
Memtest is gerund en geeft geen fouten aan. Denk dat de test in totaal 10x is gebeurd en alle 10 zijn passed.
Nadien nog eens gezocht en op OCZ forum stond het voorgaande.
Hiermee is in eerste instantie het probleem dus opgelost. Het wachten is op nieuwe BIOS die de 4GB wel goed ondersteunt..... :(

Verwijderd

Waarschijnlijk staat het voltage te laag...
http://www.ocztechnology....m_revision_2_dual_channel
Je ziet dat het geheugen 1.9v-2.1v moet hebben.
Standaard staat het op 1.8v, dan is het misschien net niet stabiel.
Probeer in het bios het voltage eens op 2.0v te zetten, en kijk of ie dan stabiel is.

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 11:36

Lifestyle71

De Jos

Ik heb hetzelfde probleem. Heb ocz2t8002gk geheugen. Het gekke is, dat als ik de fsb terug zet van 800 naar 720, dat zowel xp als vista wel weer normaal draait... maar op 800 Mhz geeft ie alleen maar bsod's. Iemand een oplossing ? Ik heb het voltage al gewijzigd naar 2,1 V., maar het werkt dan evengoed niet.

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Pagina: 1