Toon posts:

Asus Z99m

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een simpele laptop voor office/internet en lichte applicaties. Een supersnelle processor interesseert me dus niet zo, waar ik wél waarde aan hecht zijn zaken zoals bouwkwaliteit, gewicht, (garantie)service, draagbaarheid, accuduur. Ik heb een sterke voorkeur voor een 14" scherm in verband met de portabiliteit. Mijn budget is ongeveer 700 euro. Nu kwam ik de Asus Z99m tegen, dit zijn de specs;

* Display: 14,1", WXGA Resolutie 1280x800
* Processor: Mobile AMD Sempron 3400+ (1.80Ghz)
* Bussnelheid: 533Mhz
* L2 Cache: 256kB
* Chipset: nVidia GeForce Go 6100
* Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
* Videokaart: nVidia GeForce Go 6100
* Harddisk: 80GB SATA 5400rpm
* Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
* WLAN 54Mbit
* Webcam 0.35 Megapixel
* Microsoft Windows Vista Home Premium
* 6 Cells Batterij

Dit voor € 657,-

Klinkt vrij goed, toch? Enige nadeeltje is dat er zo weinig over te vinden is. Zelfs de Asus website heeft hem niet op de site staan..

Wat vinden jullie, moet ik voor deze laptop gaan of kan ik beter wachten op een Santa Rosa notebook? Ik neig naar deze, er komen volgens mij niet zo heel vaak betaalbare 14" notebooks langs van een goed merk (als in; niet-Acer)..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Santa Rosa is veel en veel te duur.. Daar hoef je niet op te wachten. Dat je er niet veel over vindt komt omdat het een custom made versie is voor mycom ed. Je zult wss meer geluk hebben onder de naam A8M.

Opzich lijkt het me een prima laptop. Asus heeft altijd mooi 2 jaar garantie. Misschien kun je voor een paar euro meer een Dualcore Turion X2 variant van de Z99M/A8M vinden.

Opzich is dit de kleine neefje van mijn laptop (Logica, JA! Als je alle Asus series kent...) met dezelfde chipset en waarschijnlijk bijna hetzelfde moederbord. Ik heb ook nog bijna dezelfde CPU, ware het niet dat het een dualcore Socket S1 CPU is ipv singlecore sempron. Ben iig zeer tevreden met mn laptop.

Accuduur zal btw niet geweldig zijn met 6 cell, aan de andere kant heb ik 8 cell maar wel weer een groter scherm en een dikke GF Go 7600. Ga uit van 2.5 uur maximaal op zn best. Misschien dat met erg veel tweaken 3 uur is te halen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info :) Ik kan een A8M met een turion x2 kopen voor 100 euro meer. Lastige keuze, eigenlijk heb ik die processor power niet nodig maarja, wie weet wat ik in de toekomst nog ga doen? Ik denk er nog even over na..

• ThinkPad
  • Nu online
offtopic:
Hey engerd, jij moet even DM aanzetten zodat ik je een bericht kan sturen. MSN gebruik ik namelijk niet (zag dat je me toegevoegd had).

@ TS: volgens mij is het inderdaad een nette notebook voor die prijs :)

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2007 21:49 ]

• GENETX
  • Laatst online: 07:06
ThinkPadd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:48:
[...]
offtopic:
Hey engerd, jij moet even DM aanzetten zodat ik je een bericht kan sturen. MSN gebruik ik namelijk niet (zag dat je me toegevoegd had).
Toegevoegd? Waar, wat hou, wtf?...
DM staat iig aan.\

Over dualcore of niet. Hangt er ook vanaf of je veel tegelijk openhebt (5 internet vensters, MSN, downloaden, WMP11 etc etc) of 1 browser en MSN oid. Verder ook hoe lang je van plan bent de laptop te gaan gebruiken (vooral als 1e keuze).

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 16-05-2007 08:40 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Over de meeste vragen die je stelt kan je met een beetje zoekwerk makkelijk achter komen. Geen inzet dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.