TAT vs orthos

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Hallo allemaal,

ik en sinds enkele weken in het bezit van een E6600.
Ik heb hem nog niet overclocked.

Als ik orthos draai om hem te stressen, dan geeft hij meteen een fout. (rounding fout)
Op het internet draait iedereen orthos op een c2d. Dus ik dacht dat er wel iets mis zou zijn met mijn cpu. Nu heb ik hem naar de winkel gedaan en die zeggen dat dat programma niet werkt voor mijn cpu. (raar want iedereen gebruikt dit)

Zij hebben met het programma van intel gestressed (TAT) en dit geeft geen fouten. Ik ben momenteel ook bezig met TAT te laten draaien en ik krijg ook geen foutmeldingen.

Weet iemand misschien hoe dit komt? Controleerd TAT ook echt of de cpu geen fouten maakt??

thx

ps: mijn pc specs staan in mijn sig

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:33
Miss moet je proberen om Orthos specifiek je CPU te laten stressen en niet ook je geheugen zoals hij standaard doet, dit hielp bij mij..

M3P - M3LR - 6320Wp

• devionic
dat heb ik gedaan. Enkel small FFT.
Ik heb ok al mijn hele ram getest met memtest en dat was in orde

Verwijderd

Je kan altijd proberen om je CPU te downclocken ( verlaag MP ) en dan Orthos eens te draaien. Orthos zou geen fouten mogen geven. Draait prima zonder fouten op mijn E6600@3339Mhz

En je memory timings staan correct ingesteld? Je kan ook eens de default BIOS settings terug laden...

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Probeer eens een andere versie van Orthos.

En kan niemand een vergelijking maken tussen Orthos en TAT? (zoals in de titel;))

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Orthos zou bij jou ook geen fouten mogen geven, zeker niet @ stock.

Probeer eens wat ander programma's als Prime95 en SuperPi.
Als je zelf ook merkt dat je PC instabiel wordt kan het zijn dat je CPU brak is.
Maar als alleen Orthos fouten geeft kan het ook aan Orthos liggen.

Bij mij geven Orthos en TAT beide geen fouten op huidige snelheid (3600).
Ze geven ook allebei op het zelfde punt qua clocks wel fouten (3671MHz).

Verwijderd

Iet schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:15:
Probeer eens een andere versie van Orthos.

En kan niemand een vergelijking maken tussen Orthos en TAT? (zoals in de titel;))
Orthos belast de CPU niet zo zwaar als TAT alhoewel ze beiden 100% aangeven. Want als ik TAT draai loopt de temperatuur toch nog wel enkele graden hoger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:25:
[...]

Orthos belast de CPU niet zo zwaar als TAT alhoewel ze beiden 100% aangeven. Want als ik TAT draai loopt de temperatuur toch nog wel enkele graden hoger.
Probeer eens priority 10 :P

• devionic
ik ga dit weekend eens wat andere programmas proberen.
OCCT heb ik ook al geprobeert en dit geeft ook fouten.

Iemand zei me dat TAT alleen stressed en niet controlleerd zoals othos en andere. Kan iemand dit bevestigen?

alle bios setting waren default. Ik heb nu Vcore op 1.325 gezet en dit geeft hetzelfde.

ps kan iemand mij ook eens een werkende versie van orthos sturen ( phoenixlod@hotmail.com) Dan ben ik zeker dat het hier niet aan ligt.

• devionic
Ik heb mijn multiplier just verlaagd naar 6 en nu lijkt hij geen fouten te geven. OCCT en orthos niet.

Mijn Vcore staat op 1.325 en ik heb mijn memory voltage op +0.2 gezet (Kingston HyerX 2GB DDR2 DS wat volgens kingston 2V moet hebben.

Wat kan ik doen om ook met de normale multiplier 9 een stabiele cpu te hebben?

edit: Ik heb Vcore op 1.4 V gezet en de multiplier terug op 9. Nu krijg ik weer meteen fouten (na 1 sec) als ik orthos of occt draai.

een slechte cpu of weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

edit2: Ik heb mijn cpu met een multiplier van 6 en fsb 266 orthos laten draaien en an 30 min krijg ik weer dezelfde fout. (FATAL ERROR: Rounding was 0.4998779297, expected less than 0.4).

ps: het is ook altijd op core 0 dat de fout voorkomt.

ik heb geen andermoederbord voor een c2d. Anders zou ik hem een op een andere setup kunnen proberen.

Iemand nog ideeen anders ga ik hem nog maar eens binnen brengen ??

[ Voor 52% gewijzigd door devionic op 19-05-2007 16:22 ]

• devionic
Ik heb het eindelijk gevonden. Ge moet priority op 10 zetten bij othos.

binnenkort mijn scythe ninja installeren en ik kan mijn eerste pasjes in de OC wereld zetten.

Bedankt voor de hulp allemaal !!!!

Topic mag gesloten worden

Dit is het toch niet :s

Als ik in "orthos stress cpu with Groomacs core" kies dan lijkt hij geen errors te geven (al 30 min nu) maar met small FFT geeft hij wel errors. Ik snap er niks van.

FSB 266
Memory ratio staat op 1:1.
memory timings staan op 5 5 5 15
vcore op 1.325
temp max 55 graden.

ideeen zijn welkom.

edit: orthos stress cpu with Groomacs core: 5 uur stabiel
small FFT: fail na 5 sec

[ Voor 54% gewijzigd door devionic op 21-05-2007 08:03 ]

Pagina: 1