Bluetooth Muizen

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103429

Topicstarter
Dag tweakers,

Aangezien m'n muis mankementen begint te vertonen, is hij aan vervanging toe. En ik opteer voor een bluetooth muis, omdat deze in combinatie met een laptop handig is in gebruik..

hierbij ben ik op de Targus Bluetooth Laser Mouse terecht gekomen.

Deze lijkt het beste, maar is ook niet volledig goed naar mijn wensen..
Een muis met bluetooth, met aanuitknop en 5 knoppen (terug en vooruit in browser ook) is heel handig, maar bestaat niet?

ik heb al ffe bezig geweest met het internet af te zoeken, maar niet veel bruikbaars gevonden.. Ofwel geen knop (dan lopen batterijen plat als je hem opbergt), ofwel veel te klein, ofwel andere redenen..

Een evt goedkoop alternatief is de Logitech v270, maar deze is terug iets kleiner dacht ik? Ofwel heb ik geen afmetingen gevonden..

Weten jullie goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wow, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niemand? heeft iemand ervaringen met andere BT muizen? van logitech bv, of de ms variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
ik heb de V270, deze werkt prima hoor :)
Vaak wordt er gezegd dat er sprake is van lag, maar ik heb hier maar 1x last van gehad (toen de batterijen bijna leeg waren, en mensen om me heen bestanden via Bluetooth aan het versturen waren), toen reageerde de muis behoorlijk traag.

De V270 is iig lekker groot voor bij een laptop, zodat je er lang mee kan werken, maar hij is ook weer niet té groot, dus goed mee te nemen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
De Logitech VX zal best goed zijn, ik heb de MX, een desktop variant ervan, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 12:46

Korakal

Up up up!

De VX is dan weer geen Bluetooth muis :)
Ik heb zelf zowel de VX als de V270 voor bij m'n laptop, en moet zeggen dat ik over beiden zeer tevreden ben. Batterijduur bij de V270 is prima, ligt door de compacte afmetingen goed in m'n hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm jah, desktop versies ben ik ook tegengekomen, erg goede dingen allemaal, enkel het probleem dat ze geen knopje hebben, anders had ik die al genomen..

Dan maar de V270, want van die targus is nergens iets van gebruikerservaring ofzo terug te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Korakal schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:59:
De VX is dan weer geen Bluetooth muis :)
Ik heb zelf zowel de VX als de V270 voor bij m'n laptop, en moet zeggen dat ik over beiden zeer tevreden ben. Batterijduur bij de V270 is prima, ligt door de compacte afmetingen goed in m'n hand.
Hmz volgens een paar mensen in het grote Logitech MX Revolution topic wel maarja die zullen t dan wel fout hebben want op de Logitech site staat een microreceiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom perse 'n BT-muis :|

@ Dutch_Razor: Is idd GEEN BT-muis

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb zelf de Apple Wireless Mighty Mouse (laser). Je kunt zelf kiezen of je er één of twee batterijen in wilt plaatsen, beiden werkt. Hierdoor kun je het gewicht zelf beïnvloeden. De muis heeft drie normale knoppen (incl scrol), een 360 graden scroll wiel en het heeft ook aan de zijkant een stugge knop.
Ik heb de muis in november/december 2006 gekocht. De batterij meter geeft aan dat hij 100% gevuld is. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de muis niet gigantisch veel gebruik, ik vermoed ±10~20 uur per week.

De muis werkt ook op Windows systemen. Klik voor meer info
CLB schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:35:

Eh, hoe wil je anders een draadloze muis flexibel aansluiten zonder een USB ding in je laptop te hoeven prikken?

[ Voor 24% gewijzigd door kamerplant op 21-05-2007 17:47 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
CLB schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:35:

Bij een laptop met BT zijn die dingen ideaal, eigenlijk beter een vereiste te noemen.
Een muis bij een laptop is altijd geen overbodige luxe, maar je blijft altijd met het aansluiten ervan zitten.
Tegenwoordig hebben veel laptopbezitters draadloze muizen zonder snoertje, maar mét rottige ontvanger die steeds in de laptop gestoken dient te worden.

Als ik mijn muis nodig heb, pak ik m uit mijn tas, schuif m op 'aan', en 2 seconden later werkt het.
Wil je je laptop verplaatsen dan kan dit zonder eerst allerlei stekkers etc. los te moeten koppelen.

Dáárom Bluetooth-muizen! (bij sommige laptops al standaard bijgeleverd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mwah als je 't zo ziet :) Mijn 'rottige ontvanger' is 2 centimeter lang ;)
Heb de VX Revolution van Logitech, prachtding! Als ik wegga, stop ik de ontvanger in de muis en klaar!
DarthPlastic schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:43:
[...]
Wil je je laptop verplaatsen dan kan dit zonder eerst allerlei stekkers etc. los te moeten koppelen.
...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 10:34
Ik heb al een tijdje de 'oude' Logitech MX900. Deze is BT en je kunt ook een kleinere USB bluetooth dongle gebruiken in plaats van de grote lader/dongle die je erbij krijgt.
Enige wat ie mist is de aan/uit knop. Maar daar heb je dat handig klepje voor waar je de batterijen uit kunt halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
CLB schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:46:
Mwah als je 't zo ziet :) Mijn 'rottige ontvanger' is 2 centimeter lang ;)
Heb de VX Revolution van Logitech, prachtding! Als ik wegga, stop ik de ontvanger in de muis en klaar!
Wat is het voordeel van zo'n extra ontvanger vergeleken BT? :? :P Waarom zou je dat kopen als je notebook BT heeft? ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja inderdaad, had 't zo niet geinterpreteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
idd, andere systemen zijn ook wel goed, maar m'n draad van m'n bijgeleverd minimuiske slaat nu es altijd in de knoop, en van die dongles vrees ik dat ik dat ooit es vergeet, en zo usbpoort afbreek ofzo

Maar da appleding is wel cool! het past wel niet compleet bij m'n zwarte msi laptop, maar daar kijk ik nu toch niet naar..
alle mogelijkheden zijn er ook voor windows zeg je?
geen enkel nadeel? lijkt me sterk :p, wat is de prijs? ffe zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 20-06 19:08

master6464

Who's General Failure?

ff ophelderen de logitech v270 is inderdaad een bleutooth muis:
logitech site:
Geen ontvanger nodig
Maakt onmiddellijk een verbinding met notebooks via draadloze Bluetooth-technologie, zonder hinderlijke draden of ontvangers. Groter draadloos bereik van 9 meter.

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ffe iets meer opgezocht ivm de apple mighty mouse:

http://bas.lh-online.nl/w...hty-mouse-windows-xp.html
maar aan de andere kant zijn er enkelen die het met de bootcamp-drivers installen, en daar zijn geen klachten over..

Maar op het apple forum zijn er ook meer vragen dan antwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Anoniem: 103429 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:08:
idd, andere systemen zijn ook wel goed, maar m'n draad van m'n bijgeleverd minimuiske slaat nu es altijd in de knoop, en van die dongles vrees ik dat ik dat ooit es vergeet, en zo usbpoort afbreek ofzo

Maar da appleding is wel cool! het past wel niet compleet bij m'n zwarte msi laptop, maar daar kijk ik nu toch niet naar..
alle mogelijkheden zijn er ook voor windows zeg je?
geen enkel nadeel? lijkt me sterk :p, wat is de prijs? ffe zoeken
Het ding kost €70 euro, je krijg €5 euro korting als je student bent.
When we used the Mighty Mouse with our Windows XP laptop, we could use the scroll ball only to scroll vertically, and the side buttons, which aren't programmable with Windows, defaulted to back buttons.
Ik kan me voorstellen dat er ergens een driver is te vinden waarmee de 360 graden scroll is te activeren, standaard zal dat blijkbaar dus niet werken.

edit:
Ah dat had je zelf ook gevonden al dus :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
V270 is er in zowel zilver als zwart, past altijd bij je laptop (heb zelf de zilveren)

Nadelen zijn er opzich wel, het grootste nadeel is dat bij radiostoring de lag énorm wordt.
Met WLAN-gebruik merk je er niets van, maar zodra 2 personen dicht in de buurt iets oversturen via Bluetooth merk je het vaak even (met dichtbij bedoel ik minder dan een halve meter)

Ook hoor je verhalen van gamers die zeggen dat deze muizen sowieso trager reageren dan bedrade muizen, maar dit is echt nauwelijks. Het is niet merkbaar iig bij spellen, en zeker niet bij desktopwerk! Het is iig niet de eerste keer dat ik hem gebruik bij een potje Unreal, wat prima gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Grappig dat mijn weblog hier gelinkt wordt, zag het bij toeval in de statistieken. Ik ben de MigthyMouser on Windows, klopt. Ik heb hem gewoon standaard draaien (nog niet met bootcamp/alternative drivers) en dat werkt prima. Scrollbal werkt als een normaal scrollwiel, dus niet horizontaal en 360 graden. Er is wel ergens een driver te vinden die dat fixed, maar, nog geen tijd gehad.

Hij clicked gewoon 3 knops, rechts midden links. Ook de squeeze werkt, zonder config-aanpassingen doet hij hier een "pagina-terug" in Firefox.

Ik vind het een aanrader, een prettige muis, die (voor mij) goed in de hand ligt. Niet de aller-precies-te, niet de allersnelste, maar precies goed voor mij. Geen last van storingen met Bluetooth/Wifi of andere muizen. Prima ding!

Ik raad je wel aan hem eerst even te testen voordat je hem aanschaft, wie weet is hij het niet helemaal voor jou ;)

[ Voor 17% gewijzigd door lhoBas op 21-05-2007 21:08 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22

AirX

Tweak Guru

Heb hier ook een Logitech V270. Werkt perfect :). Geen lag (kan gerust CS spelen) en de batterijduur is ook super. Het bereik trouwens ook :P (5-10 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog ffe een vraag voor een apple mighty-mouse gebruiker:

http://tweakers.net/productsurvey/survey/3895
Als ik deze lees, dan moet je je vinger opheffen van de linker(knop) vooraleer je rechts kan klikken? En zoiezo moet je je vinger opheffen van het klikvlak om te kunnen klikken? Ik laat eigenlijk altijd m'n vinger op de knop liggen, en gebruik maar enige kracht als de knop ingedrukt moet worden..
Dit lukt dus niet?

Het is wel een tof ding anders..

of jah, de V270 is ook een toffe muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Zo werk ik ook met mn MightyMouse en dat levert geen problemen op. Zo is elke muis gebouwd, om op deze manier gebruikt te worden. De MightyMouse is echter gebasseerd op 1 knop met 2 sensoren. Deze sensoren doen hun werk echter prima, ik maak maar zeer zelden mee dat een klik verkeerd geregistreerd ligt. Het schijnt wel per persoon verschillend te zijn, maar ook een kwestie van wennen. Doe eens gek, loop een Apple Reseller binnen en probeer eens een (bedrade) Mighty Mouse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Nah, niet echt. Bij een normale muis hoef je niet je linkervinger op te tillen om de rechter muisknop in te drukken. Hoewel dit bij de MM wel nodig is is dit iets wat erg snel went.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Elke muis is 2 knops gebouwd en dient ook zo te werken (onder windows, mac os x is een ander verhaal). Ook de MightyMouse functioneert zo. Ik merk aan mezelf dat ik inderdaad automatisch mijn vinger iets optil, maar dat deed ik bij mijn oude muis ook al. De sensoren zijn -vind ik- erg goed en registreren niet snel valse klikken. Maar, TS, probeer het zeker eerst even uit, of gok erop en wen er aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ondertussen eens in de appleshop binnen geweest, muis uitgetest, en dat ding werkt wel goed, maar je moet de linkervinger opheffen idd.. Er is een schakelaar die klikt, en sensoren die kijken waar..

Maar ik heb die toch niet gekocht, om persoonlijke redenen: die muis is te laag.. volgt niet echt m'n handpalm.. (ik leg dat er tochwel op..)

Dan maar voor de logitech V270 gegaan.. wel vervelend dat eerst Bluesoleil moet geladen zijn vooraleer hij klikt.. andere tools willen niet..
Pagina: 1