Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werkgevers en Deeltijdbehandeling Psychiatrie

Pagina: 1
Acties:
  • 893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Goedenavond,

Sinds twee maanden zit ik in deeltijdbehandeling (3 dagen in de week, 7 uur) i.v.m een borderline persoonlijkheidsstructuur en een traumaverwerking.

Om dat dit een zeer intensieve behandeling is, is dit momenteel niet te combineren met werk, de twee overig dagen, DI & DO, heb ik dus ook nodig om uit te rusten en weer energie op te bouwen voor de volgende dag.

Na alle waarschijnlijkheid gaat de behandeling nog circa 6 a 10 maanden duren en wordt daarna terug gebracht na een behandeling van 1 dag in de week.

Misschien is het nog te vroeg om hierover na te denken,daar ik nog maar in de beginfase van de behandeling zit, toch zit ik het me af te vragen:

Hoe kijken werkgevers hier tegenaan?
Na de behandeling heb ik een redelijk groot gat op m'n CV van ongeveer een jaar.

Wordt je er raar op aangekeken en op afgerekend? Des te meer omdat ik geen persoon ben, als mij dat gevraagd wordt, waarom dat gat, dat uit te leggen omdat hier wel enige schaamte bij komt kijken. Helaas heb ik dit toch vaker meegemaakt dat je wordt afgerekend of je verleden. (geen strafblad, wel vanaf 5 jaar 4 internaten gezien, ik ben nu 23 )

Ik hoor graag jullie mening hierover.

Edit: ik zit momenteel in de ziektewet op aanraden van Huisarts en Psychiater. Hiervoor ben ik werkloos geworden na een faillissement.

[ Voor 4% gewijzigd door djgear17 op 15-05-2007 19:12 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ik denk dat je moet proberen zoveel mogelijk te blijven werken, en eventueel iets te 'verzinnen' om thuis te doen, al is het maar computers repareren of wat dan ook (als je in de IT werkzaam bent tenminste). Daarmee kun je in ieder geval later aantonen dat je wel degelijk van aanpakken weet.
Je loopt altijd het risico dat wanneer ze de keuze hebben tussen een gezond persoon en iemand met een borderline verleden dat ze de eerste kiezen. De werkgever zal altijd bang zijn voor terugval en zit dan met een (gedeeltelijk) arbeidsongeschikte werknemer te kijken.
Wat doe je nu voor werk? Misschien is het mogelijk om je of een parttime baan later uit te breiden naar fulltime zodat je in iedere geval 'fulltime ervaring' op kunt doen? Dan kun je later altijd nog makkelijker naar een andere werkgever over stappen. Het lijkt me niet dat werkgevers er om staan te springen iemand aan te nemen die net uitbehandeld is. Een en ander is ook afhankelijk van het aanbod op de arbeidsmarkt uiteraard.

Groetjes, FaceDown.

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
FaceDown schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:01:
Ik denk dat je moet proberen zoveel mogelijk te blijven werken, en eventueel iets te 'verzinnen' om thuis te doen, al is het maar computers repareren of wat dan ook (als je in de IT werkzaam bent tenminste). Daarmee kun je in ieder geval later aantonen dat je wel degelijk van aanpakken weet.
Je loopt altijd het risico dat wanneer ze de keuze hebben tussen een gezond persoon en iemand met een borderline verleden dat ze de eerste kiezen. De werkgever zal altijd bang zijn voor terugval en zit dan met een (gedeeltelijk) arbeidsongeschikte werknemer te kijken.
Wat doe je nu voor werk? Misschien is het mogelijk om je of een parttime baan later uit te breiden naar fulltime zodat je in iedere geval 'fulltime ervaring' op kunt doen? Dan kun je later altijd nog makkelijker naar een andere werkgever over stappen. Het lijkt me niet dat werkgevers er om staan te springen iemand aan te nemen die net uitbehandeld is. Een en ander is ook afhankelijk van het aanbod op de arbeidsmarkt uiteraard.
Zoals je al kon lezen ben ik drie dagen in de week bezig met de behandeling, de overige twee dagen zijn om bij te komen, omdat dit dus een zeer intensieve therapie is. Daarnaast zit ik momenteel in de ziektewet op aanraden van de huisarts en Psychiater. Ik heb m'n bericht even bijgewerkt.

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 10:14
Misschien kun je als je weer kunt werken via het uwv een re-integratietraject volgen.
Voor meer info kun je hier kijken.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
het hangt er vanaf hoe je het zelf ziet. als jij trots bent op wat je bereikt hebt tijdens je therapie, dan straal je dat ook uit naar je toekomstige werkgever als jij op sollicitatie gaat. als jij je schaamt, dan kom je anders over. bespreek je schaamtegevoel ook eens tijdens je therapie.

ik krijg zelf altijd vragen over waarom ik met mijn studie ben gestopt. vroeger vond ik dat een naar moment omdat ik het ervaarde alsof ik gefaald had. nu besef ik dat ik de goede keuze heb gemaakt en dat ik de studie gewoon niet leuk vond! en dat vertel ik ook tijdens een sollicitatie :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat je onder psychiatrische behandeling bent geweest komen ze toch wel achter. Lijkt me het best om hier niet teveel omheen te draaien en gewoon zeggen dat je onder behandeling bent geweest en dat je dat succesvol hebt afgerond. Je bent nog maar 23 dus zo'n ramp is het ook weer niet dat je een klein gaatje in je cv hebt.

Verwijderd

Ik sluit me grotendeels aan bij Frieda. Ik heb zelf een gat in mijn CV vanwege behandeling voor een depressie, maar ik kwam er sterker uit en gebruik dat in mijn voordeel.

Als ik jou was zou ik je focus leggen op beter worden. Als je niet beter wordt, is dat gaatje wel je minste probleem, en als je na behandeling beter in je vel steekt, kan je de grootste hobbels overwinnen.

Succes! :D

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Misschien een kleine studie ernaast? Weet niet op welk niveau je zit, maar op de ou.nl heb je een aantal focusopleidingen waar je een tijdje zoet mee kunt zijn.

LOI en trawanten hebben ook cursussen op niveau die een half jaartje duren.

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:47:
Ik sluit me grotendeels aan bij Frieda. Ik heb zelf een gat in mijn CV vanwege behandeling voor een depressie, maar ik kwam er sterker uit en gebruik dat in mijn voordeel.

Als ik jou was zou ik je focus leggen op beter worden. Als je niet beter wordt, is dat gaatje wel je minste probleem, en als je na behandeling beter in je vel steekt, kan je de grootste hobbels overwinnen.

Succes! :D
Ik sluit me ook aan bij Frieda en MrX. Ik heb ook een behandeling gehad, ander half jaar een halve dag. Ik heb dan wel geen gat op mijn CV, goede werkgevers staan er begrijpend tegenover. Misschien zie je het nu nog niet zo, maar over 6-10 maanden als je je beter voelt ga je zien dat het geen verloren jaar is geweest!

Dus idd eerst die therapie en dan gewoon weer aan de slag. Het is een sterk punt, als je ook aan jezelf wil werken dan alleen aan je carriere. Zo moet je het over een 10 maanden ook gewoon brengen. Doen ze daar erg moeilijk over, dan weet je gelijk dat je daar niet aan de slag moet. Beterschap en veel succes!
Pagina: 1