Sinds enige tijd loop ik met de computer van m'n pa tegen een probleem aan. Af en toe valt het beeld weg (en komt niet terug). Dit gebeurt in onregelmatige intervallen, en de computer blijft aanspreekbaar (je kunt alleen niet zien wat je doet). enige oplossing is hem opnieuw op te starten. Maar ook dan heb ik een probleem. Soms geeft hij in een keer weer beeld, een andere keer krijgt het scherm geen signaal (scherm gaat aan met de computer, vind geen signaal, en schakelt zichzelf weer uit). omdat ik dacht dat het misschien een warmteprobleem was, heb ik gevoeld of er geen overtollige hitte van de monitor kwam, en van de voeding van de PC. Er kwam echter gewoon koele lucht van de fans, en de monitor werd ook niet echt heel warm Ook heb ik alle aansluitingen gecontroleerd (zowel in de kast, als buiten de kast). M'n videokaart is een Radeon 9200.
Uiteraard heb ik ook gekeken naar driverproblemen, aangezien er af en toe wel melding werd gemaakt van een dergelijk probleem.(fout veroorzaakt in ati2**.exe. Drivers er compleet afgegooid met behulp van drivercleaner, en opneiuw geinstalleerd. Sindsdien dat probleem niet gehad.. in het logboek van windows werd wel een melding gemaakt, gezocht op de foutcode, maar niks kunnen vinden (ook bij microsoft was het een onbekende fout).
mijns inziens kunnen het 2 dingen zijn: de monitor slaat uit (om welke reden dan ook), of de videokaart staat op het punt om te overlijden (en veroorzaakt daarmee ook de driverproblemen)
aangezien ik niet de beschikking heb over 'reserveonderdelen' kan ik dit dus niet gemakkelijk controleren. Misschien kunnen jullie me nog ergens op wijzen op iets wat ik nog kan doen?
Uiteraard heb ik ook gekeken naar driverproblemen, aangezien er af en toe wel melding werd gemaakt van een dergelijk probleem.(fout veroorzaakt in ati2**.exe. Drivers er compleet afgegooid met behulp van drivercleaner, en opneiuw geinstalleerd. Sindsdien dat probleem niet gehad.. in het logboek van windows werd wel een melding gemaakt, gezocht op de foutcode, maar niks kunnen vinden (ook bij microsoft was het een onbekende fout).
mijns inziens kunnen het 2 dingen zijn: de monitor slaat uit (om welke reden dan ook), of de videokaart staat op het punt om te overlijden (en veroorzaakt daarmee ook de driverproblemen)
aangezien ik niet de beschikking heb over 'reserveonderdelen' kan ik dit dus niet gemakkelijk controleren. Misschien kunnen jullie me nog ergens op wijzen op iets wat ik nog kan doen?