Toon posts:

Internet via de hub ipv de server ?.. help !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met daarop casema aangesloten.Alles werkt prima ,maar we stappen nu over op een ander premiumpakket en die heeft alleen een ethernet-aansluiting.Nu weet ik dat je via de hub ook je netwerk kan verbinden met het internet,maar ik weet niet precies hoe ik dit juist moet instellen.
Moet je hiervoor een aparte router hebben of moet je dan iets veranderen in je protocol-instellen.Kan iemand mij een site aanraden waarop ik deze informatie kan iemand mij uitleggen hoe dit moet.Alvast erg bedankt voor de moeite.

Verwijderd

HUBs verbinden computers binnen een UTP-netwerk. Routers knopen netwerken aan elkaar. Jij hebt dus een router nodig. Zoals een Barricade van SMC (ff zoeken in de search dan kom je wel links tegen). Deze router daar gaat aan een kant de kabel van de kabelmodem in (de WAN-verbinding), de andere kant gaat naar de hub (LAN).

Verwijderd

maak een routertje van een oude 486 met 2 netwerk kaaren en gebruik http://www.freesco.org

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
ligt eraan,

ik weet niet of casema er ook een kabelmodem bij doet,

met adsl heb ik hier een modemliggen die gewoon in mijn hub gestopt, is alleen nog afwachten of ik die ook kan delen als er meer pc op de hub worden aangesloten (ga ik vanavond teste)

Verwijderd

Topicstarter
Het is enkel een ethernet modem.Ik heb ooit eens gelezen in een vakblad ,dat als je via de hub gaat kabel-internetten dat je alle signalen in de omgeving wegtrekt.

Verwijderd

Je kan je ethernet kabel inderdaad wel in je hub doen, t'heb alleen geen zin.

Waarom?
Op woensdag 07 februari 2001 16:18 schreef HermeS het volgende:
ligt eraan,

ik weet niet of casema er ook een kabelmodem bij doet,

met adsl heb ik hier een modemliggen die gewoon in mijn hub gestopt, is alleen nog afwachten of ik die ook kan delen als er meer pc op de hub worden aangesloten (ga ik vanavond teste)
Wat gebeurt er in dat geval?

Je plugged een ander device in je hub, en die gaat ook (presumably via DHCP (hoor ik nu NTS??)) proberen een IP te obtainen, over je casema verbinding.

Maar je provider geeft elk kabelmodem maar 1 IP (gekoppeld aan mac adres, ofzoiets). De rest die je in je hub doet krijgt er geen, tenzij je meerdere abo's hebt afgesloten.

Dan gebruik je dus je hub als een wat duur 'verloopstukje'.

Wil je echt splitsen, zal je een servertje neer moeten zetten. Die FreeSCO oplossing snijd het meeste hout.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
wel, mijn situatie is een beetje vaag zegmaar,
volgens het boekje moet het kunnen (zei m'n pa),
ik heb wel 4 ip's bij de kpn, (plus abbo) maar bij mijn isp heb ik er maar 1tje,

Verwijderd

ja, dat klopt, er irritant voor jezelf en je buren (en de storingsdienst staat ook binnen notime op je deurmat :()
je zit dan trouwens met privé adressen (192.168.x.y) op inet, mag wel, maar kan problemen opleveren...

het handigste en veiligste is een router omdat je computers, die erg slecht beveiligd zijn met windows (lees: niet ;)), via de router dus niet direct aan internet hangen :)

suc6 ermee!

Jasper
Pagina: 1