Toon posts:

Tijdsduur voor het restoren van partitie tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond heb ik per ongeluk mijn partitie tabel verwijderd, niet zo'n slimme actie. Ondertussen is partition manager 8.5 al 14 uur bezig met er iets zinnigs van te proberen te maken. Echter heb ik er niet zo heel veel vertrouwen in dat hij heel erg veel succes heeft. Wat is de gemiddelde tijdsduur wat er voor zo'n recovery staat? Als dit namelijk een paar uur is dan breek ik deze poging af en ga ik het nu even proberen met TestDisk.

Alle data staat nog fisiek op de schijf, het is puur de indeling van de partities die hij mist. Hij draait nu met een live CD van partition manager om te recoveren. Het gaat hier om een 100 gig schijf (sata) 5400rpm. De indeling is ongeveer als volgt (1 vista en 1 gentoo installatie)

35 gig ntfs vista install
15 gig ntfs data
25 gig reiserfs gentoo install
20 gig reiserfs eveneens home (logical)
4 gig swap (logical)

is het normaal dat hij na ruim 14 uur op ongeveer 10-20% is of kan ik beter een andere oplossing zoeken? Ik heb namelijk van alles een backup, behalve van 1 document :S en laat ik die nou net morgen nodig hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heeft hij een geschatte resterende tijdsduur gegeven van 30 uur. wat zou betekenen dat hij in totaal ongeveer 45 uur nodig heeft voor het herstellen van de partities. Ik overweeg sterk om de operatie te cancelen. In hoeverre brengt dit schade met zich mee?

Ik kan ook nergens op internet vinden hoelang dergelijke software er ongeveer over zou moeten doen. Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermem, of is het sterk applicatie afhankelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 20:26 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
hoe heb je het weg gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
ik wou mijn gentoo installatie vernieuwen. normaal doe ik dit via de minimal install cd met fdisk. Dit keer had ik alleen de live CD gedownload. Deze heeft een grafische installer die ik wel eens wou proberen. Na 1 keer op next klikken kwam ik bij het partitieoverzicht. Het enige wat ik gedaan heb is het aaklikken van 1 van de partities waarnaar hij zonder aankondigen alle partities verwijderde. Geen grafische installatie voor mij meer dus. Nalezen op internet vond ik dat meer mensen dit zelfde probleem hadden met de 2006.1 live CD.

Verwijderd

toevallig Gentoo linux? - dat probleem heb ik nog niet gehad, maar wel al veel van gehoord, persoonlijk ben ik ook niet echt voor de grafische installer...

Verwijderd

Topicstarter
jep. ben zelf een enorme gentoo fan/gebruiker maar dit moedigd natuurlijk niet echt aan. zeker niet voor nieuwe gebruikers die zo gemakelijk linux denken te kunnen testen. raar dat het probleem zich al in 2006.1 voordoet en dat het niet gefixt is in 2007.0 terwijl het lijkt me toch wel top prioriy zou moeten hebben.

maar goed genoeg over gentoo. iemand al een idee of het normaal is dat het zo lang duurt om te recoveren? ik sta namelijk met een testdisk cd in mijn hand om te proberen, maar het is zonde om deze recovery poging af te breken als hij normaal is als hij er zo lang over hoort te doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedenk me net dat vrijwel al mijn data aan het begin van de schijf staat. aan het eind van de schijf staat vrijwel geen data (in totaal staat er ongeveer 25 gig op de schijf). Kan het zijn dat hij sector voor sector aan het door scannen is en dat hij straks een heleboel lege ruimte tegenkomt en zo een enorme voortgang maakt?
Pagina: 1