Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'krakend' geluid HP 2175 all-in-one

Pagina: 1
Acties:
  • 1.733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 14:27
Ik heb sinds daarnet een vaag probleem met mijn HP 2175 all-in-one printer.

Uurtje geleden de printer nog gebruikt en ik zet hem nu weer aan en hij blijft een 'krakend' geluid maken. Printen doet ie niet meer en als ik het probeer geeft het display een 'scanner error' aan, met de melding de spanning eraf te halen en opnieuw te proberen (wat natuurlijk niet werkt). Het geluid lijkt inderdaad van de scanner af te komen, net of dat licht wat normaal beweegt onder die plaat vast zit. Komt dit probleem iemand bekend voor, en als het echt die scanner is kan ik die dan niet op de een of andere manier omzeilen als ik gewoon wil printen?

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 18:33
Ik heb wel eens gehoord dat je de scanner los kan koppelen. Dat betekend dat je de scanner dan helemaal niet meer kan gebruiken, maar de rest (printer, kaartlezer) wel.
Je moet daarvoor wel de printer open maken. Volg daarvoor deze handleiding om de kap van de scanner af te krijgen. Uiteraard alleen als de printer niet meer binnen garantie valt.
Misschien kun je zelfs zien waardoor dat krakende geluid veroorzaakt wordt.

NB: Ik heb dit zelf niet geprobeerd, maar van horen zeggen.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je je melding ook eens kunnen registreren naar de helpdesk / service support van HP. Ik kreeg binnen een dag een reactie terug over het feit dat ik een mailtje met een vraag had gestuurd. Ze zijn redelijk snel vind ik.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

90% kans dat het de scanner belt is. Als je de scanner klep open doet, zie je een zwarte getande band die de kop verplaatst, waarschijnlijk is die een tand of meerdere tandjes opgeschoven. Is een bekend probleem bij hp scanners. Mocht er geen garantie meer op zitten, dan zou ik proberen of je die band zelf een paar tandjes terug kunt schuiven, het kraken komt nl waarschijnlijk van het feit dat je scankop nu vast zit.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 14:27
Garantie zit er niet meer op nee.

Van HP hoor ik ook niets terug trouwens :(

Ik ga morgen voor een lang weekend naar London maar daarna zal ik hem eens proberen open te schroeven, het lijkt inderdaad dat scan-ding te zijn, je ziet dat ie probeert op te schuiven maar het lukt gewoon niet.

Alleen irritant dat dat kreng gelijk niet meer wil printen als de scanner het begeeft. :(

Verwijderd

De oplossing van het probleem is redelijk simpel. Aan de onderkant van de glasplaat zit een witte strook. Hiermee bepaalt de scankop waar het eind van de glasplaat is. In de loop van de tijd kan deze door vuil niet meer goed de witte strook herkennen met bovengenoemde symptomen. De remedie is dus de glasplaat demonteren en schoonmaken. Daarna loopt ie weer als een zonnetje.

Verwijderd

Vandaag hetzelfde krakend probleem gehad. Glasplaat volgens de handleiding in een van de reacties schoongemaakt en warempel het werkt weer goed.

Bedankt voor de tip. :)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dus hetzelfde probleem. Die van mij geeft ook een krakend geluid.
Ook ik krijg een melding dat ik de scanner defect is en dat ik de spanning eraf moet halen.

Echter gebruik ik hem alleen als kopieermachine en heb ik hem ook niet gekoppeld aan mijn PC.
Is er een stekker of iets in die trant, dat ik ervoor kan zorgen dat de HP2175 dus alleen een kopieermachine wordt en de functie scanner weg laat?

Alle tips en advies is welkom!

Mvg,

Hong
Pagina: 1