Toon posts:

[Vista]CapsLock remappen*

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik had dit stukje ergens verkeerd gepost, bij deze staat de vraag echter nog steeds open:

Ik wil graag weten of het mogelijk is om de CapsLock key zo te remappen of herprogrammeren dat iedere keer als ik erop druk, small caps aangaat, dat ziet er veel mooier uit dan large caps. Is dit mogelijk, en zo ja, hoe? Ik gebruik Windows Vista Home Premium en heb een gewoon Dell toetsenbord dat bij de computer kwam, zo'n zwarte. Niks speciaals, geen mediakeys of ergonomisch design en dergelijke.

Bij voorbaat dank _/-\o_

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probleem is volgens mij dat small caps niet in elke applicatie ondersteund wordt :)

In welke applicatie wil je het voor elkaar krijgen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

In Word wil ik het graag, en als het kan ook de rest van office. Ik weet zeker dat office SC ondersteund, want je kunt het daarin aan of uit zetten bij het menu opmaak . Ik gebruik word 2007. tnx voor de snele reactie!

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 08:53
Herprogrammeren kan ook interessant zijn om die toets helemaal uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
@recursio: ja, maar ik gebruik voor werkstukken enzo wel best vaak smallcaps, en dat is zon gedoe om de hele tijd aan en uit te zetten. anders is die CL toets toch overbodig gebruikte ruimte op je toetsenbord? dat is het zoieso al, maar doe er dan tog iets leuks mee:P 8)7

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
In Word heeft small caps al een toets: ctrl+shift+k. Je kunt er helaas niet (standaard) caps-lock van maken, niet in Word iig. Misschien kan dit met een externe applicatie, dat zou ik niet weten.

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 08:53
Ik (en velen met mij) druk hem vaak per ongeluk in, vandaar. Maar een remap waarbij de scroll-lock-toets een andere functie krijgt zou leuk zijn...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt kuhlie. jammer... control shift k, die moet ik onthouden... als iemand nog tips heeft of idd zon programmatje daarvoor kent, ik ben er heel blij mee!

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Kuhlie schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:10:
In Word heeft small caps al een toets: ctrl+shift+k. Je kunt er helaas niet (standaard) caps-lock van maken, niet in Word iig. Misschien kan dit met een externe applicatie, dat zou ik niet weten.
of je moet de caps lock zo programmeren dat hij die toets combinatie emuleert.

Maar om BtM909's post wat kracht bij te zetten, dit soort fratsen (small caps) zal voornamelijk in WORD/RTF en wat andere WYSIWYG editors gaan werken en is wel een hele specifieke oplossing en het zal in bijna in geen enkele applicatie gaan werken.

In gewone input velden zal het waarschijnlijk niet gaan lukken

1 + 1 = 3

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad een goed oplossing, is het mogelijk om een toetscombinatie na te bootsen door op caps te drukken en die weer uit te zetten als er nogmaals op gedrukt wordt?

@Menace- dat is niet egt wat ik bedoel, die site was ik bij het googlen ook al tegengekomen. de bedoeling is dat als er op capslock gedrukt wordt, smallcaps aanslaat (van die kleine hoofdletters zeg maar)...

het is trouwens ook niet nodig in input velden etc, het is echt alleen office waar het nodig in is. zodat ik in werkstukken enzo makkelijk sc aan kan zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha, ik heb het gevonden: het programmatje heet keyextender je kan er elke toets mee omzetten naar elke andere toets(combinatie). erg handig. tnx iedereen voor alle hulp!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zetten we om het feest compleet te maken nog even [Vista] in de titel :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
tnx :P, btw keyextender werkte tog niet onder vista, voor mensen die het probleem nog op moeten lossen: het beste programmatje (niet gratis) heet key transformation. daarmee kun je op alle toetsen die je op je toetsenbord hebt zitten remappen en ook toetscombinaties en andere acties kun je op de toetsen plakken. erg handig, werkt ook onder vista. de gouden tip kwam van Tweeker, tnx daarvoor!
Pagina: 1