[JS/CSS/FF] TBODY style dynamisch veranderen

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24
Ik heb echt een tijdje lopen kloten en ik heb het idee dat ik niks fout doe. De volgende JS code roep ik aan:

JavaScript:
1
2
3
    tbody = document.getElementById("vid_"+vraag_id);
    tbody.style.border = "medium solid white";
    alert(tbody.style.border);

Hij alert netjes de nieuwe stijl. Als ik een deelselectie doe en view selection source doe dan zie ik:

HTML:
1
<tbody style="border: medium solid white;" id="vid_7">

Toch zie ik die lijn niet. Maar als ik het zelfde stukje style kopieer en in mijn script zet, dan krijgen ze netjes allemaal een witte balk.....hoe kan dat?

------------

Heeeee dat is raar, als ik hem "medium solid red" mee geef vanaf het begin en ik ga dan de kleur veranderen dan doet hij weer wel iets.....dus de dikte is niet te wijzigen? :?

[ Voor 14% gewijzigd door BikkelZ op 15-05-2007 16:12 ]

iOS developer

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

en als je het id nu gewoon weg laat?

euh...ja

• BikkelZ
Rfce schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:12:
en als je het id nu gewoon weg laat?
Dan werkt mijn javascript niet meer. En wat zou dat voor zin hebben dan denk je?

iOS developer

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Je wilt toch alleen een tbody met medium solid white rand maken? Ik zou dat JS gedeelte dan ook gewoon weg laten... of ga je nog iets anders met die id's doen?

euh...ja

• BikkelZ
Rfce schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:21:
Je wilt toch alleen een tbody met medium solid white rand maken? Ik zou dat JS gedeelte dan ook gewoon weg laten... of ga je nog iets anders met die id's doen?
Dat ik hem een speciale rand wil geven is een direct gevolg van het feit dat hij die ID heeft. Het is de volgende vraag die gehighlight wordt. "IF KLIK ON ANTWOORD 3 THEN GO TO VRAAG 12" in Visual-Mongool.Net

iOS developer

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 18:21
Een tip: het posten van reacties op mensen die je proberen te helpen in de trant van
En wat zou dat voor zin hebben dan denk je?
en
Visual-Mongool.Net
nodigd waarschijnlijk minder mensen uit om je te helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Recursio op 15-05-2007 16:39 ]

• BikkelZ
Je hebt gelijk, sorry.

iOS developer

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 18:21
Welke browser(s) gebruik je?

Welke properties heb je nog meer geprobeerd te veranderen? (Je zei dat dikte niet veranderde, maar de kleur wel?)

• BikkelZ
Recursio schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:42:
Welke browser(s) gebruik je?

Welke properties heb je nog meer geprobeerd te veranderen? (Je zei dat dikte niet veranderde, maar de kleur wel?)
Ik develop altijd in FireFox (ik kreeg dat niet meer voluit in de titel dus heb het maar tot FF afgekort). Ik heb het tot zover getest dat ik de kleur van de border heb veranderd, style heb ik niet getest, width past hij niet aan.

Het is trouwens ook zo dat de kleur wel verandert maar dat het er behoorlijk crappy uit ziet (halve borders etc.).

iOS developer

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 09:22
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden met behulp van wat experimentjes, is dat het wel werkt wanneer je het display-property van de body op block zet. Overigens ondersteunt IE7 de tbody beroerd. Een statisch randje lukt niet, laat staan met behulp van JS.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Javascript.. html, css... waar hoort dat ook alweer? :P

Move -> Webdesign, Markup & Clientside Scripting

[ Voor 20% gewijzigd door Creepy op 15-05-2007 20:36 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BikkelZ
storeman schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:07:
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden met behulp van wat experimentjes, is dat het wel werkt wanneer je het display-property van de body op block zet. Overigens ondersteunt IE7 de tbody beroerd. Een statisch randje lukt niet, laat staan met behulp van JS.
Echt sexy wordt het nooit he?

Zo jammer dat zowel COLGROUP als TBODY (had sowieso ROWGROUP moeten zijn uit semantisch oogpunt) eigenlijk net niet doen waarvan je hoopt dat ze doen: het logisch groeperen in coherente rijen en kolommen.

En HTML 5 lijkt er ook totaal niet aan te sleutelen.

Ik heb maar gewoon een script geschreven wat alle TD's opgraaft en een ander kleurtje geeft, toch jammer want met een duidelijke border was het nog beter geweest.

iOS developer

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

BikkelZ schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:37:
[...]

Echt sexy wordt het nooit he?

Zo jammer dat zowel COLGROUP als TBODY (had sowieso ROWGROUP moeten zijn uit semantisch oogpunt) eigenlijk net niet doen waarvan je hoopt dat ze doen: het logisch groeperen in coherente rijen en kolommen.
De naam van een element heeft feitelijk maar weinig met de semantische betekenis die je eraan toekent te maken, niet iedereen spreekt of begrijpt immers Engels ;)
En HTML 5 lijkt er ook totaal niet aan te sleutelen.
Doe een voorstel zou ik zeggen, maar bedenk dan ook dat het gracefull moet kunnen degraden in pre-HTML5 browsers :)

Intentionally left blank

Pagina: 1