Toon posts:

Trage Internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik last van een trage verbinding. Wanneer ik aan het downloaden ben valt de snelheid meteen terug naar ongeveer 30 kb/s en zo af en toe wordt er 0kb/s weer gegeven. Ik heb een 3Mbit verbinding en ben gewend om ongeveer met 300kb/s te downloaden. Ook heb ik de helpdesk van Hetnet gebelt zij konden mij niet verder helpen.

Ik heb een spyware scan gedaan maar zonder resultaat. Op internet ben ik dit tegen gekomen:

Start op in de veilige modus* ga naar start > uitvoeren
Type: %temp%
Ga naar > bewerken, klik alles selecteren, bewerken, alles verwijderen. (De mappen laten staan!)
Daarna in uitvoeren typen: %windir%\temp en eveneens alles verwijderen. (De mappen laten staan!)
Start => Configuratie => Internetscherm => Internet-opties => Tabblad algemeen => Verwijder alle cookies, verwijder alle tijdelijke internetbestanden, ook de off line items.

Maar helaas heeft dat ook niet geholpen.

Mijn modem is de speedtouch 510i mulit-pc. En mij OS is Windows Vista Ultimate 64bits. Ik heb nog niet geprobeerd om een andere modem aan te sluiten om te testen of het probleem zo verholpen kan worden.

Alvast bedankt,

Wouter

Verwijderd

Je hebt modem wel een keer geherstart ?
Waar doe je de speedtest ? probeer anders iets als > http://speedtest.bbned.nl en download een bin bestand.

Wat geeft de speedtouch aan voor adsl snelheid aan ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Ik heb net mijn modem gerestart, maar zonder resultaat hij blijft zeer langzaam downloaden. Ook heb ik de test gedaan op http://speedtest.bbned.nl. Daar heb ik een bestand van 32mb gedownload en met een goede snelheid. 2833 kbps
De modem geeft zelf dit weer:
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 512 / 3072

Het probleem nu, is dat mijn internet download snelheid vooral bij grabit wanneer ik van nieuwgroepen af download, veel schommeld. Kan dit niet aan grabit liggen?

gr. Wouter

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Welke nieuwsgroepenserver gebruik je dan?
Blijkbaar ligt het in elk geval niet in je verbinding.

PSN: djmurcielago