Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:22
Het lijkt een simpel probleem, maar het valt toch even tegen: ik ben op zoek naar een PDA.

Nu de verduidelijking: eigenlijk zoek ik een PDA waar ik mijn agenda en contacten in kan bijhouden en waar ik eventueel via WiFi een beetje op kan browsen. Ik hoef dus niet met het ding te kunnen bellen. Hoewel het alles in één principe mij in theorie aanspreekt, vond ik het in de praktijk (ik had op mijn vorige werk een Vario) toch niet zo relaxed. Het belt net niet lekker (probeer maar eens met één hand op de fiets een nummer te kiezen op een touchscreen) en het is ook nog eens groot en lomp. Bellen doe ik eigenlijk prima met mijn oude Sony Ericsson T630.

Maar ja, toch is er die twijfel. Want hoe handig is het om met twee apparaten rond te lopen? Wat nog enigszins in de buurt komt van wat ik wil is de HTC Vox, hoewel ik daar dan weer het nadeel van vindt dat er geen touchscreen op zit en dat het scherm niet al te groot is.

Kortom: ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen en meningen. Wat moet ik doen? Toch voor een alles-in-één oplossing gaan? Of een losse PDA aanschaffen?

In ieder geval moet het aan deze eisen voldoen:
  • Windows Mobile 6.0
  • Mogelijkheid tot gebruiken TomTom (met losse bluetooth-muis eventueel)
  • Bluetooth en WiFi (hoewel dat tegenwoordig redelijk standaard is volgens mij)
  • Compact en niet te dik, maar heel eventueel (want toch wel handig) met toetsenbordje
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën! :)

omniscale.nl

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 08:40

FongWan

The Stormrider ...

Is de opvolger van de HTC Tytn/Hermes dan niet iets voor jou? De HTC Kaiser heeft ook nog eens GPS ingebouwd. Vraag is alleen welke chipset het gaat worden.

HTC Wings (S730) en de HTC Kaiser (HTC P4550)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• posttoast
FongWan schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:59:
Is de opvolger van de HTC Tytn/Hermes dan niet iets voor jou? De HTC Kaiser heeft ook nog eens GPS ingebouwd. Vraag is alleen welke chipset het gaat worden.

HTC Wings (S730) en de HTC Kaiser (HTC P4550)
Hmmm, dat ziet er op zich wel aardig uit. Wel weer een ingebouwde GSM. Bestaan er überhaupt nog GSM-loze PDA's?

omniscale.nl

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

plenty hoor, meer dan dat er gecombineerde zijn ;)

kijk ook eens naar de Asus MyPal A636

ikzelf heb de A620BT (het kleine broertje) en hij bevalt me na 2-3 jaar nog steeds prima, lekker degelijk.
en zeg nou zelf... heb je elke dag de pda functies nodig? of alleen voor je werk?

• posttoast
tozzke schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:21:
plenty hoor, meer dan dat er gecombineerde zijn ;)

kijk ook eens naar de Asus MyPal A636

ikzelf heb de A620BT (het kleine broertje) en hij bevalt me na 2-3 jaar nog steeds prima, lekker degelijk.
en zeg nou zelf... heb je elke dag de pda functies nodig? of alleen voor je werk?
Eigenlijk wil ik gewoon een agenda hebben, zowel voor mijn werk als privé. En zo'n papieren is niet echt mijn ding. Bovendien is synchroniseren met Outlook heel fijn.

De vraag is dus of het fijner is om hem gecombineerd te hebben met een telefoon of niet.

omniscale.nl

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

Ik gebruik de mijne zowel voor de zaak als privé (welliswaar minder intensief)

Ik persoonlijk zou zo weer voor een aparte PocketPC gaan. Ik moet er niet aan denken altijd zo'n groot ding bij te moeten hebben in m'n broekzak.
Mocht ik tijdens het stappen of wat dan ook iets moeten noteren, zet ik het wel tijdelijk in m'n telefoon.
Bij mij zou zo'n gecombineerd ding iig niet lang overleven vrees ik (strakke broeken). Mijn PocketPC zit òf in m'n binnenzak van m'n jas, òf ligt in de auto, nooit in m'n broekzak.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:44

denivan

de enige

Ik moet zeggen dat ik zelf nog zweer bij een gsm en PDA apart.

Meestal gebruik ik een Palm T2 of een Dell Axim X30 als PDA en m'n W800 doet dienst als GSM.

De GSM is ook gesynchroniseerd met Outlook, dus agenda inkijken lukt best als het moet en de PDA heb ik bij wanneer het nodig is.

Heb een paar keer geflirt met GSM/PDA in 1 apparaat, maar ben hier toch telkens terug van afgestapt omdat het net niet lekker geintegreerd was en ook te 'bulky' in vergelijking tot een gewone GSM.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Gewoon een IPaq. Doet alles wat je wilt.

• posttoast
Ah, gelukkig. Ik ben dus niet helemaal gestoord dat ik eigenlijk liever voor een aparte oplossing ga ;)

Maar nu de vraag: ondersteunen die apparaten ook WM6? Want als ik in de pricewatch kijk naar pure PDA oplossingen zie ik alleen maar WM5.

omniscale.nl

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Samsung SGH-I600:

Samsung SGH-i600 MS smartphone met WiFi

compact, superplat en komt als het goed is binnenkort met een update naar WM6

Pay peanuts get monkeys !

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:35
http://www.pdashop.nl/product/32082/ipaq-rx4240.html

Deze ipaq. Slechts 190 euro. Met Bluetooth en Wlan, kun je zo TomTom op draaien. Alleen het scherm is wat klein namelijk 2.8 inch. De hogere modelen (lees duurder) hebben een 3.5inch scherm.

Wel WM5. Waarom wil je eigenlijk WM6?

[ Voor 7% gewijzigd door BigSurf op 16-05-2007 13:51 ]

• posttoast
Ik wil vooral WM6 omdat die beter samen schijnt te werken met Vista. Maar ook stiekem wel een beetje omdat nieuwere versies leuker zijn ;)

omniscale.nl

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48
Sommige fabrikanten gaan ROM updates aanbieden zodat je (al dan niet gratis) kunt upgraden van WM5 naar 6. Dus het is wel handig om dat te controleren bij de fabrikant voor je een beslissing maakt.

• posttoast
Mottebelke schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:31:
Sommige fabrikanten gaan ROM updates aanbieden zodat je (al dan niet gratis) kunt upgraden van WM5 naar 6. Dus het is wel handig om dat te controleren bij de fabrikant voor je een beslissing maakt.
Ik meen gelezen te hebben dat de huidige generatie iPaqs sowieso geen update krijgt. Maar bestaan er gewoon nog geen "normale" PDA's met WM6? Ik kan ze niet vinden...

omniscale.nl

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ook 'n goede: Wat is je budget?
En waarom moet je perse een GSM-loze PDA hebben..?
Koop je er toch eentje die ook GSM-functie heeft maar je propt er geen simkaartje in.. :)

Zelf ben ik er gecharmeerd van de ETEN X500+ (met VGA-scherm) die binnenkort uit gaat komen!
(en ik heb net vanochtend m'n Qtek S200 verkocht haha)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 16-05-2007 14:36 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• posttoast
CLB schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:35:
Ook 'n goede: Wat is je budget?
En waarom moet je perse een GSM-loze PDA hebben..?
Koop je er toch eentje die ook GSM-functie heeft maar je propt er geen simkaartje in.. :)

Zelf ben ik er gecharmeerd van de ETEN X500+ (met VGA-scherm) die binnenkort uit gaat komen!
(en ik heb net vanochtend m'n Qtek S200 verkocht haha)
Ik heb niet echt een vastomlijnd budget. Als wat ik wil voor 200 euro kan is dat fijn, als het 300 euro kost kan dat ook.

Ik heb het idee dat GSM-loze PDA's compacter zijn, maar daar kan ik naast zitten.

omniscale.nl

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 22:43
WM6 gaat nog wel komen, het is pas "net" uit.

voor de rest, voor een goede PDA kan je altijd bij HP kijken:
De HX serie heeft geen ingebouwde gsm:
klik

asus is ook altijd een merk om naar te kijken:
klik Bij asus kan het nog leuk zijn om een mypal A730w op de kop te kunnen tikken, alleen nog 2e hands, wm2003SE. Rete snel, alles wat je maar wilt erop en een mooi vga scherm in een mooie behuizing

En voor de rest zou je inderdaad ook gewoon naar PocketPc phones kunnen kijken, en er dan geen sim-kaart in doen. PPC phone gaat met WM6 trouwens WM6 professional heten!
Pagina: 1