Geen geluid als ik een spel start

Pagina: 1
Acties:

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo mensen,

Ik wilde dit topic eerst bij gameproblemen neerzetten, maar dit ligt niet aan het spel...

Ik heb sinds gisteren BF2142 maar ik heb ingame helemaal geen geluid :'(
Als ik het spel opstart heb ik gewoon geluid, in de menu's heb ik ook gewoon geluid. Zodra ik connect met een server heb ik geen geluid meer..

Ik heb dan ingame geen geluid meer, maar onder windows ook niet... Windows media player heb ik gedraait, maar terwijl mijn liedje draaide hoorde ik geen geluid..

Ik denk dat ergens staat ingesteld dat hij kiest voor de onboard geluidskaart i.p.v mijn c-media PCI audio kaartje. Ik heb alleen geen idee waar je zoiets moet instellen...

P.S De onboard geluidskaart is niet "gejumped"(zo noemt iemand dat die de pc heeft geconfigureerd en gebouwd) dacht ik, hier komt dus ook geen geluid uit..

Kan iemand mij helpen?

Mvg,
Sythe

[ Voor 9% gewijzigd door Fishlip op 15-05-2007 15:18 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Dat kun je zien als je naar het configuratiescherm gaat en kiest voor Geluiden en audioapparaten. Onder de tabjes audio en spraak kun je dan de keuze maken.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Nope, nog nooit gehad.. Heb de laatste tijd wel last van dat het geluid wel eens vervormd. Een MP3-tje mist dan het e.e.a. en het klinkt dan alsof het onder water èn in een holle ruimt tegelijk afgespeeld wordt. Maar dat is incidenteel.

• Fishlip
Daar staat alles gewoon op C-media Audio Device...
"Alleen standaardspelpoort gebruiken" heb ik afgevinkt nu, maar nog steeds geen geluid...

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56
Bij Asus borden kun je in de bios de onboard geluidskaart disable-en. Heb je al eens geprobeerd om je geluidskaart bij anderen erin te prikken en het dan eens proberen of je dan wel geluid hebt?

Vette shit!

• Fishlip
Nee, maar ik heb ook wel geluid als ik gewoon windows draai, maar zodra ik het spel start en ingame ga (connect met een server) valt mijn geluid weg...

• R.E.
Heb je al gekeken door een koptelefoon aan te sluiten, of het spel daadwerkelijk de onboard kiest?

[ Voor 56% gewijzigd door R.E. op 15-05-2007 15:33 ]

Vette shit!

• Fishlip
Ja, maar zoals ik al zei is die waarschijnlijk niet gejumped, daaruit krijg ik namelijk ook geen geluid... Helemaal niet, ook niet onder windows. Moet ik daar jumpertjes goed zetten op het moederboard?

• R.E.
Als windows in de device manager je onboard geluidskaart niet laat zien, is ie ook niet geinstalleerd en als je daar ook geen onbekende apparaten ziet, is die ook niet actief. Dus nee.

Ik zou je kaart gaan testen in een andere pc.

Vette shit!

• Fishlip
Er staat wel onbekende hardware...

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/6797/hardwarekx1.png

En die hardware kan ik niet instaleren met software, hij kan tenmisnte geen software vinden..
En de standaardspelpoort staat uitgeschakeld, maar ook als die is ingeschakeld heb ik geen geluid.

[ Voor 50% gewijzigd door Fishlip op 15-05-2007 16:18 ]

• matel
Zou je eens het volgende willen uitvoeren: start > uitvoeren > type "dxdiag" (zonder aanhalingstekens). Doorloop nu de directsound en directmusic testen. Wellicht dat daar iets niet helemaal lekker zit.

• Fishlip
-------------
Sound Devices
-------------
Description: C-Media Wave Device
Default Sound Playback: Yes
Default Voice Playback: Yes
Hardware ID: PCI\VEN_13F6&DEV_0111&SUBSYS_011113F6&REV_10
Manufacturer ID: 1
Product ID: 100
Type: WDM
Driver Name: cmuda3.sys
Driver Version: 5.12.0001.0046 (English)
Driver Attributes: Final Debug
WHQL Logo'd: Yes
Date and Size: 10/28/2005 10:45:44, 1355456 bytes
Other Files:
Driver Provider: C-Media Inc.
HW Accel Level: Full
Cap Flags: 0xF5F
Min/Max Sample Rate: 100, 100000
Static/Strm HW Mix Bufs: 65, 26
Static/Strm HW 3D Bufs: 65, 26
HW Memory: 0
Voice Management: No
EAX(tm) 2.0 Listen/Src: Yes, Yes
I3DL2(tm) Listen/Src: Yes, Yes
Sensaura(tm) ZoomFX(tm): Yes
Registry: OK
Sound Test Result: All tests were successful.

---------------------
Sound Capture Devices
---------------------
Description: C-Media Wave Device
Default Sound Capture: Yes
Default Voice Capture: Yes
Driver Name: cmuda3.sys
Driver Version: 5.12.0001.0046 (English)
Driver Attributes: Final Debug
Date and Size: 10/28/2005 10:45:44, 1355456 bytes
Cap Flags: 0x41
Format Flags: 0xCC0

-----------
DirectMusic
-----------
DLS Path: C:\WINDOWS\SYSTEM32\drivers\GM.DLS
DLS Version: 1.00.0016.0002
Acceleration: n/a
Ports: Microsoft Synthesizer, Software (Not Kernel Mode), Output, DLS, Internal, Default Port
MPU-401, Hardware (Kernel Mode), Input, No DLS, External
MPU-401, Hardware (Kernel Mode), Output, No DLS, External
C-Media Wave Device, Software (Kernel Mode), Output, DLS, Internal
Microsoft MIDI-mapper (emulatie), Hardware (Not Kernel Mode), Output, No DLS, Internal
MPU-401 (emulatie), Hardware (Not Kernel Mode), Output, No DLS, External
Microsoft GS Wavetable-software (emulatie), Hardware (Not Kernel Mode), Output, No DLS, Internal
MPU-401 (emulatie), Hardware (Not Kernel Mode), Input, No DLS, External
Registry: OK
Test Result: All tests were successful.

Geen problemen dus...

• matel
Dan gok ik toch op een verkeerde instelling/probleem met/bug van BF2142 (icm je geluidskaart). Misschien een probleem met hardware acceleratie?:
Acceleration: n/a
Ga dus eens naar de geluidsinstellingen in Battlefield en schakel zoveel mogelijk uit en probeer het dan nog eens te spelen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

matel schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:16:
Dan gok ik toch op een verkeerde instelling/probleem met/bug van BF2142 (icm je geluidskaart). Misschien een probleem met hardware acceleratie?:

[...]

Ga dus eens naar de geluidsinstellingen in Battlefield en schakel zoveel mogelijk uit en probeer het dan nog eens te spelen.
Zie je zijn gehele plaatje niet? Zn soundcard drivers zijn niet geïnstalleerd, logisch dat je dan geen geluid krijgt.

@ TS. Download de nieuwste drivers van je kaart/chip en installeer ze, Windows zal heus lang niet alle apparaten vinden als je het laat zoeken naar drivers.

:o

• matel
Ik zie inderdaad zijn plaatje niet omdat ik slechts enkele domeinen mag bekijken op het werk :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

matel schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:09:
Ik zie inderdaad zijn plaatje niet omdat ik slechts enkele domeinen mag bekijken op het werk :P
Dan heb ik niks gezegd ;)
Zn multimedia-audiocontroller staat met een enorm geel vraagteken te wachten op drivers ;)
Pagina: 1