Toon posts:

Probleem met resolutie CRT bij aansluiting op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asus F3F Series laptop met een Mobile Intel 945GM Express Chipset Family die ik op een resolutie van 1200 x 800 heb staan en prima werkt. Als ik thuis ben wil ik mijn Ilyama Vision Master Pro 452 (19 Inch) hierop aansluiten. Ik plaats de kabel in mijn laptop en druk Fn + F8 waardoor het beeld wordt overgeplaatst naar mijn monitor. Echter de maximale resolutie blijft 1024 x 768 terwijl ik graag op 1280 x 1024 zou willen werken. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Stuurprogramma's van grafische adapter en CRT geupdate
- In 'laptopmodus' de resolutie van beeldscherm 2 (CRT) op 1280x1024 gezet en vervolgens met de Intel Dual Display Clone geprobeerd te klonen

Dit werkt nog steeds niet en ik zou graag willen weten hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb natuurlijk in de tweakers database gezocht en verder op internet maar kon niet de benodigde info vinden vandaar mijn post hier.

mvg,

Roel

Verwijderd

hij pakt nu de instellingen van je laptop monitor ...volgens mij ...dus die staan op 1024x768

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:36:
hij pakt nu de instellingen van je laptop monitor ...volgens mij ...dus die staan op 1024x768
Ik heb een laptop breedbeeld scherm die een resolutie van 1200x800 draait. Als ik dan het beeld verplaats naar mijn CRT dan draait die CRT op 1024x768. (hier bedoel ik dus niet een clone maar de functie Fn + F8 van mijn laptop, volgens mij probeerd de kaart dan gewoon een externe monitor aan te sturen)

Wat verder ook opvallend is is dat ik in de beeldscherminstellingen (tijdens laptopmodus) van beeldscherm 2 (Ilyama monitor) geen verandering kan maken in resolutie. Als ik een nieuwe resolutie selecteer en vervolgens probeer toe te passen springt ie gewoon weer terug naar de standaard van 800x600.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 15:20 ]

• _Leenroc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
Is het gelukt om een clone te maken met je laptop?

Ik heb een amilo 1505 laptop met svideo uitgang
Heb een lcd philips met svdeo

Wanneer ik deze aansluit lukt het me niet een beetje knap beeld te krijgen op de tv

Ideeen?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:16
ik had hetzelfde probleem
of ie mijn monitor niet herkende

ik heb via powerstrip een custom resolutie van 1280x1024 toegevoegd en nu doet ie het perfect