Toon posts:

Sigmatel vista drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb een Sony Vaio Fe41S met een sigmatel HD audio codec.

Ik heb echter een probleem met audio. Niet overal overigens, het probleem komt vooral voor in spellen, zoals bijvoorbeeld C&C3. Het geluid kun je vergelijken met de ruis die oude walkietalkies hadden. Opzich is een stem bijvoorbeeld wel te volgen, maar niet of deze over een walkietalkie praat dus.

Dit kraken deed het apparaat eerst zelfs in Windows! Tot ik een optie die "Systeem effecten uitscha" heb aangevinkt. Dit trouwens op een Engelse Vista, hoe daar opeens Nederlands, of een poing daartoe tenminste, komt weet ik niet.

Daarnaast wordt er helemaal geen opname apparaat herkent en werkt de hele microfoon dus niet! Terwijl er wel een microfoon ingang op het systeem aanwezig is natuurlijk.

Nu wordt Windows Vista standaard geleverd op deze PC en aangezien ik al een tijdje werk met Vista en daar heel tevreden over ben heb ik geen plannen om te downgraden.

De driver versie voor mijn codec (welk model is niet intressant want ze hebben daat algemene drivers bij wat voorheen Sigmatel was) is 6.10.0.5286. Dit is ook de laatste versie die op de vaio support sites te vinden is!

Weet iemand of er een betere driver onderweg is? Als ik op BETA drivers klik op de vaio site krijg ik een HTTP 500 error.

Verwijderd

Topicstarter
Kick...

Fucking dure laptop, alles default en geen geluid... Dat moet toch niet kunnen?!

Kga me maar een Audigy kaartje halen maar wel de laatste keer dat ik een Sony laptop besteld heb.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat ding met Vista geleverd werd zal ie vast nog geen jaar oud zijn en heb je dus nog volledige garantie :)
terug naar de winkel lijkt me dan ook het beste devies. Denk gezien de imho veel te hoge prijs (weinig bang for buck) van een Vaio dat er niet veel mensen zullen zijn die het zelfde probleem hebben namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
beta files, staat misschien iets tussen?

ftp://ftp.vaio-link.com/pub/DOWNLOADS/BETA/

Club Vaio forums:

http://club.vaio.sony.nl/...forum/listthreads?forum=6

Nederlandse vaio suppert site, geeft 6.10.5379.0 aan.

http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FE&m=2550

Sigmatel pc audio is trouwens overgenomen door:idt

http://www.idt.com/?id=3969

staan ook een uninstall instructions op.

google enzo

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:39:
Kick...

Fucking dure laptop, alles default en geen geluid... Dat moet toch niet kunnen?!

Kga me maar een Audigy kaartje halen maar wel de laatste keer dat ik een Sony laptop besteld heb.
Om er vervolgens achter te komen dat je ook met je Audigy weer driver-ellende aanhaalt, als je enigszins meer functies wilt dan alleen afspelen moet je dus de drivers kopen

nieuws: Creative vraagt $9,99 voor Vista Audigy-drivers

Verwijderd

Topicstarter
Thnxs giant, op het moment van topic start waren ze nog niet beschikbaar!
Ik weet dat het overgenomen is, maar ga de driver proberen als ik morgen terug ben uit Italie.

The eagle... Ja... so... laat mij het geld hebbem voor een mooie laptop met een ultiem scherm en mooie behuizing! Heb hem bij bij een leverancier van een werkgever besteld, je gaat je toch geen moeite doen om een top product terug te sturen wegens falend geluid....

Verwijderd

Topicstarter
Ook met de nieuwste drivers blijft het probleem bestaan...

Of ben ik de enige met deze CODEC en dit probleem?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kom nog maar eens terug op mijn opmerking...wil je nou werkend geluid of niet? Als Sony dat ding levert moeten ze hem ook volledig functioneel afwerken...en dat doet ie kennelijk niet. Dus terug, als ie via via is gekocht kun je er ook gewoon de importeur op aanspreken.

En vwb die opmerking van dat veel te dure: er staat imho, oftewel in my humble opinion. Snap dat je daar overheen leest, maar ik bedoel dus dat IK ze veel te dur vindt voor het gebodene :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1