[PHP] Schrijfrechten aan een map geven

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Mede Tweakers,

Ik ben al lang aan het prutsen maar ik krijg het niet voor elkaar. Zelfs niet naar zoeken op tweakers en google.

Ik heb een map waarin gebruikers van een CMS systeem plaatjes kunnen schrijven. Alleen op deze map staan nog geen schrijfrechten. Dus de plaatjes worden nog niet geupload. Normaal in (Linux) laat ik een scriptje (of met een FTP programma) rechten geven op deze map.

Nu is mijn vraag kan ik dit ook op een windows server??? en zo zou ja hoe?

Ik hoop dat iemand het weet.

Windsoft

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebruik je IIS of Apache? Heb je alleen toegang via FTP of is het je eigen server? Wat heb je zelf gezocht/gevonden? Zie hier Got search

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Ik gebruik zelf niks, het draait bij een hosting provider (niet mijn voorkeurs partij) Maar daar draait een IIS.

Windsoft

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Download FileMon van sysutils (nu overgenomen door Microsoft), dan kun je zien onder welke user account PHP probeert de file aan te maken. Die user geef je dan full control.
JoostMartijn schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:53:
Ik gebruik zelf niks, het draait bij een hosting provider (niet mijn voorkeurs partij) Maar daar draait een IIS.
Ga er maar vanuit dat je zelf niets aan kunt passen, maar dat je moet mailen naar je provider (tenzij je een fatsoenlijk control panel hebt)..

Maar ben zelf niet thuis in php op windows, dus ik kan het altijd verkeerd hebben (beheer alleen iis machines met asp en asp.net)

[ Voor 59% gewijzigd door axis op 15-05-2007 14:55 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij is php geen operating system, en als het geheel op IIS draait heeft het helemaal niks met Non-Windows Operating Systems te maken, dit past dus vast en zeker meer in Windows Clients of Client Software Algemeen afhankelijk van waar de rechten in te stellen zijn, daar kun je eventueel een nieuw topic openen, denk er wel aan dat we wel verwachten dat je zelf wat probeert en daar wat meer over vertelt dan "ik pruts wat en het werkt niet" en welk systeem je precies gebruikt.

Dit topic is gesloten.