Pimp/Oc Hardware (Proc/Mem/Mobo) 1200 €.

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Ik wil nieuwe hardware,maar heb altijd high end hardware gehad, en wil dit eigenlijk ook altijd blijven kopen. Maar ik hou niet van de 2x-zoveel-betalen-voor-1%-prestaties-prijs van snelste cpu's (bij videokaarten is dit in mijn ogen anders).

Dus nu wil ik hardware die snel is, heel snel is, maar het hoeft niet HET snelste te zijn omdat je daar een dikke meerprijs voor betaald.

Nu wil ik het systeem gaan overclocken, maar er moet ook een zekere "pimp" factor zijn, en nu heb ik een hekel aan die term, maar ben wel van mening dat mensen mogen zien dat je ergens veel geld in gestopt hebt.

Om een idee te geven van wat ik bedoel, in mijn leven heb ik de volgende hardware gehad : 6800ultra, 7800gtx, toen gtx sli, nu 8800gtx. ik heb een a8nsli premium, en daarna een DFI expert gehad. eerst met 2x 512 kingston hyperx (ch-5) toen 2 gb corsair CMX. een 3200+ (bij de release) en toen een X23800+ (bij de eerste prijsdrop).

Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik best wil betalen voor mijn hardware, zolang het maar een beetje reel blijft (geen fx-55's dus in mijn pc,en nu ook geen core Extreme), ook omdat ik die snelheid er eenvoudig zelf bij kan clocken. Daarbij is het leuk om te doen ;)

Mijn eissen zijn dus :
Mooie hardware
Snelle hardware
Oc-bare hardware.

Zelf zat ik te denken aan :

Een asus striker extreme, (pakweg 280 euro)
Het pimp-moederbord van dit moment, ledjes, mooie looks, en nog overclockers gericht ook. Heb alleen gelezen dat dit bord niet het maximale uit een Core Quad cpu haalt (http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=94). Van het mobo ben ik dus niet zo zeker

Cpu : (386 euro)
Xeon 3210, dit is een core quad met een andere sticker, met 4x 2,13 Ghz tot mijn beschikking. Ik wil graag quad core omdat de meeste dual cores op dit moment allemaal dezelfde maximale clocksnelheid hebben (3.6/3.7 Ghz als je geluk hebt) een hogere clocksnelheid kan ik er zelf wel bijclocken, meer Cores kan ik niet zelf bijmaken ( :o ) en ik geloof er heilig in dat multithreading de toekomst is... De meerprijs voor een q6600 vind ik dus niet rechtvaardig. Cpu is imo geen twijfelpunt.

Ram :
Waarschijnlijk : Corsair Twinx pc 5400 PRO. Ledjes, Cas 4, ocbaar. Anders eventueel Twinx Pc6400 (ligt voor de hand, maar 100 (!) euro duurder) of G.skill pc6400 (iets goedkoper, oc't mss ook wat beter, maar vooral ook vanwege de mooie zwarte heatspreaders :> ) Crucial ballistix PC8000 is ook te krijgen voor rond de 150 euro, en dan heb je iig de garantie dat je pc PC8000 haalt, hoewel ik daar bij het andere ram ook vanuit ga :)

Koeling : Tja, dan moet er nog een mooie cpu koeler op, en dat mag zo gek zijn als je het kunt verzinnen, MAC heeft bijvoorbeeld koelers met een peltier, die wou ik eerst een aanschaffen,maar nu blijkt dat die dingen dus echt een rotherrie maken vanwege de peltier (ligt ook wel redelijk voor de hand,maar toch jammer). Voor mijn 8800gtx (die heb ik al) wil ik voor een Thermalright Hr-03plus gaan, tesamen met een losse (stille) fan. Wat ik op mijn cpu wil weet ik nog niet, suggesties zijn welkom... Ik zit zelf in ieder geval in de richting : tower, zo groot mogelijke fan, heatpipes, duur, en opvallend te denken... Coolermaster's Gemini lijkt me ook wel wat :D

heb inmiddels ook deze gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/cooler%20master%20gemini%20ii_04290750452/14549.png
Met dank aan :
Dawan.

Gaandeweg vul ik de ts nog aan met plaatjes, ideen, gedachtes, tips en uhm... tricks?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Koop die Ballistix, veruit het beste geheugen.
En voor de CPU koeler ? Pak een coolermaster Gemini II of een Tuniq Tower of zoiets :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
DaWaN schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:50:
Koop die Ballistix, veruit het beste geheugen.
En voor de CPU koeler ? Pak een coolermaster Gemini II of een Tuniq Tower of zoiets :)
haha gaan we nu elkaar helpen met koelers kopen O+ ? Gemini 2 kende ik nog niet, ff uitzoeken.. Tunic tower is ook zeker een optie.

Een PRE is trouwens als je 2 120 mm fans aan kunt sluiten, wat bij de tunic met beetje knutselen wel mogelijk is... Ik heb een Akasa Eclipse als kast, dus het past heus allemaal wel :)

Edit : oooh die gemini is sexy 8) THX ! zeker een optie !

[ Voor 5% gewijzigd door HeepH op 15-05-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Voor de pimp factor een MachII op je cpu :Y)
liever een goedkopere SS unit van U_R bijvoorbeeld die beter presteerd

Verder ben je zelf aardig uit zo te zien, ik vind de keuze voor de xeon erg interessant, heb daar zelf nooit aan gedacht eigenlijk d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Extera op 15-05-2007 14:56 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Hmm ik vind het eigenlijk een beetje vreemd. Waarom wil je per se dure spullen hebben |:( Hardware moet goed zijn, niet duur. Een E6400 kan je op 4GHz klokken in de meeste gevallen. Een E6600 kan dat ook. 4GHz is ook een beetje de max met luchtkoeling. Jij zou dan liever de E6600 hebben ivm meer patsfactor ofzo?? :X

Komt op mij raar over, hang je ook een prijskaartje op je PC als je bvb naar een LAN gaat? ;) Zelf hou ik er niet zo van, maar ik heb dan ook gewoon een dichte kast daarom :P

Voor je moederbord zou je misschien nog wel naar de borden met P35 chipset kunnen kijken. Die zijn goedkoper en mooier in mijn ogen. Ze klokken ook erg lekker :) De cpu vind ik zeer slim iig! :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Extera schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:55:
Voor de pimp factor een MachII op je cpu :Y)
liever een goedkopere SS unit van U_R bijvoorbeeld die beter presteerd

Verder ben je zelf aardig uit zo te zien, ik vind de keuze voor de xeon erg interessant, heb daar zelf nooit aan gedacht eigenlijk d:)b
Heb zitten denken aan (chilled) water, of een P-ch unit van bijv U_R maar vind de risicos, het gebruiksongemak (meeslepen naar lans) en de kosten te hoog...
R-O-Y schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:55:
Hmm ik vind het eigenlijk een beetje vreemd. Waarom wil je per se dure spullen hebben |:( Hardware moet goed zijn, niet duur. Een E6400 kan je op 4GHz klokken in de meeste gevallen. Een E6600 kan dat ook. 4GHz is ook een beetje de max met luchtkoeling. Jij zou dan liever de E6600 hebben ivm meer patsfactor ofzo?? :X
Ik wil ook geen E6600, ik trok een vergelijking met een Q! 6600.

Een quadcore, ik kies hier juist de goedkoopste quadcore uit,omdat ik niet wil betalen voor een toename in clocksnelheid(en) omdat ik die er zelf wel bij clock.

En nee een prijskaartje hangt er niet aan, maar als iemand vraagt : wow wat zit daar in, dan zal ik hem met trots vertellen dat er 2 gieg ram, een 8800gtx (of mss tegen die tijd wel sli) en een quad core inzit... En dat je hem toch niet hoort als je er naast moet slapen.

OVERIGENS heb ik alle onderdelen voor waterkoeling hier thuis liggen,maar ik vind het onhandig en de blokjes voor je cpu en vga zijn toch vrij duur (vooral voor mijn vga dan...)

[ Voor 52% gewijzigd door HeepH op 15-05-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Je kunt denk ik beter een P35 bord kopen, die klokken beter met een quadcore, nadeel is echter weer dat je dan geen SLI kunt draaien

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
En dan moet ik ddr3 aanschaffen? geen sli idd ook een nadeel. en er is geen P35 bord met ledjes...

Mja hier heb je een gigabyte bord, maar dat is net een discotheek !

Extera in "[OC] Intel Bearlake Overclocking - Ervar..."

de MSI P35 Platinum en de P5K lijken me wel interressant...

[ Voor 75% gewijzigd door HeepH op 15-05-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

P35 is met DDR2 of DDR3, er is dacht ik ook 1 bord met 4 DDR2-sloten en 2 DDR3-sloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Of als je geen P35 wilt kan je in plaats van een Striker Extreme ook een Abit AB9 QuadGT overwegen. In mijn ogen bijzonderder dan de Striker. Verder krijgen alle 2 borden (en ook de P35`s) echt wel het max uit een quad core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
-ErikE- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:52:
Of als je geen P35 wilt kan je in plaats van een Striker Extreme ook een Abit AB9 QuadGT overwegen. In mijn ogen bijzonderder dan de Striker. Verder krijgen alle 2 borden (en ook de P35`s) echt wel het max uit een quad core.
Waarom bijzonderder? wel mooi bord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Heephstan schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:01:
[...]

Waarom bijzonderder? wel mooi bord :)
en in het echie nog een stuk mooier ;) /me -ErikE- heeft een AB9 QuadGT

omdat iedereen die een sloot geld uitgeeft een Striker Extreme koopt. De motivatie is dan: "het is Asus dus zal wel goed zijn" en "het is het duurste dus zal wel goed zijn" De QuadGT heeft dezelfde functionaliteit als een P5B Deluxe maar gek genoeg wordt die laatste altijd aanbevolen. Terwijl BIOS updates, drivers, bereikbaarheid van de website bij Abit wel goed zijn i.t.t. bij Asus.

Trouwens, ik zie nu dat je een 8800GTX hebt, als je SLI overweegt is een 680i bord wel aan te raden. Boven een (crossfire ondersteunend) p965 bord.

[ Voor 5% gewijzigd door -ErikE- op 15-05-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik denk dat een leuke kast (eventueel waterkoeling als je dat aandurft) een groter 'bling' effect heeft dan een moederbord dat er leuk uitziet. Kijk, een duur systeem uitzoeken (en in elkaar laten zetten) kan iedereen, het gaat erom wat je er mee wilt. Gamen + overklokken lees ik tussen je regels door. In dat geval, grijp een P5B, AB9 (geen ervaring met beide, P5B is wel bekender), pak een simpele dualcore, en ga oefenen. Zomaar even 50% erbij klokken klinkt heel leuk, maar het is de vraag of je het haalt. Ik ken je skills niet, maar voor een heleboel mensen zijn de ram-timings op een goed overklokbord best ingewikkeld, en die laten ze dus staan. Tja, had dan een goedkoper exemplaar gehaald... Een quad-core is nieuwer, maar wat doe je (of ga je doen) om die extra cores en prijs te rechtvaardigen? Als je single-threaded applicaties draait (de meeste spellen) ga je alleen maar achteruit, want quad cores zijn lastiger te overclocken, draaien bijna nooit die 3.6Ghz, en zijn nog duurder ook... Voor die quad core kun je 2 dualcores verknallen, als je een beetje shopt, ben je voor een paar honderd euro goedkoper uit, en kun je een keer de boel opblazen. Als overklokker geen gek idee toch?

Afijn, keuzes keuzes... Succes met ze maken

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Leuke bijkomstigheid is dat je bijna niks kan verknallen tegenwoordig. Zelfs de bios resetten is (iig asus bordjes) niet eens meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:28
Qua koeler zou ik zelf persoonlijk geen gemini nemen om een quad te koelen. Heb het zelf ook geprobeerd maar prestaties vielen heel erg tegen met 2 * papst 4412FGL fans.
Lijkt erop dat bij de extreme vermogens die een oc'd quadcore produceerd de gemini heatpipes de hitte niet snel genoeg kunnen transporteren. Het 'radiator' gedeelte van de fan bleef vrij koel, terwijl de heatpipes (en de cpu) gloeiend heet waren. Max 24/7 met gemini op m'n quad was ongeveer 3200mhz. (8*400@1.3v). Op (378*9@1.3875) met de gemini raakte de cpu overhit naar ongeveer 10min prime95 op 4 cores.
Heb nu een Scythe infinity met dezelfde fans (2*120mm papst) gemount en dat koelt hem stukken beter dan de Gemini. 400*9@1.475 is nu goed te doen, alhoewel ik onder load de fans wel vol los moet draaien om de temps een beetje binnen de perken te houden. (~75-78 max). Als nadeel moet ik hier melden dat ik de standaard mounting niet echt vertrouwde, zeker aangezien de heatpipes op m'n huidige moederbord (p5k) hier erg in de weg zaten en ik het "click" systeem vrijwel onmogelijk vast kon klikken. Heb zelf een bevestiging geknutseld met een paar bouten en wat veren. Daarnaast kan ik niet echt zeggen dat de Scythe Infinity in de category "mooi" valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stephan, ga voor de x68 en een striker. prestatie-qualiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
oeps.

[ Voor 99% gewijzigd door HeepH op 16-05-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
-ErikE- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:05:
[...]
en in het echie nog een stuk mooier ;) /me -ErikE- heeft een AB9 QuadGT

omdat iedereen die een sloot geld uitgeeft een Striker Extreme koopt. De motivatie is dan: "het is Asus dus zal wel goed zijn" en "het is het duurste dus zal wel goed zijn" De QuadGT heeft dezelfde functionaliteit als een P5B Deluxe maar gek genoeg wordt die laatste altijd aanbevolen. Terwijl BIOS updates, drivers, bereikbaarheid van de website bij Abit wel goed zijn i.t.t. bij Asus.

Trouwens, ik zie nu dat je een 8800GTX hebt, als je SLI overweegt is een 680i bord wel aan te raden. Boven een (crossfire ondersteunend) p965 bord.
Ja ik zou wel graag SLI willen draaien, en daarbij vind ik die ledjes en de pimpfactor van een asus striker extreme juist wel weer tof, ik vind dat wel iets hebben :) De quadGT is niet zo showy en dat mag een moederbord van mij best zijn, overigens vind ik het ook geen lelijk moederbord, wat ik van veel andere (vooral de P35 borden, daar zit zelfs roze op :O ) soms wel vind.
FreezeXJ schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:19:
Ik denk dat een leuke kast (eventueel waterkoeling als je dat aandurft) een groter 'bling' effect heeft dan een moederbord dat er leuk uitziet. Kijk, een duur systeem uitzoeken (en in elkaar laten zetten) kan iedereen, het gaat erom wat je er mee wilt. Gamen + overklokken lees ik tussen je regels door. In dat geval, grijp een P5B, AB9 (geen ervaring met beide, P5B is wel bekender), pak een simpele dualcore, en ga oefenen
Ik wil een Quad core, omdat ik een Quad kan betalen :+ Zo simpel is het, ik wil kwa technologie het nieuwste van het nieuwste in huis halen. En ik ben er van overtuigd dat een quad binnen afzienbare tijd nut heeft. Daarnaast render ik voor mijn lol wel eens iets in max, of klooi ik aan in photoshop, en ik game veel en veel games hebben tegenwoordig dual/quad support.

Met mijn overclock "skills" zit het wel goed. Ik heb genoeg ervaring om een duur bord te kunnen verantwoorden (en als ik dat niet had zou ik ook geen DFI Expert kopen, het highest end S939 bord gericht op overclockers). Van memory timings (je had een stuk of 30 opties op je dfi expert) lig ik niet wakker...

Waterkoeling heb ik hier in een bak liggen. Cpu, Nb, Vga, dual rad, pompje, alles heb ik liggen maar het is zo'n gedoe om het allemaal te assembleren, en te verslepen naar lans e.d. Ik heb waterkoeling echter nog niet volledig afgeschreven,maar wel op een laag pitje gezet. Ik zou anders een nieuw cpu, en een nieuw gpu blokje moeten kopen, en mijn northbridge laat ik dan passief gekoeld. Maar mooie waterkoelingsblokjes (kwa design, dus wederom pimpfactor) mogen ook gesuggesteert worden :). Ik heb in het verleden een watergekoelde cpu, nb, vga (sli) setup gehad, dus ook hier heb ik ervaring mee :)
Etharion schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:20:
Qua koeler zou ik zelf persoonlijk geen gemini nemen om een quad te koelen. Heb het zelf ook geprobeerd maar prestaties vielen heel erg tegen met 2 * papst 4412FGL fans.
Kijk hier heb ik iets aan :) Jammer dat de gemini II niet sterk genoeg is om dit alles te koelen, maar het zijn juist deze ervaringen die er voor zorgde dat ik dit topic aanmaakte, ja ik neig nu sterk naar in een scythe infinity of een thermalright 120 ultra extreme. Ik vind de scythe mooier, de thermalright is beter. Heb alleen nog niks kunnen vinden waar ze de thermalright met 2 fans testen,maar heb hier ook nog niet echt hard naar gezocht :) Overigens lees je overal gez**k over de mounting van de scythe,maar heb een mooie tutorial gevonden ergens die een goede manier van mounten omschreef, hoewel ik dat zelf ook wel uitgepuzzelt zou hebben :) (hierzo : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117054)
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:17:
stephan, ga voor de x68 en een striker. prestatie-qualiteit.
Vind de X6800 echt te duur, de striker is tot nu toe wel mijn favo moederbord, maar de P5K deluxe wifi vind ik ook mooi. Vind de p5k3 mooier,maargoed, ddr 3 ram is echt onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Heephstan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:47:
[...]

en daarbij vind ik die ledjes en de pimpfactor van een asus striker extreme juist wel weer tof, ik vind dat wel iets hebben :) De quadGT is niet zo showy en dat mag een moederbord van mij best zijn,
ik zal morgen wel even een filmpje voor je maken ;) Er zitten namelijk 12 LED`s onder de QuadGT en die kan je in 10 verschillende manieren patroontjes laten maken. Dit schijnt dus vanonder de randen van je bord vandaan. Verder wordt het geheugen verlicht door twee rooie ledje tussen de DIMM`s in. Al met al genoeg pracht en praal me dunkt (ik heb zelf de LED`s uitgezet, vind dat maar niks. Schrok ook goed toen ik voor `t eerst de pc aan deed:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Gutttt,

Inmiddels naar rijp innerlijk beraad :

Ik wou een evga/xfx bord, maar daar zit geen DTS CONNECT op, dus het word een asus commando of asus striker extreme, en dan neig ik naar de striker extreme, zit er dan alleen nog aan te denken om alle heatsinks te vervangen met :
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/680ibsp32.jpg
http://www.webshop-innova...www.webshop-innovatek.de/

omdat het er gewoon vreselijk mooi uit ziet in mijn ogen.

Het geheugen word OCZ FLEX XLC.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/images/products/memory/b/FLEX_XLC_module.jpg

En voor de processor : Nu tijdelijk een E4300, tot de prijsdaling, dan haal ik een core Quad.

Ik ga het hele zwikkie toch maar waterkoelen, omdat een nieuw high end waterblokje net zo duur is als een high end cpu koeler, en de rest van de spullen heb ik al liggen :)

[ Voor 10% gewijzigd door HeepH op 27-05-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fretzie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:16
Denk aub 2 keer na voordat je een Striker koopt. Heel veel bling en al wat je wilt. Maar het is echt gokken dat je een goeie versie te pakken hebt. Ze zijn zo instabiel als wat.

Zit intussen zelf aan miijn 2e Striker toe en nog is er geen stabiliteit in te krijgen. Indien je nog wat geduld kunt uitoefenen, hou de RoG van Asus in het oog. Er is een moederbord op komst met de P35 chipset. Vermoedelijk dezelfde bling factor als de Striker.

Noemt de Blitz Formula (DDR2) of Blitz Extreme (DDR3).
Echt, denk 2 maal na voordat je die Striker bestelt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
[b][message=28111172,noline]
Noemt de Blitz Formula (DDR2) of Blitz Extreme (DDR3).
Echt, denk 2 maal na voordat je die Striker bestelt. :-)
http://xtremesystems.org/...?t=145623&highlight=Blitz

Een hoop onzin, als hij maar presteert imo.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1