zijn bezig met netwerk aansluiting met getwiste utp kabel. nu is de vraag hier ontstaan daar bij het netwerk onderzoeken er niks gevonden wordt. moet er nu alnog een terminator aan??
Terminator aan een utp kabel?? Dat heb ik nog niet gezien
Maar als je dus een utp netwerkje hebt moet je een hub ertussen gooien, je kunt geen comps aan elkaar linken door een utp kabeltje ertussen te spannen (toch?
)
Ritch: dat kan wel, met een crosslink(twisted) kabel.
UTP heeft geen terminators.
als je meer dan 2 PC's aan elkaar wilt knopen moet je een hub of switch hebben, en dan uiteraard geen crosslink(twisted) kabel gebruiken.
UTP heeft geen terminators.
als je meer dan 2 PC's aan elkaar wilt knopen moet je een hub of switch hebben, en dan uiteraard geen crosslink(twisted) kabel gebruiken.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
heren beide bedankt voor de info, me laatste netwerkje was nog met coax zodoende mijn vraag dus. geen terminator dus dan weet ik genoeg en gaan we verder met de software instelling te checken. txs all
Hmmm... Nu we het toch over netwerkkabels hebben: Weet iemand wat voor kabel Chello levert bij de Com21 modems in Friesland (wel of niet cross)?
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Crosscable is denk ik iets duurder, want deze worden niet zoveel gebruikt. Je kan er zelf ook 1 maken. Kijk eens bij:
http://www.netspec.com/hot_topics.html
Er staat daar nog veel meer leuke info!
Uuh, even voor de duidelijkheid: je moet bij de 10BaseT Wiring Guide zijn...
Tip: Je kan ook van telefoondraad een 10 Mb crosscable maken (niet te lang! max. 2 meter ofzo). Je hebt immers maar vier draadjes nodig.
Flotter: Moet haast wel een patch-kabel zijn. Je kan het aan de kleuren van de draadjes zien: aan beide einden gelijk, dan is het geen crosscable.
http://www.netspec.com/hot_topics.html
Er staat daar nog veel meer leuke info!
Uuh, even voor de duidelijkheid: je moet bij de 10BaseT Wiring Guide zijn...
Tip: Je kan ook van telefoondraad een 10 Mb crosscable maken (niet te lang! max. 2 meter ofzo). Je hebt immers maar vier draadjes nodig.
Flotter: Moet haast wel een patch-kabel zijn. Je kan het aan de kleuren van de draadjes zien: aan beide einden gelijk, dan is het geen crosscable.
Pagina: 1