Footer afdrukken op laatste pagina

Pagina: 1
Acties:

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hoi,

ik heb het volgende probleem... ik wil een footer-div (met daarin een "handtekening" vakje) afdrukken op de laatste pagina. Met de style { bottom: 0px; } werkt het prima als je maar 1 pagina hebt... de footer-div wordt keurig onderaan afgedrukt. Echter, als de afdruk uit meerdere pagina's bestaat, wordt de footer-div op de eerste pagina afgedrukt... terwijl ik hem op de laatste pagina wil hebben. Heb ook geprobeerd met page-breaks te werken, maar dat is helaas geen optie, omdat ik niet precies weet wanneer de pagina's gebreakt moeten worden, aangezien de inhoud dynamisch wordt opgebouwd en ook niet een vooraf bekende hoeveelheid ruimte inneemt. Ik vind alleen maar mensen met hetzelfde probleem, maar nog niemand die er een oplossing voor weet.

Mijn vraag: is dit uberhaupt mogelijk en zo ja hoe?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Voor zover ik weet is dit met de huidige stand van zaken (lees: browser implementaties) enkel met CSS(2) niet (goed) werkend te krijgen; je zult dan beter kunnen grijpen naar wat server-side technieken en (bijvoorbeeld) een PDF genereren. Ik meen (maar ben even niet zeker) dat CSS3 meer (schuine streep betere) print-ondersteuning heeft.

Edit: http://www.w3.org/Style/CSS/current-work#paged-media :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 15-05-2007 13:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je dit toevoegt:[code=css]div#footer{
page-break-before: always;
}[/]Werkt dat niet?

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 15-05-2007 13:23 . Reden: Aarg, waarom lees ik topic starts maar voor de helft?? ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mithras schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:21:
Als je dit toevoegt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
div#footer{
  page-break-before: always;
}
Werkt dat niet?
Dan krijg je altijd 2 pagina's, maar als het op 1 zou passen moet daar natuurlijk de footer nog bij verschijnen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ok... dank voor de link... dan de handtekening maar niet onderaan de pagina, maar gewoon onder het laatste item... helaas pindakaas...