Toon posts:

Internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Xs4all Basic Adsl verbinding.

Nou valt om de zoveel tijd mijn internet weg. Soms voor maar een paar minuten. Maar soms ook voor een half uur. Ik pruts dan wat aan mijn DHCP release. En ik restart m'n internet router. Maar dit helpt niet altijd. Soms wel soms niet :S

Ook op mijn andere netwerk pc's is dit dan het geval.

Ik heb een ADSL Modem van sitecom DC-215 A. Verder ook een router van sitecom.

Iemand een idee wat het kan zijn?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is er ook een logboekmelding gemaakt in je router of kan je router die niet genereren?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen melding o.i.d.
Mijn browser nokt er gewoon mee. En internetverbinding is weg. Wel heb ik nog gewoon netwerkverbinding met alles... Ik zal die log eens gaan zoeken dan.

Verwijderd

Op het moment dat je verbinding wegvalt kun je een proberen om te pingen naar ip-adressen.
72.14.207.99 (google) .
En in je interne netwerk, hebben andere computers wel internet ?

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Heb je de mogelijkheid een ander modem/router te proberen?
Deze kunnen vaak dit soort problemen geven...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Als het wegvalt, heb je dan nog wel een IP-adres? En zo ja, kun je dan nog wel op de webinterface van je router komen?

Verwijderd

Weet niet of je het draadloos heb. misschien overheen gelezen, maarkan het niet dat die kabel die van je computer naar de modem loopt ( je ethernet-kabel) niet goed is? :) Het valt te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik kan gewoon het ipadres van mijn router gebruiken. En in dat menu komen. Ik heb het niet draadloos. Andere pc's doen het dan ook niet.

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:21:
Bedankt voor de reacties. Ik kan gewoon het ipadres van mijn router gebruiken. En in dat menu komen. Ik heb het niet draadloos. Andere pc's doen het dan ook niet.
Is je ADSL line nog wel actief, en hoeveer zit je van de centrale?

Ik had n.l. ook een basic abbo bij XS4ALL waarbij ook zeer regelmatig werd gedisconect(modem)
achteraf bleek de afstand naar de centrale te groot te zijn .

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51
Op welke snelheid traint je modem in? En welke snelheid is XS4ALL basic, ik denk 6000/768. Vergelijk de snelheid waarmee het modem intraint met de snelheid wat het eigenlijk moet zijn.

Waarschijnlijk is de intrain snelheid een stuk lager. Betekend dat je te ver van de centrale zit waardoor je DSL lijn vaak uitvalt.

Enige optie is dan downgraden.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Pagina: 1