Hallo tweakers,
Ik ben sinds een tijdje bezig met het maken van een applicatie binnen access. In grote lijnen werkt alles, maar nu heb ik nog wat kleine aanpassingen die ik wil maken om het wat overzichtelijker te maken.
In een van mijn formulieren staat een overzicht van mensen met afspraken. Nu komt het voor dat sommige mensen nog geen datum hebben voor een afspraak. Ik zou graag willen dat bij de lege datum velden hier de achtergrond kleur van veranderd naar bijvoorbeeld rood.
Zelf ben ik op de volgende code uitgekomen:
Maar het probleem is bij mijn code is dat alle velden of rood, of wit worden.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen?
Alvast mijn dank
Ik ben sinds een tijdje bezig met het maken van een applicatie binnen access. In grote lijnen werkt alles, maar nu heb ik nog wat kleine aanpassingen die ik wil maken om het wat overzichtelijker te maken.
In een van mijn formulieren staat een overzicht van mensen met afspraken. Nu komt het voor dat sommige mensen nog geen datum hebben voor een afspraak. Ik zou graag willen dat bij de lege datum velden hier de achtergrond kleur van veranderd naar bijvoorbeeld rood.
Zelf ben ik op de volgende code uitgekomen:
code:
1
2
3
4
5
| If IsNull(Datum.value) Then Datum.BackColor = vbRed Else Datum.BackColor = vbWhite End If |
Maar het probleem is bij mijn code is dat alle velden of rood, of wit worden.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen?
Alvast mijn dank