[VBA/Access] Bij leeg veld andere achtergrond kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben sinds een tijdje bezig met het maken van een applicatie binnen access. In grote lijnen werkt alles, maar nu heb ik nog wat kleine aanpassingen die ik wil maken om het wat overzichtelijker te maken.

In een van mijn formulieren staat een overzicht van mensen met afspraken. Nu komt het voor dat sommige mensen nog geen datum hebben voor een afspraak. Ik zou graag willen dat bij de lege datum velden hier de achtergrond kleur van veranderd naar bijvoorbeeld rood.

Zelf ben ik op de volgende code uitgekomen:
code:
1
2
3
4
5
If IsNull(Datum.value) Then
        Datum.BackColor = vbRed
Else
        Datum.BackColor = vbWhite
End If

Maar het probleem is bij mijn code is dat alle velden of rood, of wit worden.

Zou iemand mij op weg kunnen helpen?

Alvast mijn dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een doorlopend subformulier. Als je daar een van de eigenschappen aanpast wordt het voor alle aangepast (als ik het me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, het is een doorlopend subformulier.

Betekend dit dat het niet mogelijk is om slechts enkele velden een andere kleur te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Volgens mij niet, ik ben hier al een lange tijd naar op zoek maar blijf met het probleem zitten dat op een doorlopend formulier 1 eigenschap voor alles geldt. Ik wil voor mijzelf alle orders tonen voor 1 klant en wanneer er een order is afgewezen dan moet ForeGroundColor "rood" zijn en bij een geaccepteerde order "groen". Bij een doorlopend formulier gaat dit niet en het is mij tot op heden niet gelukt hier een oplossing voor te vinden terwijl ik alles behalve onkundig ben met VBA. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kijk eens naar de optie Voorwaardelijke opmaak. Die kan jullie beide helpen. Ook op doorlopende subformulieren per regel/control een andere opmaak.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.