Toon posts:

Sony STR-DA3200ES VS STR-DA1200ES

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sony heeft onlangs die nieuwe ES serie gepresenteerd.
Deze bestaan uit: Topmodel 5200 ES middenklasser 3200ES en het instapmodel 1200ES

Nu gaat mijn keuze uit naar de 1200ES of de 3200ES.
Ik zit hier in twijfel, de 1200ES heeft zo goed als alle functies als de 3200ES.
Op het upconverting (1080P),multiroom en wat vermogen na.

Nu is mijn vraag: Wie heeft er ervaring met deze nieuwe serie.
Is het de extra 150 euro waard voor de opties van de 3200 t.o.v de 1200
Beeld: HD-beamer.

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 21:54

SmidsY

hallo!?.............

Ik heb zelf voor de STR-DA1200ES gekozen na beide beluisterd te hebben en div. gebruikersreviews gelezen te hebben. Dit enerzijds de prijs/kwaliteit verhouding anderzijds dat de extra opties in mijn geval geen meerwaarde bieden. (zo upconvert mijn DVD-speler bijv. het signaal al). Ik raad je aan eens wat te lezen op avforums lopen div. topics over alle drie de ES versterkers (waaronder ook vergelijkingen)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je gelijk aan als je dvd speler dat al doet.
Echter heb ik op dit moment geen dvd-speler meer (QS serie dvd+receiver verkocht)
Ik zit te denken aan een blu-ray/hd-dvd speler ipv weer een normale dvd speler.

Is het goed te merken met upconverting? Qua beeldkwaliteit
En hoe ervaar je de stereo weergave?

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 21:54

SmidsY

hallo!?.............

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:32:
Is het goed te merken met upconverting? Qua beeldkwaliteit
En hoe ervaar je de stereo weergave?
Ik gebruik als dvd-speler de DVP-NS92V Maar het verschilt enorm per film of het een verbetering is of niet. In sommige gevallen is het echt een stuk beter en in andere gevallen is het i.v.m. component een stuk slechter. Maar van een goed ge-encodeerde dvd uitgaande is het een verbetering.

Wat betreft stereo weergave ik ben afgelopen vrijdag overgestapt van SCD-XB940QS naar SCD-XA1200ES en ben tevreden met de overstap. Heb +/- 40 SA-CD titels en +/-350 CD titels en stereo bevalt mij zeer goed. Zowel op gemodereerde volume's (en koptelefoon) als wanneer dit "iets" wordt opgekrikt.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.