Ervaringen met Sager notebooks?

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:25
Hey iedereen,

Momenteel overweeg ik de aanschaf van een nieuwe laptop, als vervanging van mijn Dell Inspiron 9100. Nu ben ik via-via bij http://www.sagernotebook.com terecht gekomen. Met de huidige wisselkoers €/$, kan je daar een laptop voor $3000,00 samenstellen, die je slechts (ongeveer) €2200,00 betaalt.

Nu is het probleem: ze zitten in de VS, wat nogal eens problemen kan geven ivm invoer/uitvoer en (eventueel) als er problemen zijn voor de garantie.

Heeft iemand hier ervaringen met
1) het bestellen van goederen in de VS (wat met douanerechten e.d.)
2) sager notebook: ze zien er degelijk uit, maar als ik om het half jaar iets moet terug sturen naar ginder, blijf ik toch beter in Belgie (of de EU).

Alvast bedankt voor eventuele tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is natuurlijk al helemaal lastig als je spullen bij een klein Amerikaans bedrijfje koopt.
Als je bij de grote merken kijkt (Lenovo/Dell/Alienware) e.d. kan je vaak ook gewoon support krijgen in de EU (of iig worldwide support erbij kopen)

Problemen met douanerechten kan je inderdaad krijgen, maar ik denk dat je eerst tegen een ander probleem aan loopt. Bijna geen enkel bedrijf in de US verstuurd internationaal. En als dan al zijn zij verplicht op de doos te schrijven dat er een laptop van $3k in zit waar jij dus 19% BTW ($570) over mag betalen + extra kosten. Dat plus het gebrek aan garantie maakt het dan minder interesant.

Ik ben zelf ook van plan om binnenkort een (Lenovo) laptop in de US te kopen. Maar ik ga binnenkort een paar weken naar de US en heb daar dan ook een vast woon adres. Zo ben ik ook beschermt tegen DOA's, ik kan hem gewoon nog even checken in de US. Je moet er niet aan denken als je via allerlei ingewikkelde manieren dat ding naar Nederland haalt en dan een DOA krijgt :X
De beste manier is om het naar iemand in de US te sturen die het daarna weer verder stuurt naar jou met misschien een ietwat ander bedrag op de douane bon ;) (Er bestaan eenmanszaakjes van expats in de US die dit soort dingen doen)

Verder zijn hier honderden topics over op GoT, heb je die al gezien?

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 15-05-2007 12:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
De prijzen ontlopen zich niet erg veel met de zepto's. Ik denk persoonlijk dat de moeite die je moet doen zich niet terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dottie schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:15:
De prijzen ontlopen zich niet erg veel met de zepto's. Ik denk persoonlijk dat de moeite die je moet doen zich niet terugbetaald.
Die prijzen zijn niet echt hoog nee, maar let wel, dat is zonder BTW.
Prijzen in de VS zijn gewoon belachelijk laag. Het is bijna allemaal 40% goedkoper dan hier.
Bij die Lenovo X60 tablet die ik wil kopen bijvoorbeeld, voor een helemaal geupgrade laptop betaal je in de VS $2300, dat is €1700, in Nederland is het instap model met veel mindere specs voor €1800 te krijgen. (tegen €1100 voor dezelfde config in de US)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 15-05-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Ik heb al geïnformeerd, en ze versturen de zaken via UPS.
En t laptopje moet liefst wel effe naar België, dus is t helaas 21% BTW.

En bij ZEPTO zie ik helaas geen 17" scherm.
Nuja, ik wacht zowiezo nog even tot het Santa Rosa platform iets beter beschikbaar is :)

Helaas ken ik niemand in de VS, dus ALS er effectief BTW te betalen is, zit een groot deel van het prijsverschil waarschijnlijk daarin (2200 + ongeveer 600 kom je ook al aan 2800) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 09:56
als je zoveel uit wilt geven kun je een hele mooie dell kopen met 17inch hoor:)

de latitudes zijn inmiddles bij de d830 (santa rosa) :)

en de presision ook :) en die hebben modellen met 17 inch

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Helaas heeft de D830 geen 17"
En de presision M65/M90 zijn geen Santa Rosa volgens mij :)
Deze 3 staan bij de "kleine ondernemingen".
Bij het onderdeel "Consumenten" is er ook geen Santa Rosa te verkrijgen.

Punt is ook dat ik zoveel geld niet *WIL* uitgeven (daarom dat ik even in de VS ging kijken ... dat komt dan wel effe goedkoper uit :) )
Nuja, naar de reacties te zien, zla het er wel op uitdraaien dat ik toch voldoende budget moet uittrekken, om een EU laptopje te komen. Dan zal t waarschijnlijk de Santo Rosa versie van de M1710 worden =(

Toch alvast bedankt voor de hints. Meer mag altijd ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kwakkel schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:25:
Helaas heeft de D830 geen 17"
En de presision M65/M90 zijn geen Santa Rosa volgens mij :)
Deze 3 staan bij de "kleine ondernemingen".
Bij het onderdeel "Consumenten" is er ook geen Santa Rosa te verkrijgen.

Punt is ook dat ik zoveel geld niet *WIL* uitgeven (daarom dat ik even in de VS ging kijken ... dat komt dan wel effe goedkoper uit :) )
Nuja, naar de reacties te zien, zla het er wel op uitdraaien dat ik toch voldoende budget moet uittrekken, om een EU laptopje te komen. Dan zal t waarschijnlijk de Santo Rosa versie van de M1710 worden =(

Toch alvast bedankt voor de hints. Meer mag altijd ;p
Dit zijn die bedrijfjes waar ik het over had:
http://www.huifkar.de/
http://www.fromus2eu.com/faq_en1.htm

Misschien kan je via hun en bij misschien een andere leverancier nog wat mooi vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPyr00
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02:04
Ik zoek zelf naar een goedkopere en snelle workstation laptop. 16gb ram 8 threads is voor mij best. Sager is het zelfde als Clevo en Clevo in Nederland is BTO. Dus kijk even op BTO's website. Ik hoor graag van hoe het afgelopen is. Ik weet alleen niet van hoe de bouwkwaliteit er van is en dat is voor mij iets belangrijks.. Ik ben zelf ook daar naar aan het zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
In plaats van een topic van elf jaar geleden uit de krochten van het forum te halen kan je beter even een nieuwe openen in Laptop Aankoopadvies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.